HTR-2 Fjernkontroll

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HTR-2 Fjernkontroll

Ca 2 ganger i måneden må jeg bytte batterier i fjernkontrollen min. Dette er høyst sansynlig pga den lyser når jeg trykker på hvilken som helst knapp. Spørsmålet mitt er: Hvordan får man av det idiotiske lyset!?! Jeg må dra ut på ikea aen hver uke! Den slukker jo i seg 4 stk AAA batterier på null komma niks! Har prøvd å lese meg til dette, men har ikke funnet ut hvordan jeg skal gjøre det. Hvis det i det hele tatt er mulig? Nå var jeg litt usikker på hvor tråden skulle ligge. Om jeg har gjort feil med å legge den her, ber jeg om å få den flyttet. Er jo helt klart genialt med lyset i kontrollen! Spesielt for meg som har pj, å liker å ha det mørkt. Men skulle nå kunne klare meg uten det lyset. Hvis det er det som gjør at jeg må dra ut på ikea så ofte?

Håper på svar som resulterer i at jeg kan få av det lyset:???:

Mvh Jens

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er en nad fjernkontroll
    Glemte å skrive det..

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hold inne disp+tall i tre sekunder. Tallet er antall sekunder du vil den skal lyse. Jeg har min på 0 sekunder.. Behøver ikke lys, siden jeg finner frem til knappen jeg vil trykke på uten å se..
    Bytter batteri veldig sjelden nå, men da jeg brukte lyset gikk batteriene som hakka møkk...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Du burde ikke kjøpe de gule AA-batteriene på IKEA, de er så utrolig RÆVA!!!

2. Det står greit forklart i manualen hvordan man forandrer på dette, men jeg husker ikke i farta hvordan jeg gjorde det.

Intermediate -DJ_Ultimate- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riktig som Pug-Nose sier, dette står klart å tydelig i manualen til HTR-2 og i alle receiverne den følger med

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    1. Du burde ikke kjøpe de gule AA-batteriene på IKEA, de er så utrolig RÆVA!!!

2. Det står greit forklart i manualen hvordan man forandrer på dette, men jeg husker ikke i farta hvordan jeg gjorde det.
    hehe. Ikea batteriene fikk jo god score fra tv2 hjelper deg. Var det beste kjøpet med tanke på pris. men jaja. Tror det blir prixen neste gang. Blir så langt å dra ut til ikea.

Jeg fikk med kontrollen da jeg kjøpte T753 å har lest gjennom. Fant ingen ting.. Muligens jeg må få meg briller.. Skal ta en titt til. Men om noen kommer med svaret setter jeg pris på det!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pug-Nose
    Hold inne disp+tall i tre sekunder. Tallet er antall sekunder du vil den skal lyse. Jeg har min på 0 sekunder.. Behøver ikke lys, siden jeg finner frem til knappen jeg vil trykke på uten å se..
    Bytter batteri veldig sjelden nå, men da jeg brukte lyset gikk batteriene som hakka møkk...
    Se der ja!!:grin: Takker å bokker;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -DJ_Ultimate-
    Riktig som Pug-Nose sier, dette står klart å tydelig i manualen til HTR-2 og i alle receiverne den følger med
    Da må jeg nok få meg briller! Eller lære meg bedre Engelsk...:???:

Men nå har jeg jo fått svaret:grin:

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, de gule batteriene duger muligens til fjernkontroller, men jeg puttet de i mitt Canon 350, og da fikk jeg tatt 100 bilder før det var slutt. Med Duracell kan jeg ta nesten 800 bilder før batteriindikatoren står på halv. Så en liten forskjell er det nok

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Hehe, de gule batteriene duger muligens til fjernkontroller, men jeg puttet de i mitt Canon 350, og da fikk jeg tatt 100 bilder før det var slutt. Med Duracell kan jeg ta nesten 800 bilder før batteriindikatoren står på halv. Så en liten forskjell er det nok
    Tror jeg for Duracell neste gang da! Hehe. Er jo ikke så alverdens mange kr!:smile:

Intermediate -DJ_Ultimate- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bare god erfaring med IKEA batteriene, de koster jo nesten ingen ting i forhold til at de varer en stund om ikke annet

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merket også stor forskjell på batteri levetiden fra default tids instillingen for lyset på denne, og den 2 sec. instillingen jeg har brukt senere. Bruker fortiden clas ohlson sine Cotech batteriere i denne fjernkontrollen, og de har holdt i ca 6 måneder nå.
    Skulle egentlig ønsket at batteri fabrikantene oppga en amper time verdi for slike alkaliske batterier også, sånn man mer og mer er vandt med fra oppladbare batteri celler, så kunne man få kjøpt batterier ut i fra kapasitet osv.

Mens vi diskuterer HTR-2 fjernkontrollen, så lurer jeg på om noen har vært borti den data kabelen RS-232 > 8 pinns kontakten under batteri dekselet på denne fjernkontrollen og som eventuellt har mulighet for å sjekke hvordan denne kabelen er kobblet.....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •