Midgard Audio (leverer 6.1 virkelig 600 watt i 8 ohm?) - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 11 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 216
    Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Her er jeg inne på tanken om å biampe et paR cls 215 med to par oberon 6.1, og så hører jeg om folk som kjører to par 215 på et par 6.1!!
    tja...siden et par 6.1 driver et par 215 rimelig bra, og dem nesten dobler effekta si ved halvering av motstand.. så hvorfor ikke?
    Det spilte jo svært høyt, og med skikkelig basstrykk...hehe..

Men vet ikke hvor mye lenger vi kunne spilt som vi gjorde, for varmt ble det ja! :grin: Når kommer evnt. temp-protection på, snickers?

snickers: noen har skrevet at dem dykker under 4 ohm her på forumet før, husker ikke hvem eller hvor sant det er, men det er vel ikke usannsynlig....

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg ikke husker helt feil ble mine også temmelig varme i løpet av hardkjøret den kvelden jeg brukte dem på CLS 215.. ikke glohete, men gode og varme ja

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er meget sannsynlig at de dykker under 4 ohm ja.

Temperatursikringen tror jeg går inn rundt 75-80 grader, men jeg er ikke sikker. Den måler jo ikke på alle punkter i forsterkeren så temperaturen vil uansett ikke være et definert punkt. Dette gjør også at det er mulig å brenne av en slik forsterker om man mishandler den tilstrekkelig. Ikke glem det da dere dB-freaker

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    tja...siden et par 6.1 driver et par 215 rimelig bra, og dem nesten dobler effekta si ved halvering av motstand.. så hvorfor ikke?
    Det spilte jo svært høyt, og med skikkelig basstrykk...hehe..

Men vet ikke hvor mye lenger vi kunne spilt som vi gjorde, for varmt ble det ja! :grin: Når kommer evnt. temp-protection på, snickers?

snickers: noen har skrevet at dem dykker under 4 ohm her på forumet før, husker ikke hvem eller hvor sant det er, men det er vel ikke usannsynlig....
    kan i vertfall bekrefte at det var bra bass å høy lyd på denne festen :P forsterkerene var gode å varme og høhøhøhøhø

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Dette gjør også at det er mulig å brenne av en slik forsterker om man mishandler den tilstrekkelig. Ikke glem det da dere dB-freaker
    hehe..da er det fullt reklamasjonskrav sporenstreks, slike gjenstander er da beregnet for å vare i over fem år :-P

nesten så blokkene lever litt farlig ettersom det virker umulig å ta kål på CLS215, da de er beskyttet med diverse sikringer i alle bauger og kanter ..

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    hehe..da er det fullt reklamasjonskrav sporenstreks, slike gjenstander er da beregnet for å vare i over fem år :-P

nesten så blokkene lever litt farlig ettersom det virker umulig å ta kål på CLS215, da de er beskyttet med diverse sikringer i alle bauger og kanter ..
    hehehe, ja da er det reklamasjon ja

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen varmeledende pasta imellom kjøleribba på selve modulet og chassiet snickers ?

Hvis ikke, så vil jo selve modulet holde høyere temperatur tidligere enn chassiet pga. dårlig overføring av varme.
    Når jeg åpna dem og skifta terminaler så var nemlig innmaten ganske varm, selv om utenpå var de bare lunka

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette her folkens, er en kjempekombo. Parasound Halo P3 og MA Oberon 6.1, med balanserte Monster M1000 signalkabler på 0,5 meter (RCA->XLR og XLR->XLR). Vi kan vel konkludere med at CLS-215 har gode arbeidsvilkår

Får vi se en MA preamp på Horten-messa i år tro? Det blir spennende!

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MA-pre håper jeg på å kunne vise på Horten-messa, men jeg er neimen ikke sikker på om vi rekker det. Det er mange andre som skal være med og bidra i den prosessen og det er ikke alltid lett å holde tempoet oppe på alle samtidig.

Arbeidstemperaturen på modulet er lagt til et område der den jobber mest mulig optimalt og gir den mest behagelige klangen.

EDIT: Det er ikke kjølepasta i dem. Det skyldes blant annet at de har så stor overflate til å overføre varmen. Dette er annerledes enn med transistorene mot selve aluminiumen.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis den MA-preampen ikke priser seg helt ut og samtidig ser bra kommer P3'en til å gå "åt skogen"!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått vite av Snickers-Is at dette er måten dem går i protect på ... så da maxer en forsterkerne ganske greit med 2 stk 215 på, kommer litt an på musikken..tung bass er krevende.. men for all del, dem drives bra! Spiller HØYT og kontrollert
    Den "skrape" som du beskriver kan umulig være heldig for elementene i høyttalerene vel? Det er vel et rimelig firkanta signal?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leter for å prøve å finne hvor han beskriver den skrapelyden, men klarer ikke å finne det. Kunne du quotet det innlegget?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ops: Som et smell er vel bedre beskrevet, akkurat når lyden kutter... og etter at forsterkern slår på lyden igjen da, så er lyden fælt skurrete... akkurat som om lyden bygger seg opp igjen for så og bli normal.. må skru ned for at det ikke skal ta så lang tid da.

Dette er jo ikke noe problem da.. men det skjedde litt ofte med to par 215 på da.. men det er jo tung last

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser du nevner effekter helt ned i 1 ohm, snickers..

Hvor lav last er forsvarlig og kjøre på disse forsterkerne uten fare for å brenne dem av tvert?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vanskelig å svare på siden det er veldig program, frekvens og nivåavhengig. Men generelt vil jeg anbefale å ikke gå under 2 ohm. Har man elektrostater snakker vi uansett ikke om enorme effekter og da er allikevel faren for å ødelegge noe heller ikke særlig til stede. Skal man klemme livskiten ut av dem på monsterhøyttalere vil de derimot kunne få den store skjelven ved for lave impedanser. En god regel er vel å ikke kjøre noe forsterkere for hardt. Ikke la dem gå veldig varme og om de sier i fra ved å gå i protect så er det en mening med det. Låter det ikke pent er det også et tegn på at man bør redusere volumet en del.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Låter det ikke pent er det også et tegn på at man bør redusere volumet en del.
    hehe, ja jeg vet det

Active raeggis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Et praktisk eksempel:

Når jeg kjørte Automatisk kalibrering når jeg hadde 2 x NAD 218 på frontene måtte jeg forlate rommet når testlydene kom. Ektstremt høyt. Frontene ble justert ned til til -4,5 og -2,5. Center og Rear ble juster opp til 6,5,2,5 og 7,0.

Når jeg nå kjører automatisk kalibrering med MA 6.1 er det ikke noe problem å være i rommet. Frontene dempes svært faktisk kun den ene høytaleren til -1,0 og den andre til 1,5. Center =2,0 of Rear 1,5 og -2,5.
    ICE mot transistor i budgettklassen.

Man kan lett bli lurt at det spiller mye høyere når man bruker feks. NAD 216\218 osv. mot ICE
    Som jeg selv har erfart handler dette om farging av lyd + forvrengning, som gjør at vi oppfatter lyden som mye høyere.Ikke sikkert innlegget passer hær, men ville jo bare få dette lagt til i og med at det ikke er nevnt på denne måte.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukte høytalerne og forsterkerne på en fest forrige helg, da med ett par 215 bare. Forsterkerne ble brukbart varme da og, men ikke samme som sist nei

Diskantsikringen slo ikke ut en gang!
    Høytalerne bare koser seg

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukte høytalerne og forsterkerne på en fest forrige helg, da med ett par 215 bare. Forsterkerne ble brukbart varme da og, men ikke samme som sist nei

Diskantsikringen slo ikke ut en gang!
    Høytalerne bare koser seg
    SLik har jeg hatt det mange ganger på fest også.. Det er ganske morro å vite at anlegget er ikke i nærheten av å ha vondt av en fest!

Men ulykker kan skje fort.. Er man for full og setter på for mye volum er det fort gjort!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Men ulykker kan skje fort.. Er man for full og setter på for mye volum er det fort gjort!
    Skjer ikke fort med disse forsterkerne isåfall, for det ble skrudd på for mye mange ganger.. men forsterkerne gir seg før høytalerne så det går fint. soft clipping og greier vett :-D

Side 10 av 11 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •