Reciever til Concept 6 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    jeg har hatt den nad reciveren på 5x50 watt, til den prisen er den absolutt verdt pengene! jeg prøvde dali 6006 på den å d var fett!

men det er jo hver sin smak. hva med cambridge sin reciver da? den de har på hifiklubben..

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Slik jeg kjenner Ikon ville jeg tro Yamaha eller kanskje Harmon Kardon passer bra lydmessig. Denon selges kun av Hi-Fi klubben som gjør at konkurransen er mindre og prisene høyere.
    Er det ikke consept vi snakker om her da?? Hehe

Men kan du nevne andre plasser en hfc hvor de selger harman kardon...?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stigarve
    Går ikke å bi-wire Concept 6... Men uansett! Dem er lett å drive! :smile:

Vi kjører en gammel Denon AVR 1400 nå på dem, går glimrende. Se på en av de rimeligste Denon forsterkerne du, så får du en bra match! :grin:
    Det er ikke snakk om å bi-wire, men biampe:wink: Selv om de er lette å drive så bør de få i seg litt!

Jeg har selv brukt både denon 2106 og Nad T753 på consept 8. Av de synes jeg naden var best.. Men suplere nå med monoblokker som gjør det enda bedre:grin:

Uansett vilken moddel du går for av de nevnte, nad, hk og denon vil du bli fornøyd skulle jeg tro. Mange som har consept, og de fleste har en av disse merkene. Så når du spør vilken du bør gå for vil du bli anbefalt alle moddelene. Så foreslår du hørere litt selv. Er tros alt dine ører som skal sitte å høre å ikke våre..

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer stigarve sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Det er ikke snakk om å bi-wire, men biampe:wink: Selv om de er lette å drive så bør de få i seg litt!
    Du fikk meg til å tenke på noe her! :wink: Er ikke helt inne på dette med bi-wiring og biamping.. Ved bi-wiring, så benytter man alle fire porter bakpå høyttaleren (hvis den har det ja..)
    Og ved Biamping så bruker man en effektforsterker? :razz:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stigarve
    Du fikk meg til å tenke på noe her! :wink: Er ikke helt inne på dette med bi-wiring og biamping.. Ved bi-wiring, så benytter man alle fire porter bakpå høyttaleren (hvis den har det ja..)
    Og ved Biamping så bruker man en effektforsterker? :razz:
    Man bruker ikke effektforsterker nei. Man bruker de kreftene i forsterkeren som ikke blir brukt. Dette kan jo selfølgelig bare gjøres om man ikke bruker disse kanalenen.

Jeg har bare et lite skriv som forteller hvordan man biamper Denon AVR-3805
    Men HFK sa dette var måte å gå om man skulle gjøre det samme med AVR-2106

- Step #1 Connect a pair of analog RCA cables from the preamp outs of the "Front" channels to an unused input of the AVR-3805(In my case, I chose the CD input).

- Step #2 Select the chosen input as the source for Multi Zone 2.

- Step #3 In the POWER AMP ASSIGN menu (5-1), select "Zone 2".

- Step #4 Usign the internal test tones of the AVR-3805, position the SPL meter (slow response, C-weighted) at the listening and increase the master volume control until each speaker reads about 75dB.

- Step #5 Disconnect the speaker level connections from the "Front" channels at the AVR-3805 and reconnect them to the appropriate "Multi Zone 2" speaker level connections.

- Step #6: Repeat Step#4 while varying the "Mulit Zone 2" volume level. I found nearly unity gain correlation between the "Front" channel and "MUlti Zone 2" amlifiers to be at the "Multi Zone 2" volum level setting of +2dB.

Det var de stepene som skulle til for og få en økning på 3dB. Dvs. en dobbling av effekt. Om det var nødvendig å skrive opp alt dette er jeg litt usikker på. Men kan jo hende det er til hjelp for noen...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsto du nå stigarve?
    Tror det jeg rammsa opp skulle dekke over det meste til Bi-amping av denon AVR-2106. Hvordan det er på 1706 ( om det var det den het :???:?) er jeg usikker på... Om det er noen mangler eller feil i det jeg skrev så si ifra dere som virkelig kan dette!

Newcomer stigarve sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Forsto du nå stigarve?
    Tror det jeg rammsa opp skulle dekke over det meste til Bi-amping av denon AVR-2106. Hvordan det er på 1706 ( om det var det den het :???:?) er jeg usikker på... Om det er noen mangler eller feil i det jeg skrev så si ifra dere som virkelig kan dette!
    Joda, jeg forsto vel det som stod.. Og fant ut at det vil bli alt for mye om og men for å få det til... Hehe.. Men får se om ånden kommer over meg senere.. :grin: For full nå uansett :-P

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Ok. Jeg leste over det jeg skrev, å må bare rette opp den bitten hvor jeg sa det man ikke bruker effekt forsterker. Det er jo også mulig. Men det ver ikke det han mente.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •