Receiver med oppkonvertering til HDMI

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Receiver med oppkonvertering til HDMI

Skal etterhvert ha en ny receiver ila sommeren, og har lekt litt med tanken på å kjøpe en med oppkonvertering til HDMI, slik at jeg kan koble alt opp til projektoren gjennom receiveren. Spørsmålet er jo om det lønner seg, kontra å kjøpe en dedikert bildeprosessor? Lyd/bilde/pris må jo ses på i sammenheng her, og det er ingen lett vurdering, tror jeg.

Vil tro at jeg trenger tre HDMI innganger, og da begynner vel markedet å tynnes ut. Vet at Denon 3806 har dette, men har ikke funnet noen andre i en fornuftig prisklasse. Går man ned til to HDMI, er jo mulighetene mange, da både Pioneer, Yamaha og Denon har modeller til rundt 8k som har dette.

Skalering er jo også en faktor. Har sett at Yamaha RX-V 2600 har dette, mens man må opp på Denon 4306 for å få dette hos HFK. Pose og sekk er visst ikke så enkelt...

Noen som vet om noen nyheter som kommer, eller noen jeg ikke har fått med meg? Robertaas, du pleier jo å være opplyst...

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I et marked som ikke akkurat står stille - vil du binde deg på på audio- og videosiden i een boks? Ikke har de HDMI 1.3, ikke har de de nyeste audio-formatene som kommer på HD-DVD/Blu-Ray. Videoprosessering er heller ikke nyeste generasjon.

Akk, oppgradering er ingen lett sak

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, må ikke nødvendigvis binde meg, men vil gjerne ha noe som er funksjonibelt, og til en viss grad fremtidsrettet.. Muligens er ikke det mulig, og at det lønner seg å kjøpe billige, forrige generasjons produkter hele veien og være fornøyd med det.

Har lest litt mer, og ikke funnet et produkt som har alt jeg vil ha. I tillegg synes det som om HDMI ikke er av de mest stabile funksjonene som er puttet inn i en receiver. Er ikke greit...

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange signalkilder har dessverre problemer når det gjelder HDMI-switching. Årsaken er at de ikke sender et repeater-handshake. Så en signalkilde du har som fungerer utmerket til flatskjermen/prosjektøren med HDMI vil ikke nødvendigvis gjøre det med en receiver i midten.

Jeg ville ventet litt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •