Harman Kardon AVR8500 Problem :(

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 35
    Newcomer VortexSurfer sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Harman Kardon AVR8500 Problem :(

Heisann folkens..

Har akkurat motatt min pent brukte HK 8500 og satte meg derfor ned med diverse snadderalbum for å prøve ut "Monsteret" :razz:

MEN!!! ingen lyd fra venstre fronten.... :???: Har sjekket alt og koplet alle mulige veier men venstre front er helt død!!!!!

Noen som vet hva dette kan være???? Er det sikringer på alle utgangene??? Håper at det kan være noe så trivielt men nå er jeg veeeeldig bekymret.....

Om noen her har peiling på denne typen forsterker, vær så snill og ta kontakt med meg,eller skriv det her...

Jeg kan nås på telefon 97983093 eller e-post oddpetter@hovde.biz

På forhånd takk

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen??? :???:

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde samme problemet med min avr7500 for 1år siden , men var bare di der "jumperene" som var satt inn feil . Finner hvor dem skal stå i manualen tror jeg

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Hadde samme problemet med min avr7500 for 1år siden , men var bare di der "jumperene" som var satt inn feil . Finner hvor dem skal stå i manualen tror jeg
    Hei og takk for svar :-)

Men,dette har jeg også prøvd og jeg vet at de står i riktig... :???: Allikevel så er det fortsatt helt dødt...

Uansett takk for svar....noen andre med kjennskap til HK recivere her??

På forhånd takk...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du vært i on screen menyen og sjekket om venstre kanel er skrudd helt ned eller av? har du byttet utganger? er begge høyttaler ut på samme side? (a eller b)

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av passatvr6
    har du vært i on screen menyen og sjekket om venstre kanel er skrudd helt ned eller av? har du byttet utganger? er begge høyttaler ut på samme side? (a eller b)

Hei,har sjekket "Level" instillingen på venstre front og den står i 0 likt med høyre front.
    Har også byttet om på høytalerne for å forsikre meg at det ikke er de,men problemet er det samme :???: Videre så har jeg kjørt testtonen,men venstre front er død...

Har ikke HK innebygget noe slags feilmeldingsystem eller noe??

Videre så har jeg trålet dette forumet siden klokka fire i ettermiddag ops: men jeg finner ingenting unntatt en tråd og der er det snakk om at sikringen var gåen....

Hjelp,holder på å gå ut av mitt gode skinn her.... :wink:

Uansett , takk for svar 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei igjen.
    prøv å dra ut stikkontakten i et par minutter, koble alt ifra . koble så inn bare fronter. prøv også forskjellige kilder(cd,vcr,dvd osv).
    Er vel ikke noe så dumt som balanse-bryter foran på forsterkeren?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av passatvr6
    hei igjen.
    prøv å dra ut stikkontakten i et par minutter, koble alt ifra . koble så inn bare fronter. prøv også forskjellige kilder(cd,vcr,dvd osv).
    Er vel ikke noe så dumt som balanse-bryter foran på forsterkeren?

Hei igjen,har prøvd dette også......ingen balansebryter på denne karen nei 8)

Får samme resultatet med cd,dvd,tuner osv.....Har jeg kjøpt katta i den kjente sekken her???? :-?

Takk for svar igjen

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kamerat av meg har denne forsterkern, og sliter med det samme. Vi har prøvd deet meste men får ikke lyd i den ene høyttalern.. Var visst et "prob" med ett eller annet kort i prossesoren fikk jeg beskjed om av en rep.. Har ikke levert forsterkern til rep enda, så jeg har ikke hørt om det var det som var prob.. Men etter det rep sa så hadde han vært borti dette noen ganger..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjipt dette her...håper du har kjøpt den av en som er ærlig nok til å ville ta dette på seg selv...

uansett, lykke til...

http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/lepo

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vegarron
    En kamerat av meg har denne forsterkern, og sliter med det samme. Vi har prøvd deet meste men får ikke lyd i den ene høyttalern.. Var visst et "prob" med ett eller annet kort i prossesoren fikk jeg beskjed om av en rep.. Har ikke levert forsterkern til rep enda, så jeg har ikke hørt om det var det som var prob.. Men etter det rep sa så hadde han vært borti dette noen ganger..
    Har dere prøvd å skifte sikringer?? Er det slikt på disse recieverne??

På forhånd takk :razz:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nai så ikke etter noe sikringer, hadde ik lyst til å skru opp å byne å fikle hvis det fortsatt er igjen garanti... Men jeg surra litt med det jeg sa i stad, prata med han i stad, og da var det begge ht på front virker ikke, kobler vi ht på bakhøyttaler utgangen så blir det lyd. Men setter vi de på front, så kan vi skru opp forsterkern på max så kommer det litt lyd... sikkert noe lignende som er med din. Dsp kort tror jeg han rep kalte det...
    Dette kan bli ødelagt ved at man er uforsiktig å kobler til feks en pc uten å skru av forsterker å slik...

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nai så ikke etter noe sikringer, hadde ik lyst til å skru opp å byne å fikle hvis det fortsatt er igjen garanti... Men jeg surra litt med det jeg sa i stad, prata med han i stad, og da var det begge ht på front virker ikke, kobler vi ht på bakhøyttaler utgangen så blir det lyd. Men setter vi de på front, så kan vi skru opp forsterkern på max så kommer det litt lyd... sikkert noe lignende som er med din. Dsp kort tror jeg han rep kalte det...
    Dette kan bli ødelagt ved at man er uforsiktig å kobler til feks en pc uten å skru av forsterker å slik...

Har hørt om 5 års reklamasjon på HK recievere,stemmer dette?

På forhånd takk :grin:

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lepo
    Kjipt dette her...håper du har kjøpt den av en som er ærlig nok til å ville ta dette på seg selv...

uansett, lykke til...

http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/lepo
    Joda det håper jeg også :wink:

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen,og takk for svar :grin:

Jeg vet at 8500 serien hadde et problem på de tidligste modellene med printkort som kunne løsne pga at chassiet ikke tålte vekta (dårlig konstruksjon)
    Vet også at dette blir fikset av gjennom Reklamasjon av Harman Kardon på inntil fem år gamle recievere. :grin: .så i morra så ringer jeg Neby HIFI og spør etter en Kristian ;-)

Uansett så suuuuger dette da det vil ta tid og koste penger,men jeg håper virkelig at selgeren tar sin del av dette og det virker det som :grin:

Ha en fortsatt flott fridag folkens.....

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er et problem selgeren må ha vært klar over?
    Ingen har en ødelagt hovedkanal uten å vite om det.

Hvis ikke må frakt/transport/feilkobling være årsaken.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RS
    Dette er et problem selgeren må ha vært klar over?
    Ingen har en ødelagt hovedkanal uten å vite om det.

Hvis ikke må frakt/transport/feilkobling være årsaken.

Kan jo være frakta da jeg reagerte på at denne "enorme" esken sto på høykant inne i et hjørne da jeg var og hentet den på posten..... :? Men dette gjorde jeg heldigvis Post-folka oppmerksomme på der og da. Så i morra så blir det vel en vurderingssak hvem som skal betale dette, selgeren,HK eller Posten......

Selgeren på sin side sier selvfølgelig at denne funket perfekt da han sendte den til meg, men men hvem vet....tror ikke jeg skal kjøpe brukt igjen fra folk som man ikke kjenner :-|

Men, jeg tar ikke sorgene på forskudd da selgeren sa at jeg måtte ringe Neby først og deretter ringe ham tilbake for å fortelle hva de sa :grin: Kanskje det blir en løsning på dette likevel...

Ingen her inne som har hørt om HK`s 5 års reklamasjons/garanti??

På forhånd takk

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei da har jeg fått undersøkt litt mere...

Når volumet kommer opp på eller ned på :???: -15db så hører jeg så vidt lyd i venstre front-høytaler.denne er veldig svak,men det er liv der inne...

Noen med forslag??

På forhånd takk

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VortexSurfer
    Okei da har jeg fått undersøkt litt mere...

Når volumet kommer opp på eller ned på :???: -15db så hører jeg så vidt lyd i venstre front-høytaler.denne er veldig svak,men det er liv der inne...

Noen med forslag??

På forhånd takk
    Ingen??? :-(

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja akkurat slik er den forsterkern j prata på. bare at der gjelder det begge ht... full styrke på volumet så hører vi det er lyd, men ikke mye.. Og det var visst et kort i forsterkern fikk jeg beskjed om av rep.. Men da hadde ikke han sett på den da.. Men han nevnte noe om at hk tok dette selv de gangene han hadde vært borti d da.. Håper det ordner seg da..

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •