Reciever til Concept 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 29
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Reciever til Concept 6

Jeg vurderer kjøp av Dali Concept 6 som begynnelse på min hjemmekino. Det jeg lurer på er hvilken reciever er god nok, har ikke mer budsjett enn 3k.

Har ikke hatt noe fra før annet enn Logitech Z-5500.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3000kr, reciver.. hmm, Du er liksom 1000kr short for å få av de som virkelig har noe å by på.. Men pioneer VSX-515 og NAD 743v2 er de jeg ville titta på iallefall.

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du for jo noe til 3k eks: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=...E-D2583A1CB52E

også får du vel pioneer vsx916 til ca 3k regner jeg med

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, hvis jeg strekker meg til 4k, hva er det å få da. På hifiklubben, når jeg ser på høyttalerne er det en "Vi Anbefaler" del hvor de linker til Denon AVR-1906. Er den god nok til å drive de bra? Ser det går an å biampe frontene bed de 2 bakkanalene som ikke er i bruk under 5.1 oppsett.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg kjenner Ikon ville jeg tro Yamaha eller kanskje Harmon Kardon passer bra lydmessig. Denon selges kun av Hi-Fi klubben som gjør at konkurransen er mindre og prisene høyere.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Highlander
    ok, hvis jeg strekker meg til 4k, hva er det å få da. På hifiklubben, når jeg ser på høyttalerne er det en "Vi Anbefaler" del hvor de linker til Denon AVR-1906. Er den god nok til å drive de bra? Ser det går an å biampe frontene bed de 2 bakkanalene som ikke er i bruk under 5.1 oppsett.
    Ville heller valgt NAD T743v2. Den er rimelig muskelsterk! Og den har 50watt i ALLE kanalene SAMTIDIG! Store forskjeller ute å går. Sjekk vekta på NAD'en! . Her er det kraftig trafo! (imotsettning til hva andre bruker.).

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde gått for Pioneer.

Newcomer stigarve sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går ikke å bi-wire Concept 6... Men uansett! Dem er lett å drive! :smile:

Vi kjører en gammel Denon AVR 1400 nå på dem, går glimrende. Se på en av de rimeligste Denon forsterkerne du, så får du en bra match! :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg ble veldig fristet til å kjøpe hele Concept 6 settet og en bedre forsterker, med 12mnd nedbetaling. Er ingen rente på Hifiklubben med 12 mnd. Så jeg må ha en forsterker på Hifiklubben. Nå er budsjett på reciever 5k, da blir alt på 15 000,-

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Ville heller valgt NAD T743v2. Den er rimelig muskelsterk! Og den har 50watt i ALLE kanalene SAMTIDIG! Store forskjeller ute å går. Sjekk vekta på NAD'en! . Her er det kraftig trafo! (imotsettning til hva andre bruker.).
    NAD som er en tanke mørk vil nok også passe bra med Ikon. Men har hørt mye negativt om NAD receivere. Har kommet dårlig ut i de testene jeg har lest og har hørt de har slitt med støy.

Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Concept serien trenger litt power for å låte bra, så vil, basert på egen erfaring, anbefale en Harman Kardon modell. Dette grunnet en kraftig strømforsnyning, som kan levere varene.

NAD har jeg ingen erfaring med, bortsett fra at jeg har hørt at den kan være noe mørk i klangen, og ikke av de med mest fokus på luftig diskant. Men som sagt, bare noe jeg tror jeg har hørt...

Ellers tror jeg Denon 2106 kan være en god modell for deg, her kan du biampe, og den har samtidig litt mer finesser enn 1906.

Det er nok et godt kjøp!

Imidlertid ser jeg at Hifiklubben slenger med subben DALI AW10 i den pakken, den er ikke noe å rope veldig hurra for etter min mening. Dette vil nok også være det svakeste leddet i kjeden. Har hatt denne selv, men returnerte den etter en ukes tid, da jeg ikke var fornøyd med verken evne til å spille dypt eller til å lage trøkk. Imidlertid hadde jeg, og har fremdeles, et rom som sluker bass..

Så du får vurdere om du kjøper pakken uten sub, eller ikke. Tror du får mere for pengene ved å spare litt til, og heller legge på litt mer penger til en bedre subwoofer. Får du tak i en brukt svs pb10 blir det vesentlig bedre!

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og du har vel også snust på et sett fra eltek?

Du sa vel da at de var 6-7 timer unna i bil. Da må vel nesten du få fraktet alt med postordre.

Kan jo være kjekt å kjøpe fra en annen forhandler, som er nærmere. Ting kan gå galt, og er kjedelig å måtte sende ting med posten. En tung forsterker koster penger å sende, for å si det slik. Er hifiklubben nærmere kan det være en god forsikring for fremtiden

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Moho
    Og du har vel også snust på et sett fra eltek?

Du sa vel da at de var 6-7 timer unna i bil. Da må vel nesten du få fraktet alt med postordre.

Kan jo være kjekt å kjøpe fra en annen forhandler, som er nærmere. Ting kan gå galt, og er kjedelig å måtte sende ting med posten. En tung forsterker koster penger å sende, for å si det slik. Er hifiklubben nærmere kan det være en god forsikring for fremtiden
    Ja, jeg har snust på eltek sitt, HK4000, men som du sier er det nok bedre med en nermere forhandler. Hifiklubben, avdeling Stavanger, er litt over 1 time 30 min med bil. Noe som er litt mer akseptabelt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo betale 6495,- og da kjøper man bare høytalerne og ikke sub. du kan jo "spare" litt til en sub med mere trøkk hvis du trenger det.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo bytte ut den som er i pakken med en DALI Concept Sub 12 Subwoofer. Men den koster litt mer, faktisk 1k mer en frontene. Hva synes dere om den?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er bedre enn aw10, men fremdeles underlegen svs pb10.

Mener nå jeg. Men smaken er jo som kjent som baken.

Hør på concept subben kontra aw 10 og gjør deg opp en mening. Den er nok verdt mellomlegget

Newcomer stigarve sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv Concept subben, og er faktisk fornøyd. Men klart, jeg har ikke så masse referanser å gå etter heller da.. Den spiller veldig godt til musikk, MEN må si den mangler prikken over i'en ved film.. Derfor blir det nok kjøpt inn enda en sub her i gården, og da blir det nok SVS :grin: Må nesten teste den ut etter alt skrytet her :razz:

Intermediate djfreedo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg hadde gått for denon avr 2106 har ganske lyst på den konboen selv:P etter cerwin vega liksom hehe..

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du har jo pioneer vsx-915/916, den får du til ca 3500, men dei spiller ikkje så bra i lag med dali seier folk, men eg er ivertfall meget fornøyd med concept 6+vsx-915, det spiller meget bra.

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Yamaha passer bra!

Har selv consept 6 (+ center og consept 1), har en yamaha rx-v550 (budsjett). Lyden er helt grei, men testet de ut på min gamle integrerte NAD 3100 PE + effekttrinnet NAD 2100 PE og må si lyden ble meget bedre på de gamle NAD forsterkerene. Men Yamaha fungerer bra med Consept

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •