Receiver til ca 5000,-

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Receiver til ca 5000,-

Hei.

Jeg har lenge gått med planer om innkjøp av hjemmekino, men det har blitt med tanken. Fram til nå :-) . Beløpet jeg har tilgjengelig er ikke det største, ca 8-9000kr. Jeg planlegger å kjøpe receiver og fronter først, og så bygge på etterhvert når jeg får råd. Jeg hører mye på rock, pop og noe hiphop. Det går i alt fra Tori Amos via Live til Rammstein. Det eneste jeg vel ikke hører på er klassisk og danseband-musikk :grin: .

Rommet mitt er ikke så voldsomt stort, omtrent 5x6 meter. Men jeg har skråtak som begynner en drøy meter opp på langveggen. (Bor i loftsleilighet) Med andre ord, ikke sikkert det er ideelle akustiske forhold...

Av høytalere har jeg vært på HiFi Centeret og hørt på QLN. De har 603 til 3000,- Syns disse låt bra, men var vel harde i toppen med en H&K receiver. 604 hadde de ikke på lager, og disse skulle de dessuten ha 7.500,- for... På HiFI-Klubben hørte jeg på Concept 6. Syns disse var litt slanke i bunnen, hørte så på Concept 8 på NAD 753v2. Det ga mersmak... De er utenfor mitt budskjett i dag, men sier vel en del om hvilken lyd jeg liker.

Har lest mye positivt om Dynavoice, og synes M-85 ser ut som en spennende høyttaler til en meget gunstig pris. Men jeg er i tvil om hvilken forsterker jeg skal kjøpe. Per i dag står det mellom NAD 753v2, Denon 2106 og Pioneer 1015. Jeg ser for meg å bygge ut med et effekttrinn til frontene etterhvert, og synes det er viktig med en god forforsterkerdel. Har ingen erfaring med noen av merkene, så jeg trenger litt innspill :-)

Jeg ser vel også for meg å bytte ut til Concept 8 senere når pengeboken tillater dette, men dette er fram i tid. Jeg liker lyden NAD og Concept gir, men er usikker på om Denon eller Pioneer vil gi mere for pengene, både med tanke på senere oppgraderinger og utbyggingsmuligheter. Har lest at Denon kan virke litt svak til å drive så store høytalere som Dynavoice M-85/Concept 8, samt at Pioneer kan låte litt slankt. Noen som kan avkrefte/bekrefte dette eventuelt?

Beklager et litt rotete innlegg, men setter stor pris på tilbakemeldinger.

Mvh,

Ulyden

Active Christianrr sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal bygge ut med effekttrinn, råder jeg deg til å kjøpte Denon 2106 da denne har klart best forforsterker/prosessordel. Da får du best lyd på lang sikt

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke Pioneer VSX 1015 en ganske grei prossesor del den og?

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    til rock og hiphop er nok naden best, det er litt råere enn dei andre, så til ditt bruk trur eg at det er den som er den beste. pioneeren er gjevnt over ganske god, funker jævlig godt til film, men den spiller ikkje så engasjerende på rock, blir kanskje litt " tamm", men denom eg dali er vel kanskje det beste til "alround", men eg hadde tatt naden viss eg var deg.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke kjøpe en brukt Denon 3805 ?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for den er utgått, da må du ivertfall kjøpe den brukt.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sorry, leste ikkje skikkelig, du skriv vist brukt. sorry.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle svar.

Grunnen til at jeg vurderte Pioneer sin receiver er at den er en utgående modell, og dermed ganske prisgunstig. Skal ned på hifi-klubben og høre på Denon sin receiver i dag sammen med Dali, men etter det jeg har lest låter nok dette litt "slankt" i forhold til min musikksmak. Denon sin 3805 brukt kunne helt klart vært et alternativ hvis jeg finner en til en fornuftig pris. Ser for meg at jeg oppgraderer med en Nad 272 effektforsterker i løpet av sommeren for å mate fronthøytalerene med nok guffe

Grunnen til at jeg kjøper Dynavoice sine M-85 er i bunn og grunn at jeg er nysgjerrig på hvordan disse spiller. Er jeg ikke fornøyd blir det nok Concept 8 når pengene tillater det. Men jeg vil tro at et effekttrinn står foran på investeringsplanen.

Slik som det ser ut nå heller jeg mer mot Nad sin 753v2. Men blir jeg ikke fornøyd er det jo bare å selge og bytte ut. Å finne "min lyd" er jo prøving og feiling.. og moro'a jeg har på veien dit

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •