Effektforsterker med varm/fyldig klang? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 37 av 37
    Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Enig med Kane her, Lettdrevne HT skal uansett styres og kontrolleres. At de kan prestere 97dB på en puslete Watt, sier ingenting om hva de trenger av strøm for å bli kontrollert. Når en litt strømsvak forsterker "slipper" kontrollen på så lett drevne elementer, ja da da låter det helt j...ig.

Spander på deg en skikkelig amp du og du vi bli overrasket over hvor høyt og klart du kan spille.

/L

Newcomer oljetransport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og ja jeg liker HØY musikk,så jeg vil jo ha litt krefter! Men jeg liker også å høre musikk på avslappende nivå....Kjører de på en 7x100watt Denon Receiver nå,men synes den blir litt i svakeste laget-samt litt anstrengt i lydbildet...Men så har jeg ikke spilt inn de ennå heller...

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med POA6600 monoblokker?? samboern vil klikke da men...
    Hadde denon blokker for ca 10 år siden på 1515,synes de spilte veldig bra..
    Har også fått tilbud på en Yamaha M-85,men synes den ser litt "80" ut med sine lys og dilldall,men bevares-sikkert en rå kladd det

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den er i svakeste laget pga kvalitet og deler, IKKE pga watten. begynner å bli lei av å repetere det her men de høyttalerene krever ikke en drit!
    "slipper" den skyldes det yalla design enkelt og greit. har spilt høyt som bare det med 10watt på desse her, kontrollert, rent og uforvrengt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En Nakamichi PA5E II ligger i i det prisleiet du leter i. Det er en veldig god effektforsterker, og kraftig nok (2x150w). Dessuten har den (synes ihvertfall jeg) et inmari stilig utseende også. Se bildet av anlegget mitt, så får du et lite intrykk.
    Forsterkeren er konstruert av Nelson Pass (Pass Labs) på 90 tallet, og kommer til å holde i mange mange år til.

IMM

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Er Einis på krigsstien mot vincent igjen? Synes å ha sett det før.
    ja virkelig. heller at jeg har eid et slikt produkt i flere år og vet hva som passer og ikke, kombinert med flerfoldige leste, like erfaringer rundtom.
    kjøp en 20kilos rugg for samme pris som en 2kilos langt mer moderne sak og se hva du får mest utav

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står jo noen Embla Maena tilsalgs her...Hyggelig pris-og hyggeligt plasseringsvennlighet i forhold til samboeren
    Nei og nei-ikke en lett oppgave det her

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører mine Klipsch RF82 på en 2 x 43 W integrert rør amp, mangler absolutt ingen krefter her, kjøp deg heller kvalitet!

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke ta det ille opp, jeg bare synes å huske din avsky... Jeg har hørt sp-331 på høyttalere der dette låt veldig godt og helt katastrofalt. Einis, smaken er som baken... Det kan da ikke skade å la han høre - med sine ører - om det låter som han hønsker

Rør, prøv det og se. Du får jo Jalla kinesisk til spottpris om dagen, mingda, prima luna... Med den sensitiviteten du har å rutte med, skal du ikke overprioritere eiergleden i en stor klump, musikalskekvaliteter kan like gjerne komme fra noen fryktelig varme glasskolber...

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    den er i svakeste laget pga kvalitet og deler, IKKE pga watten. begynner å bli lei av å repetere det her "slipper" den skyldes det yalla design enkelt og greit. har spilt høyt som bare det med 10watt på desse her", kontrollert, rent og uforvrengt.

einis, nå tar du vel litt av; "slipper" den skyldes det yalla design enkelt og greit. har spilt høyt som bare det med 10watt på desse her"

Husk at den 10W du benyttet var antagelig en jævlig strømsterk greie.
    Når det er sagt, 10W (Elkjøp dings til 1000,-) kontra en strømsterk forsterker er og bli aldri samme greia, så du har delvis rett

Det jeg prøver å få frem er at en 7*tusen watt receiver som tilsammen veier 4Kg og ikke er digital er muligens ikke noen "killer" og disse Klipsch greiene må ha skikkelig Power.

/L

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert mange gode alternativer. Thule PA150B (150w*2) kan kanskje passe. Thule er kjent for å spille med varme og har god kontroll i de nedre oktavene. Den er heller ikke spesielt dyr.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Sikkert mange gode alternativer. Thule PA150B (150w*2) kan kanskje passe. Thule er kjent for å spille med varme og har god kontroll i de nedre oktavene. Den er heller ikke spesielt dyr.
    Eller kanskje Thule PA100 med 100w*2 er kraftig nok. Den har du råd til ny. Thule har høy WAF også.

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i sistnevte, Thule spiller veldig bra og har en varm lyd. Thule er en fin match til noe lyse høytalere. Også er de stilfulle. PS AUDIO HCA-2 som jeg har spiller også veldig bra, og har en varm lyd, den er iværtfall en konge match til mine Ikon 7 som også hadde en tendens til å låte lyst på bla Rotel, H.K og Denon.

Active armaniak sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bruk ørene :)

Må si at min anbefaling må være å prøve deg på rør... Eller kjøp deg en Doxa signatur... Doxa er sikkert som banken!

Kan også anbefale Carver a-500x... Knall effekttrinn! Mye fylde og deilig varm lyd!!

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    EC-en er nok ikke noe untak fra "regelen". De er jo ikke først og fremst kjennt for sin kontroll, men heller sin litt spesielle klang. Rotel er vel et mer typisk untak som bekrefter "regelen". Rotel låter sjelden fett, uansett hvor liten Rotel man velger.
    Tar frem denne tråden jeg...

Snickers-is: Mener du med dette at Rotel generelt er litt lyse i klangen?

Jeg har i dag et Rotel RMB-1075 effekttrinn som fungerer bra med mine nåværende høyttalere.
    Vurderer å bytte høyttalere og da kan det være greit å være obs på evt kombinasjoner som ikke går bra sammen. Jeg har ikke det helt store sammenligningsgrunnlaget selv og da er det greit med innspill fra andre som har hørt mange kombinasjoner.

Ser at noen sier at Rotel låter lyst, men har også funnet innlegg på andre forum som sier at de er mørke, og tester som sier de har en 'laid back high end' (high end som i høy frekvens):
    Product Review

'The Black Diamonds are unforgiving of harsh or strident electronics, and the RMB-1075's smooth performance proved a heavenly match.':
    Ultimate AV: Rotel RMB-1075 5-channel power amplifier

Disse skriver jo på en måte det motsatte?

Er klar over at det beste er å teste ut utstyrskombinasjonen før en kjøper, men det er jo ikke alltid det er praktisk mulig å få til...
    Er derfor interessert i å finne ut mer om Rotel, dens klang og gunstige kombinasjoner.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Doxa 70 mk2 er vel en god kandidat? Det er 70 sinnsykt sterke watt.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oljetransport!

Det du egentlig vil ha er en rørforsterker. EL34 for eks med 2x35 watt. Spiller sikkert fletta av det meste annet i prisklassen, på DINE høyttalere.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •