Effektforsterker til Focal Electra 1027 Be... ? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 52
    Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    1027 fungerer godt med mange forsterkere, men skal man ha ut det sanne potensialet bør man benytte en strømsterk og kratig forsterker som har full kontroll over ellementene. spesielt i bassområdet er det forskjell på en receiver og gode dedikerte forsterkere.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    1027 fungerer godt med mange forsterkere, men skal man ha ut det sanne potensialet bør man benytte en strømsterk og kratig forsterker som har full kontroll over ellementene. spesielt i bassområdet er det forskjell på en receiver og gode dedikerte forsterkere.
    Veldig politisk korrekt svar Jørn... Jeg vet du har testet endel forskjellig på 1027 (og andre focal med be-diskant), er det noen spesielle du kan anbefale å teste ut, som passer disse bra?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    chapteraudio precis fungerer godt.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Veldig politisk korrekt svar Jørn... Jeg vet du har testet endel forskjellig på 1027 (og andre focal med be-diskant), er det noen spesielle du kan anbefale å teste ut, som passer disse bra?
    Håkon, du bor jo "sentralt", ihvertfall i forhold til oss her i utkantsstrøkene :wink: Det må da vel være noen der sørpå som kan låne deg litt utstyr en dag, slik at du får testet dette. Forstår jeg det slik at du allerede har kjøpt høyttalerne?
    Ser at du har vurdert Oberon, og det er vel flust av dem i det området du bor?
    Og hvis ikke noen sier seg villig, så skal får du gjerne låne mine en uke eller to.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    chapteraudio precis fungerer godt.
    Ok... skal snakke litt med Andre. Han anbefalte også chapter audio, men jeg må sjekke litt på pris. Litt dumt at det kun er 2-kanals forsterkere også, med en 5-kanals forsterker blir det litt mer "fullkomment". Classê CA-5200 fikk svært bra i test, og det er derfor jeg er litt nysjerrig på CA-5100.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Håkon, du bor jo "sentralt", ihvertfall i forhold til oss her i utkantsstrøkene :wink: Det må da vel være noen der sørpå som kan låne deg litt utstyr en dag, slik at du får testet dette. Forstår jeg det slik at du allerede har kjøpt høyttalerne?
    Ser at du har vurdert Oberon, og det er vel flust av dem i det området du bor?
    Og hvis ikke noen sier seg villig, så skal får du gjerne låne mine en uke eller to.
    Ja, jeg er vel muligens heldig sånn... Men gode erfaringer kommer fra alle kanter... Meget takk for tilbud om lån, men det burde vel være en butikk i nærheten som kan låne meg et par oberon noen dager.

Mye gode erfaringer med Oberon, og et fullt sett med 5 stk. kommer på 35k.

Litt spent på hvordan hifiklubben er på hjemlån når det gjelder "dyrere" utstyr.... noen erfaringer?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    classe spilte dritbra sammen med 1027, da 5200. hvor mye av den samme kvaliteten man finner i 5100 vet jeg ikke, men ganske mye vil jeg tro. en 3200 ville vært tøft
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stereofil på Grensen har Oberon (6.1) som du kan låne. De er faktisk inne akurat nå for tiden. Skulle lånt dem selv nå, men ferien er rett rundt hjørnet så da får det ligge til høsten.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg er vel muligens heldig sånn... Men gode erfaringer kommer fra alle kanter... Meget takk for tilbud om lån, men det burde vel være en butikk i nærheten som kan låne meg et par oberon noen dager.

Mye gode erfaringer med Oberon, og et fullt sett med 5 stk. kommer på 35k.

Litt spent på hvordan hifiklubben er på hjemlån når det gjelder "dyrere" utstyr.... noen erfaringer?
    Tja, nå er ihvertfall ikke klubben her nord kjent for å ha det deiligste snackset på lager. Hvordan det er lenger sør i landet vet jeg ikke, men de må da vel kunne låne ut demoutstyr, f.eks fra lørdags ettermiddag til mandag morgen.
    Hifi-center er ihvertfall veldig flinke på det området, der får man låne det man måtte ønske :grin:
    Nå har ikke jeg hørt på 1027, men kan ihvertfall si at Oberon til mine H400 var en fantastisk match, men ta en tlf til diverse sjapper og hør om de låner ut utstyret, vil tro at det skulle gå greit.
    Forresten en fantastisk flott høyttaler du har valgt, nydelig utseende og vil tro at det spiller glimrende også :grin:

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Bryston 9B-SST? Link: http://www.bryston.ca/9bsst_m.html
    Hvis du vil gjøre det billig så er jo cayin D1205-1A et utmerket alternativ og det til bare 15.000,-
    Theta har jo sin Dreadnought, men med de ganske forvirrende prisene Lyric kommer med er jeg veldig usikker på hva en slik sak vil koste.
    Hvis du gidder er selvfølgelig det beste alternativet å kjøpe tre stk ML 27,5 fra Audiogon. disse går for ca. $2400 + frakt og moms, dvs ca. 21K per stk, da snakker vi skikkelig high-end.
    Krell har jo Sowcase amplifier og Theater amplifier standard, hør med OHC.
    Det er som du skjønner veldig mye å velge mellom, det er stort sett kun lommeboka som bestemmer
    bryston får jo alltid veldig gode skussmål, men jeg har ingen erfaring med komboen Bryston/JMlab.
    Krell vet jeg fungerer bra med JMlab, det gjør også ML og Parasound.
    Cayin forsterkeren fungerte veldig bra sammen med JMlab 926 med har selvfølgelig sine begrensninger i forhold til mange av de mere kostbare alternativene.
    Hvis du ikke har dårlig tid og har god plass i stua så kan jeg garantere deg at den beste løsningen vil vere tre stk. ML 27,5 ikke bry deg om at specsene kun sier 100W@8ohm. 27.5 er så vanvittig autoritær og musikalsk at du nesten ikke vil tro det, den er også tro det eller ei veldig lett å integrere med annet utstyr da MLs lydsignatur er veldig nøytral.
    Legger ved en link:http://cls.audiogon.com/cgi-bin/cls....ran&1153028537

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    classe spilte dritbra sammen med 1027, da 5200. hvor mye av den samme kvaliteten man finner i 5100 vet jeg ikke, men ganske mye vil jeg tro. en 3200 ville vært tøft
    Dritbra er gode ord på produkter... Slik jeg har forstått er CA-5100 samme forsterkeren, men kun halve effekten og 33 000,- rimligere. 5 X 100w (8ohm) med full drift på alle kanaler, og dobling av effekten hele veien ned til 1 ohm. CA-5200 har 5 X 200w, og selv om det ikke høres mye ut, så driver den et fullt B&W 800 D oppsett med glans, så man skal ikke undervurdere strømreservene på disse. Skulle være håp for en 100watter også da...

En CA-3200 er heftig, men da begynner man å nærme seg CA-5200 i pris. Grøss og gru, dette begynner å bli dyrt... :?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grøss og gru, dette begynner å bli dyrt... :?
    Men fyameg så morro :grin: Det koster å være kar :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei, egentlig ikke hehe.. skikkelig vits!

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Hva med Bryston 9B-SST? Link: http://www.bryston.ca/9bsst_m.html
    Kjempegodt forslag. Bryston hadde jeg helt glemt. Hvem låner ut disse? NAT? Pris?

Hvis du vil gjøre det billig så er jo cayin D1205-1A et utmerket alternativ og det til bare 15.000,-
    Cayin er bra, men har lite å stille opp med de dyrere alternativene.
    Theta har jo sin Dreadnought, men med de ganske forvirrende prisene Lyric kommer med er jeg veldig usikker på hva en slik sak vil koste.
    Theta er ikke så lett å få omsatt brukt i Norge, og det er noe å tenke på dersom jeg skulle føle trangen til å bytte en gang.
    Hvis du gidder er selvfølgelig det beste alternativet å kjøpe tre stk ML 27,5 fra Audiogon. disse går for ca. $2400 + frakt og moms, dvs ca. 21K per stk, da snakker vi skikkelig high-end.
    ML er vanvittig, men jeg bor i leilighet, og disse beistene er ikke akkurat små når de står ved siden av hverandre på gulvet. Disse varmovnene går vel neppe på 230V heller.
    Krell har jo Sowcase amplifier og Theater amplifier standard, hør med OHC..
    En 7-kanalers Krell Showcase har jeg sett brukt til 30-35k, det er mer normal pris, skal man sammenligne med statene. Skulle ha vært spennende å prøvd noe av dette hjemme, men slik jeg forstår er ikke OHC så lette å ha med å gjøre når det gjelder hjemlån.

Newcomer colaboy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meridian har et godt rykte, og bør absolutt testes. Andre anbefalte også Chapter Audio, men jeg er redd det blir for dyrt for meg, selv brukt. G-57, er det en ny modell?
    G-57 er etterkommern til 557, som du kan se på sidene til HiFiHuset.no.
    Virker som en fin-fin forsterker, og kjenner jeg Andre godt så er det "lett" å både får låne med hjem og få en god pris på denne modellen. Meridian har også en G-55 som har 5x100w.

G-55: http://www.meridian.co.uk/data/G55_ds_scr.pdf

G-57: http://www.meridian.co.uk/data/G57_ds_scr.pdf

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bryston pushes av lyric hifi. Veil pris på er ca. 60K +-
    Krell er nok ikke noe dårlig valg, men som du sier det er dårlig med utlånsmuligheter hos OHC
    ML er ikke vanskelig å få konvertert til 220V, men det er som du sier de tar en del plass og vil nok gjøre stua di ganske varm

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bryston pushes av lyric hifi. Veil pris på er ca. 60K +-
    Krell er nok ikke noe dårlig valg, men som du sier det er dårlig med utlånsmuligheter hos OHC
    ML er ikke vanskelig å få konvertert til 220V, men det er som du sier de tar en del plass og vil nok gjøre stua di ganske varm
    Får ta en tur til Lyric å høre hva slags pris de kan klare. Bryston har jeg hørt mye bra om, så en demo kunne vært spennende. OHC skyter seg selv i foten ved å være vanskelig med utlån. Litt varme må jeg vel regne med, så fremt jeg ikke velger Midgard. Classè for eks. kjører i klasse A opp til ca. 30% output, og slikt blir det varme av.

Takker for alle forslag.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av colaboy
    G-57 er etterkommern til 557, som du kan se på sidene til HiFiHuset.no.
    Virker som en fin-fin forsterker, og kjenner jeg Andre godt så er det "lett" å både får låne med hjem og få en god pris på denne modellen. Meridian har også en G-55 som har 5x100w.

G-55: http://www.meridian.co.uk/data/G55_ds_scr.pdf

G-57: http://www.meridian.co.uk/data/G57_ds_scr.pdf
    Spennende produkter. Skal høre med Andre om han har noe av dette inne. Flott design er det også. Bare litt usikker på hvordan Meridian effektforsterkere er. Har alltid fått inntrykket av at det er andre ting de er aller mest kjent for.... :?

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt Meridian effekforsterker før (551?) og den var hel ok, men meridians ekspertise ligger nok i hovedsak i digitalteknikk.
    Stikk innom Lyric å hør på Bryston, Theta og carver. de er ganske ok å ha med å gjøre der nede, men prisene svinger med dagshumøret Prøv å prat med sjefen sjøl, Han asiaten er stort sett bare frekk...
    Å sjekke ut www.audiogon.com er heller ikke dumt, mye godsaker der til en serdeles hyggelig penge, bla en 9B-SST til $3700,- eller ca 30K ferdig fortollet i Norge.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt Meridian effekforsterker før (551?) og den var hel ok, men meridians ekspertise ligger nok i hovedsak i digitalteknikk.
    Stikk innom Lyric å hør på Bryston, Theta og carver. de er ganske ok å ha med å gjøre der nede, men prisene svinger med dagshumøret Prøv å prat med sjefen sjøl, Han asiaten er stort sett bare frekk...
    Å sjekke ut www.audiogon.com er heller ikke dumt, mye godsaker der til en serdeles hyggelig penge, bla en 9B-SST til $3700,- eller ca 30K ferdig fortollet i Norge.
    Takk for tips. Dette utstyret som selges på Audiogon er vel stort sett 110V. Bryston forsterkeren er i allefall 110V. Hvordan er det å bygge om disse til 230v?

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •