Carver VS LAB.Gruppen PA-forsterkere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Active Bass Booster sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Carver VS LAB.Gruppen PA-forsterkere

Hvilken er best i henhold til kvalitet og watt pr. kr. ?
    2x400watt++ i 8 ohm klassen... (BRUKT)
    Samsung 63" Nad 272,B&W 683s2,686s2,htm61s2,asw610.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bass Booster
    Hørt noen forskjellige carver serier, og de låter veldig forskjellig, selv om de virker veldig like muskelmessig. De dyrere modellene er endel snillere oppover i registeret syns jeg da iallefall. Så de dyrere modellene til Carver (selv om effekten ikke øker) er iallefall å anbefale.

Hør med CV-gunnar på forumet her, han har testa noen Carvere (tror han skal selge sin også!!! den spiller helt rått). LAB har jeg bare hørt gode modeller ifra, men finnes nok noe gråstein her og.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg gjentar det jeg skrev i den forrige tråden!

Det er en grunn til at lab brukes verden over på strore arrangementer hele tiden. Carver brukes ikke! Begge oppgir veldig troverdige tall, Men Lab oppgir FTC. Hvilken som er best i forhold til prisen er vanskelig å si da jeg ikke vet såå mye om prisene, men tror de ikke er så ulikt priset..

men lab'en holder seg mye bedre i pris da enn carver om du skal selge igjen!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør se etter Lab FP 2600 eller Lab 1600 De er på litt over 400 FTC watt så de er nok noe skikkelige greier.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Du bør se etter Lab FP 2600 eller Lab 1600 De er på litt over 400 FTC watt så de er nok noe skikkelige greier.
    hva med LAB -1500 da? 2x450w i 8ohm ,eller den noe dyrere lab 1200c 2x650w i 8ohm?

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ihvertfall si at Carver er et kjempebra merke som jeg har vært utrolig fornøyd med! Svikter aldri på power
    PT-serien var det garantert sykeste jeg har hørt. Og har hørt en god dem forskjellige pa merker.
    Har bare hørt LAB en gang (LAB 1000) å syntes den spilte bra den også Men syntes kansje at det var litt mørk lyd... Men kan jo ha noe med elektronikken den var koblet opp med.

Skal du ha Carver vil jeg ihvertfall annbefale deg PM-serien, ZR, og PT serien ikke minst
    Har dog solgt min PT-2400 til David NAD+CW her på forumet, og Midgard Oberon 6.1 kommer på tirsdag eller onsdag.

Kommer GARANTERT til å savne Carvern for den hadde jeg mange fine og heftige opplevelser med

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en grunn til at lab brukes verden over på strore arrangementer hele tiden. Carver brukes ikke! Begge oppgir veldig troverdige tall, Men Lab oppgir FTC. Hvilken som er best i forhold til prisen er vanskelig å si da jeg ikke vet såå mye om prisene, men tror de ikke er så ulikt priset..

men lab'en holder seg mye bedre i pris da enn carver om du skal selge igjen!
    ikke at det har så mye med saken å gjøre, men carver brukes faktisk like mye internasjonalt som det lab gjør, bare så du vet det. også andre merker som feks crown. lab er ikke den eneste som brukes der ute.

PT og Zr er gode serier, også de store i Xi. Kommer an på hva man liker.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreasLie
    ikke at det har så mye med saken å gjøre, men carver brukes faktisk like mye internasjonalt som det lab gjør, bare så du vet det. også andre merker som feks crown. lab er ikke den eneste som brukes der ute.

PT og Zr er gode serier, også de store i Xi. Kommer an på hva man liker.
    Eneste jeg vet er at merker som blandt annet Turbo og L-ACOUSTICS Bruker LAB, nå vet jeg også at Den nye turbo serien tester med noen nyere og kraftigere Amper til 218 subben sin som vistnok er 40% kraftigere enn FP 6400. Men Det er 2 ledende merker som brukes masse over hele verden og de bruker alltid lab. D&B er et annet stort merke som også brukes masse, de har sine egne amper. Crown vet jeg at blir brukt mye. Dette er vldig mye sammen med JBL Vertec som er noe av det bedre og som også blir brukt på store arrangementer. I tilleg er det flere store konsertsaler rundt om som bruker lab, blandt annet i London. og sikkert veldig mange andre steder.

Å tro at Carver er noe som blir mye brukt har så utrolig liten tro på. Kanskje noen installasjons steder, men ikke på konserter og turneer. Du sier PT er en god serie, hvem bruker en så gammel amp egentlig? den veier over 30 kilo Det samme med XI serien, du sier de største? Vil ikke kalle noen av dem store. Den kraftigste er på 2x500 watt.

Se på siden til L-ACOUSTICS og se hvor mange forskjellige steder de bruker det, de bruker alltd lab.. De har tilog med tatt lab ampene og satt sitt eget navn på dem.

å si at de bruker Carver å lab like mye internasjonalt er tull.. Det er også ulogisk. FP 6400 på 2x 1300 watt veier 11kg XI2600 er den største carveren man får kjøpt, den veier 28kg og yter bare 2x500 watt.

greit de brukte noen Carver amper i OL i 2004 men da brukte de masse gamle amper.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt dyrere QSC amper brukes også mye på konserter osv.

Newcomer reVo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke ført LAB før, men jeg vet ihvertfall at Carver leverer varene så det holder! Ihvertfall de største Amp'ene fra de beste seriene!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reVo
    Har ikke ført LAB før, men jeg vet ihvertfall at Carver leverer varene så det holder! Ihvertfall de største Amp'ene fra de beste seriene!
    Det var vel ikke helt diskusjonen, Selv om det kanskje ikke virker slik så mener jeg fortsatt at de leverer varene!

Newcomer reVo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var vel ikke helt diskusjonen, Selv om det kanskje ikke virker slik så mener jeg fortsatt at de leverer varene!
    Jaja, mente ikke at dere sa at Carver ikke leverer varene..

Active Raven sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Tvedestrand
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lab.

Har ikke erfaring med Carver, men endel erfaring LAB og QSC. Har ikke vært borti mer driftsikkre forsterkere en Lab.gruppen pr. dags dato.
    De koster endel, men så leverer de alltid varene.
    Kan også nevne QSC som et godt merke, har brukt PLX 2402 endel år,og de er absolutt vært pengene.

Intermediate hansam sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har personlig erfaring med både Carver og Lab.

Om jeg skal ta konklusjonen først så vil jeg si at Lab virker som et noe mer solid, mykere i lyden og mer punsh enn Carver sine produkter.

Utdypning:

"alt var så mye bedre før". Jeg sitter på en snart 8-10 år gammel Carver Touring amp. Den største i sin serien på tiden. ( ny pris 35-30.000 fra den ble introdusert til den gikk ut ). Denne har POWER så det holder, men den er kanskje litt hard i toppen. LAB forsterkeren på denne tiden. LAB 1000,2000 osv oppleves som mye det samme, men noe mer oppløst i toppen.
    De nyere Carverene derimot. De føler jeg er mye mer pinglete og enda mer skrikete i toppen. Så derfor vil jeg vel fortsatt holde en knapp på LAB. Ellers har vi jo alltids Crown da. Gammel og god traver. Crown lager herlige amper!

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for svar og kommentarer.. men har hørt Lab i mine yngre disco dager og Lab 3000 drev 2 18" hornsubber fra CV bra.. men jeg tenkte på en til å drive ett par CLSC-215.. men trenger ikke være mer enn 400-700w rms i 8 ohm.. Men kan ikke si om carver er bedre enn Lab eller visa versa.. men prismessig ligger disse på samme hylle brukt ,i samme watt klasse?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for svar og kommentarer.. men har hørt Lab i mine yngre disco dager og Lab 3000 drev 2 18" hornsubber fra CV bra.. men jeg tenkte på en til å drive ett par CLSC-215.. men trenger ikke være mer enn 400-700w rms i 8 ohm.. Men kan ikke si om carver er bedre enn Lab eller visa versa.. men prismessig ligger disse på samme hylle brukt ,i samme watt klasse?
    Carver er en del billigere brukt. Du må opp mot ca 20 000 for å få en lab 4000!

Newcomer reVo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man synes diskanten blir for skrikende på Carver så har det jo mye å si hva slags annen elektronik man har da. Har hørt at Marantz CD-Spillerne skal "polere" diskanten så den ikke blir så skrikende, kanskje Carver ikke blir så hard i toppen da. Ikke vet jeg.

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har en LAB 1000 til salgs.. send meg en PM..

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste jeg vet er at merker som blandt annet Turbo og L-ACOUSTICS Bruker LAB, nå vet jeg også at Den nye turbo serien tester med noen nyere og kraftigere Amper til 218 subben sin som vistnok er 40% kraftigere enn FP 6400. Men Det er 2 ledende merker som brukes masse over hele verden og de bruker alltid lab. D&B er et annet stort merke som også brukes masse, de har sine egne amper. Crown vet jeg at blir brukt mye. Dette er vldig mye sammen med JBL Vertec som er noe av det bedre og som også blir brukt på store arrangementer. I tilleg er det flere store konsertsaler rundt om som bruker lab, blandt annet i London. og sikkert veldig mange andre steder.

Å tro at Carver er noe som blir mye brukt har så utrolig liten tro på. Kanskje noen installasjons steder, men ikke på konserter og turneer. Du sier PT er en god serie, hvem bruker en så gammel amp egentlig? den veier over 30 kilo Det samme med XI serien, du sier de største? Vil ikke kalle noen av dem store. Den kraftigste er på 2x500 watt.

Se på siden til L-ACOUSTICS og se hvor mange forskjellige steder de bruker det, de bruker alltd lab.. De har tilog med tatt lab ampene og satt sitt eget navn på dem.

å si at de bruker Carver å lab like mye internasjonalt er tull.. Det er også ulogisk. FP 6400 på 2x 1300 watt veier 11kg XI2600 er den største carveren man får kjøpt, den veier 28kg og yter bare 2x500 watt.

greit de brukte noen Carver amper i OL i 2004 men da brukte de masse gamle amper.
    PT serien er vel ikke mere enn ca 3 år gammel tror jeg. Veier 25 kg da for å være mere nøye.
    PT serien er jo stapp full innvendig, reVo har jo åpnet sin Har jo ikke noe peiling på dette jeg, men er vel kansje ikke så rart at dem veier når dem har såpass mye stuff inni seg

Lettvekterene til PA forsterkere, har ikke dem en annen konstruksjon???
    Er kansje ute på veldig tynn is nå jeg..^^

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen av disse PA-forsterkerne noen faktisk vil ha stående i racket hjemme? Det ser jo helt forjævli ut, og det er vel heller ikke å få tak i uten en støyene vifte?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •