Harman Kardon AVR8500 Problem :( - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 35 av 35
    Newcomer VortexSurfer sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av vegarron
    ja akkurat slik er den forsterkern j prata på. bare at der gjelder det begge ht... full styrke på volumet så hører vi det er lyd, men ikke mye.. Og det var visst et kort i forsterkern fikk jeg beskjed om av rep.. Men da hadde ikke han sett på den da.. Men han nevnte noe om at hk tok dette selv de gangene han hadde vært borti d da.. Håper det ordner seg da..

Hvem var det du hadde snakka med??hvilken reparatør altså??

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RS
    Dette er et problem selgeren må ha vært klar over?
    Ingen har en ødelagt hovedkanal uten å vite om det.

Hvis ikke må frakt/transport/feilkobling være årsaken.

Heisann, Selgeren er foresten fra samme by som deg ;-)

Kanskje du kan ta med et balltre og besøke ham for meg?? da han ikke svarer telefonen lengre når jeg prøver og ringe ham :evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prata med en rep på euronics..

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vegarron
    Jeg har prata med en rep på euronics..
    Selger de Harman???? :???:
    Eller viktigere..reparerer de Harman???? Sånn jeg har forstått det så er det kun et autorisert Serviceverksted i Norge, nemlig Dalens Elektronikkservice.
    Og det eneste de kjenner til av feil angående AVR8500 er at loddingene på terminalen kan løsne på denne modellen,drefor har jeg i samråd med dem levert inn forsterkeren for å få kontrollert dette...

Uansett takk for svar :grin:

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VortexSurfer
    Heisann, Selgeren er foresten fra samme by som deg ;-)

Kanskje du kan ta med et balltre og besøke ham for meg?? da han ikke svarer telefonen lengre når jeg prøver og ringe ham :evil:
    Aha da har jeg sett annonsen på Finn? Etter adressen å dømme bor han noen hundre meter fra meg.
    Er forresten ikke helt typen til balltre (skal greie å rote fram en hockey-/golfkølle).

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du har reklamasjonsrett også på privatkjøp. Sjekke forbrukerrådet online, tror de har en hjelpelinje du kan ringe. Gå tilbake til ham du kjøpte av, han bløffer !!!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For reklamasjon må man ha noe håndfast, en avtale. Om den er muntlig eller skriftlig har ingenting å si.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VortexSurfer
    Selger de Harman???? :???:
    Eller viktigere..reparerer de Harman???? Sånn jeg har forstått det så er det kun et autorisert Serviceverksted i Norge, nemlig Dalens Elektronikkservice.
    Og det eneste de kjenner til av feil angående AVR8500 er at loddingene på terminalen kan løsne på denne modellen,drefor har jeg i samråd med dem levert inn forsterkeren for å få kontrollert dette...

Uansett takk for svar :grin:

Okei...da har jeg fått henta recieveren hos verkstedet, men de fant ingen løse loddinger , Så nå er recieveren på tur til Dalen`s Elektronikkservice på Hagan for undersøkelse/reparasjon.
    Er det mulig for dem å se om denne skaden er "ny" eller om den har vært der en stund mon tro?? Har som sagt en kontrakt der selgeren garanterer at recieveren skal virke 100% noe den altså ikke gjør Hvis de finner ut at denne feilen er gammel,hvordan skal jeg da gå frem overfor selgeren??
    Hadde en kompis av meg som var og kikket på recieveren for meg,men han fikk ikke høre den spille ops: enda jeg spurte selgeren om dette.....
    Hvilke instanser skal jeg gå gjennom for å eventuellt få opphevet kjøpet?? Namsmannen kanskje??

Er helt ferdig og utslitt i nervene av denne saken nå, og håper at saken snart er løst eller ute av verden...... :neutral:

Håper på noen positive og hjelpsomme svar fra dere.. :wink:

På forhånd takk fra en som ALDRI!!!! kommer til å kjøpe noe brukt i fra noen jeg ikke kjenner :cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpsloven gjelder også ved kjøp mellom private.

Dersom selger har garantert egenskaper for receiveren (at den skal fungere 100%) foreligger det en mangel dersom den ikke svarer til disse opplysningene. Dersom mangelen representerer et vestlig kontraksbrudd kan du heve kjøpet. (At en front-kanal ikke virker er etter mitt syne et vesentlig kontraktsbrudd.)

Tidspunktet for vurderingen av mangelen er når recveiveren er levert til deg i kjøpslovens forstand. Dvs. at du ikke kan gjøre gjeldende mangler som oppstår etter dette.

Problemet i dette tilfellet er at receiveren er sendt med posten og at det fremstår som sannsynlig at feilen oppstod under transport. I utgangspunktet regnes da tingen som levert til deg når den er overlevert befrakter (posten). Det er dog unntak dersom dere har avtalt noe annet, f eks at selger har risikoen for forsendelsen. Dersom feilen skyldes dårlig emballering svarer likevel selger for feilen. I motsatt fall kan det tyde på at posten er riktig adressat for kravet. Du kan da kreve erstatning tilsvarende ditt tap, dvs. utgifter til reparasjon mv. Om det ikke er synlige skader på esken tror jeg du har en dårlig sak. Jeg kjenner imidlertid ikke til postens vilkår, så ta dette med en klype salt.

Krav om heving fremsettes overfor selger. Du krever å få pengene igjen (med tillegg av forsinkelsesrente fra betalingstidspunktet) mot at du leverer tilbake receiveren.

Lykke til.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøpsloven for nye produkter gjelder iallefall helt til kjøper har produktet i hendene. selger er ansvarlig om posten ødelegger noe

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roolf
    Kjøpsloven gjelder også ved kjøp mellom private.

Dersom selger har garantert egenskaper for receiveren (at den skal fungere 100%) foreligger det en mangel dersom den ikke svarer til disse opplysningene. Dersom mangelen representerer et vestlig kontraksbrudd kan du heve kjøpet. (At en front-kanal ikke virker er etter mitt syne et vesentlig kontraktsbrudd.)

Tidspunktet for vurderingen av mangelen er når recveiveren er levert til deg i kjøpslovens forstand. Dvs. at du ikke kan gjøre gjeldende mangler som oppstår etter dette.

Problemet i dette tilfellet er at receiveren er sendt med posten og at det fremstår som sannsynlig at feilen oppstod under transport. I utgangspunktet regnes da tingen som levert til deg når den er overlevert befrakter (posten). Det er dog unntak dersom dere har avtalt noe annet, f eks at selger har risikoen for forsendelsen. Dersom feilen skyldes dårlig emballering svarer likevel selger for feilen. I motsatt fall kan det tyde på at posten er riktig adressat for kravet. Du kan da kreve erstatning tilsvarende ditt tap, dvs. utgifter til reparasjon mv. Om det ikke er synlige skader på esken tror jeg du har en dårlig sak. Jeg kjenner imidlertid ikke til postens vilkår, så ta dette med en klype salt.

Krav om heving fremsettes overfor selger. Du krever å få pengene igjen (med tillegg av forsinkelsesrente fra betalingstidspunktet) mot at du leverer tilbake receiveren.

Lykke til.
    Hei og takk for svar :grin:

Har skrevet skademelding på posten i ettermiddag der de tok bilder av skaden på esken og isoporen som var knust :shock: på innsiden.
    En halv time etter ble jeg ringt opp av en hyggelig mann fra Postens Godssenter som sa at de dekker omkostninger opptil summen jeg betalte for recieveren!!! :grin: :grin: :grin: :grin:

Så i morgen formiddag skal jeg ringe Dalen`s servicemann og høre om hva som må til for å få recieveren opp og gå igjen. Håper at den totale summen ikke overskrider det jeg betalte for denne, da jeg ikke har råd til noe utlegg med det første.....

Uansett så ser det ut til at ting ordner seg for snille gutter

Ha en fin dag folkens, og så skal jeg holde dere oppdatert på hva som skjer :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott at dette ordnet seg! Man kan bli steik forbanna av mindre. Slike useriøse selgere gjør meg utrolig forbanna. Fyren skulle vært banket vett i og deretter betalt reparasjon og gitt deg noen av pengene igjen :-x

Dog ser det ut til at det ordnet seg, og så lenge du er fornøyd og glad så er det det som teller

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott at det ordner seg. Siden isoporen i esken var knust så har vel posten håndtert pakken relativt røft. Om selger har pakket og sendt receiveren i originalembalasjen, så kan vel i grunnen ikke selger bebreides. Flott at posten var så rask til å ta ansvar.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roolf
    Flott at det ordner seg. Siden isoporen i esken var knust så har vel posten håndtert pakken relativt røft. Om selger har pakket og sendt receiveren i originalembalasjen, så kan vel i grunnen ikke selger bebreides. Flott at posten var så rask til å ta ansvar.
    Hei igjen og takk for svar

Nå har jeg snakka med Frank på Serviceavdelingen ved Dalen`s Elektroservice, og han sa at recieveren er fiksa og allerede sendt med over natta pakke til meg Han kunne fortelle at det var et Print-kort som hadde fått trøkken og at nu er recieveren som ny

Regningen for dette er sendt til Postens Godsavdeling og det ser ut til at mine bekymringer er det eneste jeg har måttet betale

Videre så har jeg fått bekrefta at pallen med mine etterlengta Klipsch Synergy III , vil bli levert på døra her i løpet av morgendagen

Så i helga blir det montering i stor stil her i huset, og hvis dere lurer så er det i sammenheng med dette: www.ocean-sounds.com at utstyret skal brukes ;-) PS,bilder av rommet utstyret skal inn i finner dere ved å klikke: "Gallery" og så "Renovation "

Til alle som har svart meg på mine spørsmål, TUSEN TAKK !!!!!

Videre så har jeg etter å ha hengt rundt i forumet her fått en mistanke om at jeg begynner å lide av noe dere liker å kalle AVHD , hehe 8)

Ha en fortsatt strålende dag 8-)

Active Raven sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Tvedestrand
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Avr 7000

Noen her som vet hvor man kan få tak i en service manual til en AVR 7000 på nettet?
    Har søkt litt, men ikke funnet noe.

Edit: Fant en nå.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •