Doxa Signatur

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: Doxa Signatur

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Doxa Signatur

Heia

Jeg har en slik en, som midt under CSI igår bestemte seg for å ta fyr... Jeg rakk heldigvis å nappe ut strømmen før noe alvorlig skjedde, men huset stinker av svidde transistorer lell....
    Hvem er det som er forhandlernett for Doxa nå omdagen? Vet at Hifiklubben var det tidligere, men de har tydeligvis kutta det ut. Må se om det har noe for seg å reparere på, eventuellt så får jeg vel kanskje se meg rundt etter noe nytt til senterforsterker.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NetForce
    Heia

Jeg har en slik en, som midt under CSI igår bestemte seg for å ta fyr... Jeg rakk heldigvis å nappe ut strømmen før noe alvorlig skjedde, men huset stinker av svidde transistorer lell....
    Hvem er det som er forhandlernett for Doxa nå omdagen? Vet at Hifiklubben var det tidligere, men de har tydeligvis kutta det ut. Må se om det har noe for seg å reparere på, eventuellt så får jeg vel kanskje se meg rundt etter noe nytt til senterforsterker.
    Det som er litt kjedelig med DOXA er at det sitter 6 parallelle BD245 og 6 parallelle BD246 Transistorer i utgangen pr. kanal. Dersom en driver Transistor tar kvelden, så kan du si natta til en drøss med utgangstransistorer. Nå skal det sies at disse er relativt rimelige, men de bør Matsches innbyrdes. Dette tar tid og er noe herk (taler av erfaring).

Jeg har en selvlaget DOXA 70 Signature stående i boden (mangler chassis), så dersom du er interessert kan jeg kjøpe "vraket" kun for å bruke chassiset.

Send en PM dersom du er interessert (reparasjon blir garantert svindyrt)

/L

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trikset er å be f.eks. strax om å gi deg en prisantydning, jeg ga 1000,- kr for å fikse en bilforsterker, det sto da i servicerapporten at de hadde skiftet de 16 mosfeter i strømforsyningen i tilegg til de brukte 9 timer.

Er du heldig kan jo f.eks. noen dioder ha brent av.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kom du veldig billig ut av dette, normalt skal de ha 4-500 kr bare for å gidde å skru av lokket. Det finnes ingen elektronisk sikring på DOXA, filesofien er som hos Krell at disse kan forandre lyden og er derfor fjernet. Klikker det ett sted da, så er det full fyr og det er strømforsyning så det holder i disse kassene.

Ellers enig, dersom de går med på dette, få en pris inkl. frakt og sjekk.

/L

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av killroy
    Det som er litt kjedelig med DOXA er at det sitter 6 parallelle BD245 og 6 parallelle BD246 Transistorer i utgangen pr. kanal. Dersom en driver Transistor tar kvelden, så kan du si natta til en drøss med utgangstransistorer. Nå skal det sies at disse er relativt rimelige, men de bør Matsches innbyrdes. Dette tar tid og er noe herk (taler av erfaring).

Jeg har en selvlaget DOXA 70 Signature stående i boden (mangler chassis), så dersom du er interessert kan jeg kjøpe "vraket" kun for å bruke chassiset.

Send en PM dersom du er interessert (reparasjon blir garantert svindyrt)

/L
    Ja, jeg tror jeg allerede har slått fra meg tanken om reparasjon, skal bare skrue det opp for å se hvor brent det som er inni egentlig er. Det stod jo tross alt flammer utav den og ved nærmere ettertanke så merka jeg det veldig godt på den ene kanalen som ble brukt(bruker bare en kanal til senter) så jeg tror ikke jeg skal ha så voldsomme forhåpninger om å få liv i den igjen.

Sender deg en PM siden så blir vi sikkert enige om en pris på det du trenger for å få liv i din.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, hører vel fra deg