Trenger hjelp med Pioneer vsx 515! Null bass!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy Trenger hjelp med Pioneer vsx 515! Null bass!

Fredag fikk jeg Pioneer vsx 515 i posten og gledde meg virkelig til å få kobla den opp, men når jeg satte på en DVD var der null bass! Jeg har ikke sub, så jeg prøvde å skru sub tilkoblinga på off.. men fortsatt null bass! Det er helt sikkert bare en enkel innstilling.. men jeg finner den ikke! Er det noen her som har erfaring med denne receivern? Og hva slags innstilling er best å bruke når jeg bruker 2 bakhøytalere, 2 fronter og 1 senter. (ikke sub) Alså 5.0 oppsett.(visst jeg kan kalle det det..)
    Takker for alle svar!

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du leser i bruksanvisninga, så ser du at høytt.størrelse er satt til small originalt. sett den til large.

Det er en grunn til at det følger med bruksanvisning.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

Har faktisk lest og sjekka det!! Og frontene står på large :? Så jeg sjønner ikke hva som gjør det.

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du leser i bruksanvisninga, så ser du at høytt.størrelse er satt til small originalt. sett den til large.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

Sitat Opprinnelig postet av pirium

Du har allerede sakt det 1 gang.

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se her for samme problem:

http://avforum.no/forum/receivere-forsterkere/36403-kalibrere-pioneer-1015-sammen-med-dynavoice-85-a.html

Jeg har akkurat samme problem med en større modell, Pioneer 1015.

Har enda ikke fått den til å fungere tilfredsstillende. Hadde en mye mindre og dårligere forsterker tidligere med mye mer effekt og futt i. Tror rett og slett det ikke finnes futt og effekt i disse Pioneer modellene, bare en masse tekniske finesser. Dessverre :neutral:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sv:

Sitat Opprinnelig postet av Focalom
    Se her for samme problem:

http://avforum.no/forum/receivere-forsterkere/36403-kalibrere-pioneer-1015-sammen-med-dynavoice-85-a.html

Jeg har akkurat samme problem med en større modell, Pioneer 1015.

Har enda ikke fått den til å fungere tilfredsstillende. Hadde en mye mindre og dårligere forsterker tidligere med mye mer effekt og futt i. Tror rett og slett det ikke finnes futt og effekt i disse Pioneer modellene, bare en masse tekniske finesser. Dessverre :neutral:
    Men alså Pioneer er et seriøst merke og de kan vel ikke lage hjemmekinoforsterkere uten bass?? Jeg har lest rundt på forumet, og vsx 515 skal vere en grei forsterker. Og vsx 1015 har jeg bare hørt positivt om!
    Det som er rart er at når jeg spiller musikk i sterio, da får jeg bortimot den bassen jeg vil ha, men ikke på surround :?
    Jeg også hadde en gammel sterio forsterker før, (Pioneer) og der fikk jeg vertfall rikelig med bass!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

Det som virkelig er rart her, er ikke det at det er snakk om lite bass.. men absolutt null og nix! :neutral: Det må jo vær noe som gjør det!

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sourond ?

Du skriver ikke noe om hvordan du bruker forsterkeren, dvs om du kjører den i ren stereo eller sourond ?

Hadde selv en Pioneer 415 og det ver ikke noe feil på bassen der, i alle fall ikke i sourund mode. Hvis du velger Game-mode (fjortis mode:razz vil du få et løft på 3 db i diskant og bass. Greit til film men ikke til musikk etter min smak. Hvis du ønsker mer bass kan du gå inn og stille lydnivå i bassen opp til +10 dB etter det jeg husker, men lyden blir deretter............

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

Joda, jeg skreiv lenger oppe at detta var kun på surround. I sterio får jeg frem bassen.
    Men jeg skal sjekke det med game mode ;-) Men det er jo litt rart at det ikke skal være bass på instillingene "cinema" eller "movie" :neutral:

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du kjører i surround mode:
    Kan du prøve å gå til crossover, justere den til 200hz. Da får du et løft i bassen. Evt kan du justere equalizeren til "custom 1" og "custom 2", der du justerer opp de laveste frekvensene.

Fungerer til en viss grad.

Active super_kalle2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har gått i gjennom quick setup funksjonen? Der velger du selvsagt at du ikke har sub + diverse andre saker.. Du er heeeelt sikker på at front står til large? hvordan høyttalere har du da? Det virker som om du har instillinger som tilsier at du har sub og at frontene er small, men hvis du har sjekka at det ikke er tilfelle så aner jeg ikke... Hvordan har du kobla dvd til reveiver da? Min 915 spiller hvertfall bass som ****...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

=)

Takker for svar!
    Jeg har ikke hatt tid til å sjekke alle fungsjonene enda, men skal gjør det nå.
    Frontene mine er Dynavoice F6 Magic. Som virkelig trøkker! Vertfall i sterio da. Hadde en gammel Pioneer sterio forsterker før jeg fikk vsx 515. Og der fikk jeg mer en nåkk bass!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har selv sagt sjekket at høytalerne er koblet riktig i fase? + på + og - på -? Hvis dette blir gjort feil forsvinner all bass uansett hvor mye du justerer... Reagerte også på den slanke bassen på min AX4 i begynnelsen. Den er der men i bakgrunnen. Hos meg er det stor forskjell med uten MCACC in/ut koblet. Mere bass utbkoblet.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er vel ikke rart, dd surroundspor er elendig i forhold til en cdplate.

har receiveren i tilegg dårligere dacer osv så blir det lite bass.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min 915 spiller også bass som pokker, selv med DD-lydspor.

Jeg vil foreslå at du kjører det automatiske MCACC-oppsettet. Hvis du mangler sub eller andre høyttalere i oppsettet, vil den detektere dette selv og sette innstillingene riktig. Hvis du etterpå er misfornøyd, så kan du gå inn i oppsettet og endre eq-innstillingene.

Så lenge du har bra bass i stereo, så skal hvertfall fasen være riktig. RTFM ;-) , der står det tips om oppkobling og innstillinger.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •