Hjelp til ny receiver + høyttalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til ny receiver + høyttalere

Hei.
    Jeg er ny på forumet her. Har fulgt med en liten stund og har inntrykk at det er mange entusiaster her

Jeg skal kjøpe receiver + høyttalere og har et maks budsjett på 15.000,-
    Jeg har ikke HIFI anlegg fra før og har ingen preferanser på merker.

Tanken er å ha en komplett hjemmekino etterhvert, men jeg begynner med høyttalere og receiver. Jeg skal bygge med en HTPC som kommer til å benyttes som kilde for film og musikk. Trenger derfor ikke DVD eller CD spiller.

Jeg har også tenkt å kjøpe inn en LCD TV etter sommeren eller til høsten og regner med å kjøre signalene direkte fra HTPC til LCD (eller anbefaler dere å kjøre gjennom receiver?)

Jeg hører på alt mulig av musikk (mest rock - metallica, ACDC, G'n'R og mye Trance) i tillegg til en del radio.

Når det gjelder design er jeg mest opptatt av høyttalerne. Vil gjerne ha gulvhøyttalere for fronthøyttalere og minst mulige høyttalere for bakhøttalerne (finnes det trådløse alternativer?). Designet på receiveren er ikke kritisk. Dette skal stå i en relativ stor (25m2) og ikke veldig plasseringsvennlig stue. Høyt under taket/skråtak og anlegget vil ikke stå i senter av stuen.

Fint om dere har noen forslag til en komplett løsning. Gjerne med kabler og tilbehør.

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta nå heller bare med deg favorittplatene dine til aktuelle butikker og lytt selv! Uendelig mye mer nyttig det, enn at halve forumet skal synse i vei om forsterkere og høyttalere. Det er DINE ører det handler om...

Men om du ikke har noe imot meningsløs synsing finnes et søkevindu oppe til høyre i skjermbildet, og der finner du mange tråder om nettopp det du spør om

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Umulig å besvare, blir mening mot mening.
    Blandt recievere, synes jeg personlig at Denon og Pioneer stiller sterkest.

Innenfor ditt budsjett har du noen muligheter, veldig mange. Ta deg en lytterunde som overnevnt, enklest og best - uten tvil!

Lykke til :wink:

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttalerpakker og receivere finner du haugevis av omtale om på forumet. Let opp et forslag til receiver og høyttalere og spør heller om forumets mening.

Høyttalere må matches med receiver, så det er en god idè å høre litt på forskjellige høyttalere først for deretter å velge receiver som passer.

Var jeg deg ville jeg droppet sub til å begynne med og heller oppgradere senere. Let litt rundt på Fyndbørsen, Hificenterkjeden, Hifiklubben (måkke glemme den ), Lyric, Hifihuset osv osv....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg vært på tur og kommet opp med følgende oppsett:

* Pioneer VSX - 1016, valgt pga. funksjonalitet og pris, ikke design ;-) - 5795,- (netshop)
    * Infinity Beta 50, valgt pga. lyd, men kanskje mest pga. av design (har bedre WAF enn andre bedre høyttalere) - 6291,- (avhifi)
    * Infinity Infinity Beta C 360, valgt fordi den matcher front'ene ? - 2511,- (avhifi)
    * B&W små høyttalere bak (husker ikke hva de heter, men de er små og ligner veldig på CM1), valgt pga. størrelsen (litt klønete sofaplassering og vegg bak) og igjen høy WAF - koster ca. 1000,- på hifiklubben

Dette skulle bli ca. 15600,-

Infinity er som sagt valgt mest pga. av utseendet, men det jeg har hørt av infinity tidligere har i mine øret låtet bra. Kan gjerne ta i mot andre anbefalinger på høyttalere, men de må se bra ut også

Hva tror dere om dette oppsettet. Passer forsterkeren bra til høyttalerne og er det greit med annen type høyttalere bak enn de jeg har foran?

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ikke brukt pengene på denne måten, men det er jo en smaksak. Vil også gjøre deg oppmerksom på at dersom du kjenner Infinity fra sånn dem var før i lydsignaturen, med ofte litt store elementer - er ikke beta serien tilnærma lik engang i signatur etter min mening. Jeg liker det ikke, men mange liker det:wink:

Skulle jeg hatt Infinity, måtte jeg nok handlet noe som var noen år gammelt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kid, ser at du kjører B&W. Var innom hifiklubben og tittet på B&W 603 S3. De koster litt mer, og ser forsåvidt greie ut også. Passer de sammen med forsterkeren ?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •