Nytt hjemmekino system, step by step...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nytt hjemmekino system, step by step...

Japp, nå blir det mye "hva skal jeg velge" tråder på dette forumet, men bare with us.
    Mange her sitter med mye mer kunnskap enn meg selv, og da er det toppers med noen gode råd.

Det er tid for mitt første surroundsystem. Stereoforsterkeren skal bort.
    Da jeg ikke har råd til å kjøpe alt på en gang, blir første kjøpet en surround reciever, jeg tenker i 5-6000 klassen...helst ned mot 5000.

Høytalere som vil bli brukt er Dali.

Fyr løs, hva ville du gått for dersom du skulle handlet deg en reciever til 5-6k som skal fyre opp god lyd igjennom Dali'ene, og også ha en grei stereo lyd ved spilling av musikk....

På forhånd takk for gode råd, og som sagt...bare with me

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først og fremst: En rimelig surroundreceiver vil aldri klare å levere den samme lydkvaliteten i stereo som en dedikert stereoforsterker gjør. Vet ikke hvilken stereomodell du har hatt, men det er "the law of the jungle".

Så, i den prisklassen er Pioneer VSX-1015 et greit alternativ. Greit med kraft (en får allikevel aldri nok..;-) ), en god romkorreksjon og et lydbilde som jeg mener står godt til de fleste høyttalere. Du nevner Dali, men ikke hvilken modell. Er jo litt forskjell på lydsignaturen til de forskjellige. Denon har sin 2106, men har ingen erfaring med den selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann og takk for kjapt svar.

Jeg er fulstendig klar over at en surround reciever ikke kan levere samme kvalitet som en stereo forsterker. Når det er sagt så finnes det endel recievere som gjør en god jobb når man spiller cder / kobler til mp3 spiller

Pioneeren skal jeg ta en titt på. Har også sett litt på dennon, men jeg kjenner få folk som har / har hatt dennon så jeg har ikke fått noe spesielt intrykk av dennon som reciever.

Jeg har for øyeblikket Dali concept 6 høytalere. Når jeg har kjøpt reciever vil neste prosjekt bli Dali Ikon 6 som front, Dali ikon senter også slenges Concept 6 høytalerene bak.

Thats the plan

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville ikke spart på pengene når d gjelder kjøp av forsterker, men for 5-6 lapper så ville eg sett etter brukt recevier til de HTene du planlegger å kjøpe. Gjerne en Denon 3805 eller 2805 :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lokie
    Ville ikke spart på pengene når d gjelder kjøp av forsterker, men for 5-6 lapper så ville eg sett etter brukt recevier til de HTene du planlegger å kjøpe. Gjerne en Denon 3805 eller 2805 :wink:

Jeg har generelt sett problemer med å kjøpe brukte varer.... Vet ikke helt hvorfor, liker vel egentlig ikke tanken på at noen har utfordret utstyret endel
    før jeg tar det over.
    Men dersom du mener det er en god plan så må det vel vurderes

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge utstyret ser strøkent ut så er det som oftest folk som har tatt vare på tingene, og folk her på forumet er som oftest seriøse... Det ligger en AVR 3805 på børsen i dag.... kom inn faktisk etter forrige svaret mitt. Dette er en kjempe forsterker i den prisklassen, den nye modellen selges for nesten dobble prisen på HFK men purting e også lov :wink: Husker ikke hva HFK solgte denne for rett før den gikk ut som modell men det kan sikkert andre svare på.

Den skal ihvertfall gjør en bra jobb på med d oppsette du har vurdert å kjøpe.

http://avforum.no/avtorget/showproduct.php?product=8535

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ah se her ja. Toppers, takk for hjelpen!

Et alternativ ville vel vært å kjøpe den i utlandet..?

Ser feks her ligger den til 699$ (frakt kommer seff i tillegg)
    http://www.abesofmaine.com/viewprodu...805&l=Dealtime

http://www.pricegrabber.com/search_g...terid=2401346/

What do u say?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=40

her var det mye fint

Noen som har et topp 3/5 forslag ut ifra listen?

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var vel ikke allverdens å spare på harrykjøpene på denne listen???

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I den prisklassen ville jeg sett nærmere på Pioneer, Denon og Yamaha.
    Alle tre gir mye for pengene, har automatisk romkorrigering, og gjør det stort sett bra i tester. Pioneer 915/(1015) og Yamaha 757, har nettopp blitt erstattet av nye modeller, noe som gjør at du kan gjøre et meget godt kjøp på de som er igjen. Mange nybegynnere liker Yamaha fordi de har en noe mørkere lyd, med bra bass, slik at de høres litt kraftigere ut.

Anbefaler allikevel som andre og kjøpe brukt, har selv Denon 3805, og kan absolutt anbefale den.

Norcad

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lokie
    Det var vel ikke allverdens å spare på harrykjøpene på denne listen???
    Nja, Denon 3805 til 699$ er vesentlig billigere enn den brukte som er lagt ut her...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    I den prisklassen ville jeg sett nærmere på Pioneer, Denon og Yamaha.
    Alle tre gir mye for pengene, har automatisk romkorrigering, og gjør det stort sett bra i tester. Pioneer 915/(1015) og Yamaha 757, har nettopp blitt erstattet av nye modeller, noe som gjør at du kan gjøre et meget godt kjøp på de som er igjen. Mange nybegynnere liker Yamaha fordi de har en noe mørkere lyd, med bra bass, slik at de høres litt kraftigere ut.

Anbefaler allikevel som andre og kjøpe brukt, har selv Denon 3805, og kan absolutt anbefale den.

Norcad
    Takk for anbefalingene...
    De merkene du nevnte over er de jeg har sett på.
    Har du noen formening om hva som passer best til Dali høytalere? (henholdsvis Dali ikon 6, ikon senter og concept 6)
    Har fått med meg at Denon vil takle dette bra. Jeg er litt usikker på om pioneer blir noe "spinkelt", dette er kun noe jeg har hørt har blitt sagt, men er ikke sikker tho..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •