Romkorreksjon eller ikke ?!?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Romkorreksjon eller ikke ?!?

Denon leverer romkorreksjon i sin nye serie med AVR receivere, men jeg ser at litt dyrere AVR prosessorer ikke har dette. Har rom korreksjon noe for seg, eller er det bare en tullete "feature" ?

Jeg skal handle meg en receiver nå, så jeg lurer på hvor mye jeg skal vektlegge dette ....

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vært mange lignende tråder, som kid peker til.
    Overraskende mange mener at RK har noe positivt for seg og jeg er 100% enig i dette.

Tidligere spilte jeg alle CDèr i "Pure-Direct", men ikke nå lenger. Yamaha Receivere (nyere tye) kan ha inntil 6 forhåndsdefinerte målinger å sjalte mellom. Veldig praktisk.

Minne 1 er for meg normal CD lyd m/RK og med lite SUB,
    Minne 2 er for Film lyd m/RK og med mye mere SUB og ferdig valgt effekt (enhanced DTS)

Osv.

Sett på en CD og sjalt mellom 6 av dine egne RK oppsett (alle parametere kan lagres uavhengig).

I dag ville jeg ikke valgt en Receiver uten RK.

Denon, Pioneer og Yamaha går alle for å ha bra RK.

/L

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer ann på hva du er ute etter og min erfaring sålangt er at skal det ha noe for seg MÅ det være avansert romkorreksjon for at det skal ha noe som helst for seg. AX2 som nok er blant de mer avansert av rimligere greier har bl.a. bassmanagement og en funksjon for å hindre stående bølger. Dette kan hjelpe litt men forvent ikke underverker Når det gjelder auto EQ som egentlig er ett fantastisk verktøy har alle rimligere receivere jeg har testet (inkl AX2) en ting felles, de har alt for få bånd og går ikke lavt nok i frekvens. Hjelper lite med "bass management" når laveste frekvens er 63 hz (har nå en seperat Behringer sak med AutoEQ og den er milevis mye bedre på dette enn de innbygde saken så jeg ville heller brukt penger på noe slikt dersom frekvensgang er ett problem)

SÅ ja, det kan ha noe for seg men jeg for min del hadde ikke lagt for mye penger/vekt på det. På andre siden har vell nå alle moderne forstekerkere dette så da er det jo bare bonus at en får en OK romkorreksjon med på kjøpet!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •