Biamp med Primare SPA21 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg kjører SPA21 med A30.2, som vel iallefall i en folkelig oppfatning av biamping kan kalles biamping (men uten delefilter). Effekten er kjappere og dypere bass, men det kommer jo selvfølgelig an på høyttaleren hva du får ut av dette. Eller du kan kikke på en digital forsterker og bare benytte denne, sikkert ikke noe dumt valg det heller, og hadde nok heller valgt det hadde jeg kjøpt ekstra forsterker nå.

Et poeng her er at bare å kjøre SPA21 alene kanskje ikke gir nok strøm uansett. En ekstra forsterker gjør jo også at du alltid får nok strøm til forsterkerne, og ikke bare i et spesielt partymodus. Når jeg ikke har koblet til A30.2 i biamping må jeg spille 5-6 hakk høyere på filmer, fordi bakhøyttalerne trekker strøm. Så mange gode grunner til å få en ekstra effektforsterker med SPA21.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke mangel på effekt siden jeg har SPA21, A30.2 og A30.5. Kan dermed kjøre biampet senter og biampede fronter og la SPA21 kun ta seg av de 4 bakerste kanalene.

Bakgrunnen for tråden var derfor av mer teoretisk / teknisk art.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje jeg skulle lest din imponerende utstyrsliste i signaturen før jeg svarte...

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KH
    Kanskje jeg skulle lest din imponerende utstyrsliste i signaturen før jeg svarte...
    Bite your tounge boy!

Imponerende utstyrsliste er intet sikkert tegn på at noen har peiling på noe som helst! Ikke at Tiger lider av dette heldigvis, men bare så det er sagt!

Newcomer 8-Ball sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Han gjør ikke det, AV-høyttalerne har triamp-terminaler. En effektkanal til bass, og en del mellomtone og diskant.
    Akkurat, triamp terminaler. Da er jeg med, sjønner også da bruken av jumper.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    De nyeste receiverne har jo mulighet for biamp, der man benytter front + surround back.

Primares integrerte flerkanalsforsterker (SPA21) har ikke et eget valg for biamp, MEN:

I brukermanaulen er det en egen modus som heter "Party". Fra brukermanaulen: "The same signal to the front left and right and surround left and right loudspeakers;ideal for parties."

Mulig ideelt for et party, men siden det er det samme signalet så skulle vel dette være fullgodt med biamp?

Synspunkter? Noe jeg har oversett?
    [rearch nerd modus]Hvis en legger til en egen effektforsterker til frontene (slik du og jeg har gjort) og bruker SPA21s fronthøyttalerutgang til surround back (slik du og jeg har gjort) vil SPAens PARTY modus sende samme signal til frontparet, surroundparet OG surround back-PARET = mulighet for tri-amp. [/research nerd modus]

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tiger jeg har kjørt den komboen, merket lite forskjell. Det er jo den samme trafoen du henter effekten fra, du bør bare kjøre front ut fra amp + front pre (noe du HELT sikkert gjør nå)

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HFfredd
    Tiger jeg har kjørt den komboen, merket lite forskjell. Det er jo den samme trafoen du henter effekten fra, du bør bare kjøre front ut fra amp + front pre (noe du HELT sikkert gjør nå)
    Helt riktig. Men kjørte party-modus her i aften (i går???) og fant ut at det kom masse lyd fra surround-back i tillegg til surrounds og frontene. Så det er mulig å tri-ampe, for de som vil det :-) Poenget mitt var bare at brukermanualen til SPA21 ikke røper dette. Det er i det hele tatt et par mangler i manualen...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •