Vincent SV-233 og 703?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vincent SV-233 og 703?

Vil Vincent SV-233 og B&W 703 være en bra kombinasjon?

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må nesten ørene dine avgjøre i samråd med lommeboken. Det er vel neppe et fasitsvar her. Jeg liker lyden i Vincent, andre ikke. Søk litt på vincent her på forumet om du lurer på hvordan folk her oppfatter lydsignaturen.

Ola

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    søk 233 på minhifi.
    der var iallefall noen før som brukte 233 på 804.

her f.eks http://avforum.no/minhifi/show.php/espengundersen

har hatt denne selv i 2-3år og diskanten er ikke bra, ellers grei. så om du ikke liker det hardt og presset oppover skygg unna!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har allerede søkt litt. Virker som om SV-233 er har litt skarp diskant. Da ville jeg tro de passer dårlig på 703 som allerede er en tanke lyse. Vurderer hjemlån, men greit å høre litt erfaringer først.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan beskrive lydsignaturen til Vincent SV-233?

Newcomer kjoenik sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hørte vincent sv233 med vincent cd s3 og klipsch RF5 i musik-magazinet's lokaler i bergen. Etter fem minutter klarte jeg ikke diskanten lenger ( høytaleren hadde spilt i flere hundre timer, så den var godt nok innspilt). Det ble rett og slett ubehagelig.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos meg fungerer den helt topp, en meget bra forsterker til prisen. Om den matcher 703 bør du vurdere med egne ører. Bare pass på og få et ferdig innspillt eksemplar å prøve med.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    innspilling heh
    unnskyldningen lyd og bilde hadde for å kunne gi denne karakteren 10?
    den årets produkt testen er så tydelig kjøpt av neby at det er latterlig...

nevnte vincent kostet $398 i shengya versjon fra cattylink, inntil vincent i tyskland stoppet salget.
    betaler du 398 dollar for 20kg stål, giganttrafo og 200watt går det selfølgelig på bekostning av noe.
    prisen er gurnn til mistanke alene. vincent har ett ekstra importledd enn alle andre merker i norge omtrent. 2 ekstra ledd om man regner med hva hifiklubben og centerkjeden importerer selv.
    -------------------------------------------------------------------------------

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjoenik
    Jeg hørte vincent sv233 med vincent cd s3 og klipsch RF5 i musik-magazinet's lokaler i bergen. Etter fem minutter klarte jeg ikke diskanten lenger ( høytaleren hadde spilt i flere hundre timer, så den var godt nok innspilt). Det ble rett og slett ubehagelig.
    Dette kan jeg også skrive under på. Denne forsterkeren passer ikke til klipsch overhodet. De må jo være stein hakke dum og stokk døv dem som har funnet ut at de skal bruke denne til demo med klipsch. Har hørt rf35 og rf7 på den og det ble utrolig ubehagelig. Lyttelokalene i MM er også særdeles dårlig, og burde virkelig vært gjort noe med, for disse ødelegger alle demoene dems.

Back to topic: Tror det kan bli litt hardt med denne kominasjonen, men lytt selv og bedøm selv! Beste måten å finne det ut på

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    vincent har ett ekstra importledd enn alle andre merker i norge omtrent. 2 ekstra ledd om man regner med hva hifiklubben og centerkjeden importerer selv.
    Siden Neby er eneste importør av Vincent til Norge er det ikke noe flere importledd enn andre tilsvarende merker.

Ikke glem at ShengYa ikke har tilsvarende godkjenninger som "europeiske" merker, ikke sikkert det betyr all verden for alle, men mange av oss setter pris på sikkerhet.

Har hørt Sv233 på Patos Lyric 502 og syns det fungerte veldig bra. Det skal dog nevnes at vi stort sett spilte partymusikk, ingen seriøs lyttetest.

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt 233 og 331 mot 604 og 703. Synes det er en utrolig god kombo. For skarp diskant? Isåfall burde rommet det spilles i sjekkes..

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av drkaos
    Siden Neby er eneste importør av Vincent til Norge er det ikke noe flere importledd enn andre tilsvarende merker.
    nei. det er selfølgelig et ledd i tyskland som ikke gjør annet enn å sope inn penger, lage en nettside og bestille tomme pappkasser med "vincent" skrift.
    gi meg navnet på andre kinamerker solgt i skandinavia som har en ekstra importør. meixing? classic? original? xindak? nope!

når cattylink som sikkert nok tjener litt penger på denne med en pris av 398 dollar, kan man tenke seg til hvor mange tusen det går med til først vincent i tyskland ---> neby hifi concept ----> forhandler. som også skal tjene en tusing eller to.
    hifiklubben hadde bært seg over om de hadde direkteimport av dette merket ;D

men det er ikke så viktig egentlig, om de gir valuta for pengene er en annen sak. av hva jeg leser rundtom så gjør de nok det.
    men 233 krever dressur!!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Dette kan jeg også skrive under på. Denne forsterkeren passer ikke til klipsch overhodet. De må jo være stein hakke dum og stokk døv dem som har funnet ut at de skal bruke denne til demo med klipsch. Har hørt rf35 og rf7 på den og det ble utrolig ubehagelig. Lyttelokalene i MM er også særdeles dårlig, og burde virkelig vært gjort noe med, for disse ødelegger alle demoene dems.

Back to topic: Tror det kan bli litt hardt med denne kominasjonen, men lytt selv og bedøm selv! Beste måten å finne det ut på
    He-he. Utrolig morsomt! Har lært at ikke alle butikker er flinke på sammensetningen ja. Men Klipsch er vel også kjent for å være veldig lys?
    At SV-233 er så billig er jo også litt merkelig. 2*200w og fullbalansert til under 10k er jo sinnsykt. Men den har jo vunnet flere tester. Interessant det med Shengyia.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I utgangspunktet skulle jeg sjekke prisene på Marantz. Har hørt at Marantz og 703 er en glimrende kombo. Selgeren gjorde meg da oppmerksom på Vincent SV-233 som han skrøt hemningsløst av.
    Marantz med litt krefter blir uansett for dyrt.
    Har i dag Thule IA150B. Låter bra, men savner watt. Mye tyder på at det blir Thule PA150B og bi-amping. Vel og merke hvis dette fungerer i surround også. Har nemlig IA150B koblet til en receiver via front pre-out.
    Med IA150B (150w*2) og PA150B (150w*2) burde det i hvert ikke være mangel på krefter.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    150b koster 3k mer enn vincent, hvorfor i alle verden skulle du ville bytte den ut i en billigere amp med kjipere kretser?
    ganske sikker på at den du har burde holde wattmessig. hvilken signalkilde da? den er utrolig viktig, også med hensyn til vekt i bassen.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    150b koster 3k mer enn vincent, hvorfor i alle verden skulle du ville bytte den ut i en billigere amp med kjipere kretser?
    ganske sikker på at den du har burde holde wattmessig. hvilken signalkilde da? den er utrolig viktig, også med hensyn til vekt i bassen.
    Vincenten har jo mer krefter og har gjort det bra i tester. Hvordan innmaten er i forhold til Thule aner jeg ikke. Er ikke alltid sammengheng mellom kvalitet og pris.
    Med musikk hvor det skjer mye på en gang, merker jeg litt tendenser til pusteproblemer. Men først og fremt handler det om at 703 har mer å gå på.
    Bruker Jungson Moon Harbour Lux som signalkilde. Usikker på hvordan den er i lydsignaturen da jeg ikke har hatt andre CD spillere.
    Synes det låter litt for lyst, men det kan skyldes rommet og plassering. L formet rom, parkett, mye panel og masse vinduer.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    innspilling heh
    unnskyldningen lyd og bilde hadde for å kunne gi denne karakteren 10?
    den årets produkt testen er så tydelig kjøpt av neby at det er latterlig..
    Det latterlige er at du avfeier at den kan låte godt hos andre, t.o.m. kombinasjoner du selv aldri har hørt.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja kretsen i denne endrer selfølgelig kvalitet alt etter hva man kobler på
    hvorfor er vincent grusomt på klipsch som du sier? selfølgelig fordi klipsch ikke demper eller holder tilbake der oppe. kan være diskanten er grei med visse høyttalere med kunstig dempet topp, men forsterkeren blir ikke bedre av det! jeg prater om den som produkt, ikke en combo.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tilbakemelding. Det er såpass mange som sier at Vincent er hard i toppen at det må stemme. 703 er som sagt ganske lyse, noe jeg ikke ønsker mer av. Tror derfor jeg legger SV-233 på hyllen.
    Hvis noen har andre forslag til forsterker til B&W 703 er det bare å fyre løs.

Newcomer booyy sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har selv hatt denne og den ble ikke strøm sterk nok ved veldig høyt lydtrykk den kuttet rett og slett.vil heller anbefale deg og kjøpe noe annet. synes lyden ikke var spess bra på daliene mine.veldig lys i toppen

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •