Ulyd i min nye Rotel RMB-1095

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer David B. sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ulyd i min nye Rotel RMB-1095

Hei

Fikk denne forsterkeren for tre dager siden. Den har fungert flott i to dager. I går kveld, når jeg slo av PC-en(som har helt utrolig mye viftestøy), så hørte jeg en lyd jeg ikke hadde hørt før. Det viste seg å være Rotelen som lagte denne "summe"-lyen. Jeg slo den av og på igjen, men det ble ikke bedre. Om det kan være til hjelp, så er det den lyden som komme med en gang du slår forsterkeren på. Men den skal vel svinne hen etter få sekund? Det gjorde den i alle fall de første to dagene jeg hadde den, og den fungerte. Jeg prøvde å skifte kilde på forforsterkeren, og når jeg hadde TV som kilde, selv om TV-en var frakoblet, kom det en sterkere "summing" da. Deretter koblet jeg fra alle kablane bakpå Rotelen. Men lyden kommer enda! Når 12V trigger er på, da e lyden vekke.

Er det noen som har den fjerneste idé om hva dette kan skyldes? Er forsterkeren ødelagt? :-x

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal det kanskje være sånn, at det bare er jeg som ikke la merke til summingen de første to dagene?
    Noen med denne forsterkeren som kan svare meg på det?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er et meget bra rotel forum du kan spørre på.
    http://www.htguide.com/forum/forumdisplay.php4?f=20

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Azathoth
    Her er et meget bra rotel forum du kan spørre på.
    http://www.htguide.com/forum/forumdisplay.php4?f=20
    Takk for tips Azathoth! Jeg har nå lagt inn en tråd der, og håper på å få svar.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du sikker på at det er 1095 som produserer støyen? Har du prøvd å koble vekk kildene (og til slutt forforsterkeren om nødvendig) for å eliminere deg frem til hvor støyen kommer fra? Det kan også bare være dårlig skjermede kabler, eller for eksempel jordstøy.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Er du sikker på at det er 1095 som produserer støyen? Har du prøvd å koble vekk kildene (og til slutt forforsterkeren om nødvendig) for å eliminere deg frem til hvor støyen kommer fra? Det kan også bare være dårlig skjermede kabler, eller for eksempel jordstøy.
    Hei, jeg er helt sikker på at det er 1095-en som lager støy. Jeg har koblet fra alt av kabler, og tatt forstereren ned i kjelleren nærmest mulig bakkenettet, altså vekk fra eventuelle dårlige kabelstrekk i huset. Der var det også jordet kontakt, og støyen var det fremdeles. Jeg tror også jeg kan si ganske sikkert at det ikke var støy i forsterkeren de to frøste dagene jeg hadde den. Mest sannsynlig.

David

Newcomer BJB sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Summe lyd?

Hei.

Ett tips.. Har du noe ovner eller annen høy effekts forbukere på samme kursen?
    Hvis så kan bruke nettfilter, eller enda bedre, fjærne forbrukerene fra kursen.
    En ting er sikkert, den lyden skal ikke være der. Slik du forklarer så er det mest sannsynelig trafo støy du hører, for høy rippel verdi. Jeg bruker å la effekt forsterkeren stå på hele tiden. Sparer den for mye belastinger når du slår den av å på. Det er ikke soft start på de forsterkerene der.

MVH BJB.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •