Merkelige farger med Pioneer AX4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer Anarion sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Merkelige farger med Pioneer AX4

Den eneste videokilden jeg har tilkoblet Pioneer AX4 er Xbox 360, via komponent, receiveren er så tilkoblet prosjektor også via komponent.

Problemet er at bildet er sterkt preget av grønne farger. Alt av røde farger f.eks. blir lysegrønne. Dette er selvsagt mektig irriterende. På lydsiden er alt perfekt.

Har sjekket alt av kontakter, innstillinger, prøvd å flytte receiveren og xboxn lenger fra hverandre, uten at det har hjelpet noe.

Noen andre som har vært borti problemet, eller vet hva som er galt?

På forhånd takk

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres ut som om det blå og grønne signalet i komponentkabelen er byttet om.. Har du prøvd å bytte de? Dersom kabelen er merket med bokstaver (Y, Pb, Pr,) istedenfor fargekode, er det "Pb og Pr" du skal bytte.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anarion
    Den eneste videokilden jeg har tilkoblet Pioneer AX4 er Xbox 360, via komponent, receiveren er så tilkoblet prosjektor også via komponent.

Problemet er at bildet er sterkt preget av grønne farger. Alt av røde farger f.eks. blir lysegrønne. Dette er selvsagt mektig irriterende. På lydsiden er alt perfekt.

Har sjekket alt av kontakter, innstillinger, prøvd å flytte receiveren og xboxn lenger fra hverandre, uten at det har hjelpet noe.

Noen andre som har vært borti problemet, eller vet hva som er galt?

På forhånd takk
    Ombytting av farge kabler eller dårlig kontakt i en av lederene kan vel resultere i litt eiendommelige farge resultater.

Hva slags projektor er det du benytter. Et component signal har en litt eiendommelig "vekting" av de tre primærfargene, der den grønne fargen er satt mye kraftigere enn rødt og blått. Setter man f.eks et component signal direkt inn på en RGB inngang, vil det kunne se ganske likt ut med det du beskriver.

Du er sikker på at projektoren klarer å motta component signaler, og ikke foretrekker en form for RGsB RGBHV eller lignende?

Newcomer Anarion sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en BenQ PE7700 projektor, og har hatt nøyaktig samme kobling med min gamle receiver.

Nå tok jeg latmannsløsningen og koblet Xbox direkte til prosjektor. Det løste problemet, så får jeg håpe at det blir bedre når jeg får en hdmi kabel jeg kan bruke mellom receiver og prosjektor.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •