Litt info om effectforsterker+lyd plz :)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Litt info om effectforsterker+lyd plz :)

Hei. Har Klipsch RF-5 og HK 3480 stereo receiver og HK cd spiller og dvd.

Dette lyder veldig hardt og lyst i toppen Blir slitsomt etter hvert.

Har surfet rundt og vurdert å bytte til Både Rotel og rør og til slutt ender jeg opp med å vurdere Electrocompaniet stert, pga de har fått mest omtale om at de er mørke i klangen. ! (og så ser di jo helt rå ut til klipsch) (gull+svart)

Rør blir d ikke pga jeg ser en del film også.

så til spørsmålet : Jeg vurderte å kjøpe en intergrert EC + cd spiller, men fant ut att cd spilleren koster jo rundt 30 000 :=) ! Så jeg droppet det.

Så det jeg lurer på er ... Viss jeg kjøper en EC Effect forsterker og kopler til H/K sin Pre out og bruker H/K som Forforsterker. Og beholder H/K cd spillern osv.
    Vil da EC Effect forsterkeren farge lyden litt mørkere? Eller har forforsterkeren en del og si på lyden ? .. Hva sier dere? Jeg får neppe mulighet til å ta en lytte-test siden det ikke er noen som selger EC i nærheten. !

Legg gjerne in tips også om andre merker også. Prisen bør være rundt 10 - 20 000. Og husk de må være mørke i klangen

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Forforsterker kan farge lyden like mye som en effektforsterker, du kan derfor få noe av den samme lydsignaturen dersom du bruker HK'en din som forforsterker.
    Men det kan jo være at de egenskapene du vil bli kvitt sitter i effekt delen av HK'en, eneste måten å finne det ut på er å teste ;-)
    Dersom det ikke funker i det hele tatt så kan du jo gå til innkjøp av en forforsterker, men siden du har pre-out så er vel en effektforsterker en naturlig start for utvidelse..

Anbefalinger av forsterker blir vanskelig, men jeg har lest at det er mange som er fornøyd med rotel på klipsch, og de burde ligge innenfor budsjettet ditt :grin:
    A

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •