Klar for oppgradering, men trenger råd.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer darkdog sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klar for oppgradering, men trenger råd.

Da er tiden kommet for å få litt bedre lyd.

Er straks klar for å bestille det som trengs, men sliter litt med å bestemme meg for receiver.

De det står mellom er:
    Denon AVR-2807
    Pioneer VSX-AX2AV-S
    Pioneer VSX-2016-S

Skal bestille meg ett SVS SBS-01 5.1 system som forsterkeren skal sette i bevegelse.
    Noen som har erfaring med SVS og noen av disse forsterkerene?

Kanskje ikke av så stor betydning, men her er resten av utstyret som skal kobles til:
    Sagem 50" DLP TV
    Philips DVP5900 DVD-spiller
    Pioneer DVR 520-H DVD-opptaker
    Moddet Xbox
    Canal Digital Digital kabel-tv
    og HTPC etterhvert

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg og Arendal har begge testet Denon 3806 og Pioneer AX4AV mot hverandre, og vår "konklusjon" (eller opplevelse om du vil) er at Pioneer har litt mer krefter og holder noe lenger før den "gir seg". Pioneer har også, i likhet med Denon) er veldig godt og avansert romkorreksjonssystem, så der er det dødt løp. Når det gjelder klangkarakter så er Pioneer noe mer fokusert i de øvre nivåene, kommer noe mer detaljer frem i musikk, samt litt strammere bass.

SBS-01 er forsåvidt ikke de mest kraft-kravstore høyttalerne som finnes, og etter min test av dette høyttalersettet mener jeg at kombinasjonen med en Pioneer-receiver som AX2 vil være en god løsning.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Jeg og Arendal har begge testet Denon 3806 og Pioneer AX4AV mot hverandre, og vår "konklusjon" (eller opplevelse om du vil) er at Pioneer har litt mer krefter og holder noe lenger før den "gir seg". Pioneer har også, i likhet med Denon) er veldig godt og avansert romkorreksjonssystem, så der er det dødt løp. Når det gjelder klangkarakter så er Pioneer noe mer fokusert i de øvre nivåene, kommer noe mer detaljer frem i musikk, samt litt strammere bass.

SBS-01 er forsåvidt ikke de mest kraft-kravstore høyttalerne som finnes, og etter min test av dette høyttalersettet mener jeg at kombinasjonen med en Pioneer-receiver som AX2 vil være en god løsning.
    Jeg må bare spørre deg om en ting: Jeg ser dere testet modellene over de darkdog listet, Men blir det akuratt det samme utfallet med modellene under også? Tror du at hvis dere hadde testet AX2 og 2807 at utfallet hadde blitt det samme?? Jeg bare lurer, ikke noe kritikk eller noe sånt!

Newcomer darkdog sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for innspill. Tror nok at det blir en Ax2 på meg. Ser at det er mulig å få den til en lavere pris enn denonen nå, så da er det vell ikke så mye å vurdere.

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du greier å bomme med en AX2, den har fått mye skryt også på andre forumer og tester.

Lykke til, uansett !

/L

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Jeg må bare spørre deg om en ting: Jeg ser dere testet modellene over de darkdog listet, Men blir det akuratt det samme utfallet med modellene under også? Tror du at hvis dere hadde testet AX2 og 2807 at utfallet hadde blitt det samme?? Jeg bare lurer, ikke noe kritikk eller noe sånt!
    Skal jeg tippe, og dette gjør jeg uten å ha Denonspesifikasjonene foran meg, så vil jeg tro det argumentet gjelder i vel så stor grad for kombinasjonen du lister. AX2 og AX4 er vel egentlig veldig like i spesifikasjoner - marginalt mer effekt på AX4, USB og i.link er vel reelt sett de eneste forskjellene, om jeg husker rett. Nå kan det selvfølgelig tenkes at det samme gjelder for Denonforsterkerne; jeg kjenner ikke de like godt som Pioneer.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    No offence taken, det er et legitimt spørsmål. ;-)

Har ikke testet de to modellene som trådstarter spør om spesifikt. Men vil tro at lydsignaturene i disse modellene er relativt identiske, og at det er mindre forskjeller i utstyr (innganger/tilkoblinger) og effekt som er de største forskjellene. På AX2 vs AX4 er det stort sett, som SEB sier, I-link, noe mer watt og USB som er forskjellen.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    No offence taken, det er et legitimt spørsmål. ;-)

Har ikke testet de to modellene som trådstarter spør om spesifikt. Men vil tro at lydsignaturene i disse modellene er relativt identiske, og at det er mindre forskjeller i utstyr (innganger/tilkoblinger) og effekt som er de største forskjellene. På AX2 vs AX4 er det stort sett, som SEB sier, I-link, noe mer watt og USB som er forskjellen.
    skjønner, var vel egentlig det jeg også trodde!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •