CV sourrund

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16

Tråd: CV sourrund

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CV sourrund

2 stk CLSC-15 (fronthøyttalere)
    2 stk CLSC-6 (bakhøyttalere)
    1 stk CLSC-6c (senterhøyttaler)

Trenger ein forsterker som klare og drive dette med god margin.. lure på om eg skal kjøpe ein sub også... noen som har noen forslag eller?

Active Kaffekopp sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrFrekkas
    2 stk CLSC-15 (fronthøyttalere)
    2 stk CLSC-6 (bakhøyttalere)
    1 stk CLSC-6c (senterhøyttaler)

Trenger ein forsterker som klare og drive dette med god margin.. lure på om eg skal kjøpe ein sub også... noen som har noen forslag eller?
    Du kommer iallefall LANGT med f.eks HK-avr235. Men du trenger et eget effekttrinn til clsc15. For å få noe med god margin her så koster det fort litt. Men 2xNAD 272 gjør nytta, disse koster tilsammen 10000kr, og vil nok greie å max'e CV'ene bra!

HK'en koster 6000kr. Så det blir 16000kr her. En god sub til dette systemet, hmm, for å finne noe som virkelig tar av så har jo Velodyne en 15". CHT-R til 10k gjør ofte susen. Men for 2500kr mer får du jo en SVS plus/2. Mitt tips er å teste uten sub først, CV'ene går rimelig dypt.

EDIT: Et anna tips er å gå for NAD's største kraftverk: 773v2!! Denne er utrolig kraftig, men mangler nok kanskje litt til å kunne maxe CLSC15 helt ut. Er heller ikke så mye rimeligere løsning enn HK+NAD komboen jeg har nevnt før.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tør eg om minna dere på at budsjette ikkjer her helt oppi take:P men bare si pris på det dere anbefaler.. så kan eg jo kanskje høyne det litt hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tør eg om minna dere på at budsjette ikkjer her helt oppi take:P men bare si pris på det dere anbefaler.. så kan eg jo kanskje høyne det litt hehe
    Hvor mye har du tenkt å bruke da?

Active andosten@start.no sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    363
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil fåreslå en Denon AVR-3803. Kjører Denon AVR-3803 og Cerwin Vega VE-12F. Sparer til CV VE-5M og CV VE-5C pluss CV VE-28SX. Har måttet ta ned bilder av veggen etter at 2 datt ned av seg selv

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 4000 i budsjettet til ein sourrund forsterker.. og så lurte eg på om eg sku bruke noen pa effektforsterkere på 15 ene

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 4000 i budsjettet til ein sourrund forsterker.. og så lurte eg på om eg sku bruke noen pa effektforsterkere på 15 ene

Hmm, blir jo kanskje litt skakkt fordelt da.. surround høyttalerene får rundt 30-50watt.. mens du skal kjøre på med en PA til front.. trokke det blir bra men. Gå ned til 12" versionen til CV istede, de er mye lettere å ha med å gjøre! Anbefales om lommeboka er litt snau. 12" saken spiller også rått..

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du bruke litt av de 4000 kronene på pa effekt. Og resten på forsterker?
    Da bør du lete på brukt markede!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Hmm, blir jo kanskje litt skakkt fordelt da.. surround høyttalerene får rundt 30-50watt.. mens du skal kjøre på med en PA til front.. trokke det blir bra men. Gå ned til 12" versionen til CV istede, de er mye lettere å ha med å gjøre! Anbefales om lommeboka er litt snau. 12" saken spiller også rått..
    Etter som jeg fatta har hen vel ht`ene? Men hvorfor sier du surround htene får 30-50watt?? Han har jo ikke funnet en forsterker enda. Mye mulig han finner en brukt som kan være krafig nok til disse htene..

CLSC 6 og CLSC C6 trenger jo ikke rare effekten..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har noen pa effektforsterkere... men lure på hvordan eg skal gjøre det.. for det blir jo vanskelig og drive 15" med ein sourrund forsterker..

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har noen pa effektforsterkere... men lure på hvordan eg skal gjøre det.. for det blir jo vanskelig og drive 15" med ein sourrund forsterker..
    Du trenger jo ikke bruke sourrund forsterkeren på 15 tommerne. Har du pa forsterkere fra før av så bruker jo du de på 15" selv om du kjøper ny sur. fors.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Etter som jeg fatta har hen vel ht`ene? Men hvorfor sier du surround htene får 30-50watt?? Han har jo ikke funnet en forsterker enda. Mye mulig han finner en brukt som kan være krafig nok til disse htene..

CLSC 6 og CLSC C6 trenger jo ikke rare effekten..
    Altså, det vil bli skakt fordelt uansett, siden clsc15 har høyere følsomhet og trenger mindre watt enn clsc 6 og centern for å komme opp i litt guffe. Kjedelig å ha et oppsett som overkjøres totalt av frontene.. men men, det er min mening.

Og i den prisklassa er det bare 30-50watt man får (om man handler ny reciver da..). Det at noen produsenter skriver 5x100watt etc er jo bare tull uansett.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør satse på en brukt surroundreceiver.

Denne burde gjøre mye selv med CLSC-15:

http://avforum.no/avtorget/showprodu...at=13&mypage=1

http://avforum.no/avtorget/showprodu...at=13&mypage=2

Hvis du finner en Denon 3805 så klarer den også å få liv i høytalerne du nevner. De går brukt fra 5k og oppover. Ingen "katastrofe" om du ikke har flere kw til høytalerne. Et sted må man jo begynne.

Newcomer reVo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden CLSC15 krever så sinnsykt mye mer en CLSC6 og CLSC6C så burde du kjøpe en surroundforsterker som er billig og klarer å drive center og bak greit å kjøpe effekt trin til frontene, tror det ville blitt både den billigste og den beste løsningen.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Du bør satse på en brukt surroundreceiver.

Denne burde gjøre mye selv med CLSC-15:

http://avforum.no/avtorget/showprodu...at=13&mypage=1

http://avforum.no/avtorget/showprodu...at=13&mypage=2

Hvis du finner en Denon 3805 så klarer den også å få liv i høytalerne du nevner. De går brukt fra 5k og oppover. Ingen "katastrofe" om du ikke har flere kw til høytalerne. Et sted må man jo begynne.
    !! Enig !! . Jeg kjørte jo en Sherwood reciver på 2x120watt i stereo (LEEENGE sia.. 1998 eller no..), og det funka jo knall på mine da værende E-315B. . Men disse hadde jo også følsomhet på 102db/1w.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •