Hvilken forsterker/forsterkere skal jeg velge?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer kmw sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation Hvilken forsterker/forsterkere skal jeg velge?

Hei.

Kjøpte meg et par CV CLSC215 for en liten stund siden, som jeg hadde tenkt å bruke sammen med NAD C372/NAD C272 (bridged mode), men ble veldig skuffet over lite "trøkk" i høytalerne, og det endte med at jeg solgte begge forsterkerene. Nå siter jeg her med CV CLSC215, og lurer veldig på hvilken /hvilke forsterkere jeg skal kjøpe.

Lurere på om det er noe lurt å kjøpe brukte 2x NAD 218 forsterkere, eller om jeg skal gå for en Carver Pro XI2600, men dette er jo en PA forsterker, og da vil jeg vel ikke få samme lydkvaliteten, som jeg ville fått med 2x NAD 218???

Trenger med andre ord råd fra dere som kan litt om dette her, og har prøvd ut hva som er best med disse høyttalerene.

En annen ting, med det å gå for 2x NAD 218, er at jeg synes det er litt merkelig å kjøpe forsterkere som ikke lenger produseres... Men jeg vet ikke jeg, hva ville dere egentlig gjort i mitt tilfelle?

Dessuten vet jeg ikke hvem som forhandler Carver i Norge, og om det evnt lønner seg å kjøpe disse i Scerige, eller Danmark. Og hvordan disse ligger i pris på bruktmarkedet.

Det som iallefall er viktig, er at jeg får meg forsterker igjen om ikke så alt for lenge, litt kjipt og ikke få spilt musikk!

Så nå trenger jeg gode råd og tilbakemeldinger fra dere erfarne, fint om dere kan svare på så mange av spørsmålene mine som mulig :-)

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du skal bekymre deg for at det er bedre lyd i NAD forsterkere enn i gode PA forsterkere. En bra PA forsterker kan ha langt bedre lyd enn NAD 218, og mere effekt..

Jeg ville valgt PA fremfor NAD, uten tvil. Men husk at det ikke finnes noen snarveier, en bra profesjonell forsterker koster mye som regel, derfor er en brukt å foretrekke fremfor billige PA forsterkere fra useriøse merker.

Anbefaler deg å se etter Crown, Carver, Yamaha, LABgruppen eller Chevin PA forsterkere.

Eller så kan du vurdere ICE blokker, mange som er fornøyd med dem på CV!

A

Newcomer kmw sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvem forhandler disse?

Hei, takk for svar, da går jeg for PA, men hvem en nåværende forhndler av Carver Pro?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ville foreslå en klasse d, det er mange interesante kit å få tak i.

http://www.lcaudio.dk/index.php?page=1 zappulse på 350watt
    http://41hz.com/main.aspx?pageID=122 tripath på 250-300watt til bare £~150

216 218 hører hjemme på dynga snart....

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg vært deg ville jeg sett etter en brukt PA, og da de dyrere modellene.
    De synker veldig mye i pris og er bygd for et hardt liv så det er som regel et trygt kjøp ;-)
    Kjøper du en som kun er brukt privat så er de som regel ganske strøkne. De som er brukt profesjonelt er ofte litt slitne i finishen, men så lenge den er i 100% teknisk stand så har det ingen andre konsekvenser enn at den blir billigere :grin:

A

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i at PA er tingen her, synes det rett og slett er mer "klem" i det enn i klasse D-forsterkere til samme pris. Men jeg har ikke hørt blokker med ICE-teknologi så kan godt hende det har skjedd en utvikling der som gjør seg veldig bra til sånt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •