Problem med smell og høy lyd fra Denon!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy Problem med smell og høy lyd fra Denon!

Hei!
    Jeg er eier av en Denon avc a1 Surround forsterker. Plutselig en kveld kom et voldsomt smell fra høytalerne, buring, og lyden er på fullt! Displayet på Denon ble rart, ikke alle funksjoner vistes, og ingen respons fra den heller. Slo den av på knappen, og på igjen, men det virka ikke. Tok så hardware reset av forsterkeren. (Holdt 2 knapper i front inne mens den startet opp). Så virket alt som før, og alle funksjoner ok. Men så skjedde det igjen dagen etter, samme smellet og volumet på full guffe! Slår av/på forsterker, så er alt ok noen timer til...
    Dette skjer nå ca. 2 ganger om dagen. Har forsøkt å koble vekk utstyr, men samme skjer hver dag både på dvd (Coax) og parabol (Optisk) input.
    Har tatt av dekselet og blåst den ren for støv, og alle kabler av og på igjen uten at det har hjulpet noe.
    Er det noen her som kjenner til hva problemet kan være? Eventuelt tips om ting jeg kan prøve? Takker for alle inspill, da dette er fryktelig irriterende, og jeg er jo litt nervøs for de andre komponentene i anlegget...

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Garanti ?
    Du bør nok uansett levere den til HFK for en service, dette kan fort ta knekken på høytalere etc. Høres ut som at noen logiske kretser offører seg llitt "ulogiske"...

/L

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av killroy
    Garanti ?
    Du bør nok uansett levere den til HFK for en service, dette kan fort ta knekken på høytalere etc. Høres ut som at noen logiske kretser offører seg llitt "ulogiske"...

/L

Ok, takk for raskt svar. Ja, jeg får vel ta en telefon til dem på Mandag.
    Det er ikke garanti lenger, den var ny i 1998 tror jeg.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kan være at det i forsterkeren sitter et oppladbart batteri, gjerne fastloddet rett på print (tilsvarende de som sitter i pc), og at dette nå har avgått med døden. Batteriet brukes til memory for dine brukerinnstillinger, slik at de ikke forsvinner ved f.eks strømbrudd.
    Kjent fenomen med Phillips TV for noen år siden.
    Når dette batteriet ga opp, slo TVn seg på med full styrke og fabrikkoppsett på lys kontrast etc.

Sjekk med servicefolkene til HFK så får du svar.

Norcad

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Dette kan være at det i forsterkeren sitter et oppladbart batteri, gjerne fastloddet rett på print (tilsvarende de som sitter i pc), og at dette nå har avgått med døden. Batteriet brukes til memory for dine brukerinnstillinger, slik at de ikke forsvinner ved f.eks strømbrudd.
    Kjent fenomen med Phillips TV for noen år siden.
    Når dette batteriet ga opp, slo TVn seg på med full styrke og fabrikkoppsett på lys kontrast etc.

Sjekk med servicefolkene til HFK så får du svar.

Norcad
    Hei! Takk for svar. Jeg har nå levert den inn på HFK. Ekspeditøren trodde kanskje det var et prosessor problem. Tidligere slo jeg av strømmen til alt i stua med en bryter, men det måtte jeg slutte med siden alle instillinger på forsterkeren var vekk om morgenen! Når jeg bare satt den i standby over natta gikk det greit. Er det dyrt å bytte dette batteriet hvis det er tilfelle?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Hei!

Hadde forsterkeren inne til service på HFK, men etter 14 dager fikk jeg beskjed om å hente den, siden de ikke fikk frem noen feil på den.

Da den igjen var koblet opp hjemme, fungerte den utmerket i et par uker, men så startet det igjen, kraftig smell og volumet på full styrke! Når dette skjer vises kun volumet på displayet. Volum tallene forandres ikke. Må da trykke den av og på, så fungerer alt igjen.

Problemene er værst når den startes opp fra standby, f.eks om morgenen.

Dette er fryktelig irriterende, så jeg er taknemmelig for nye inspill.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen.

Er det ingen som har forslag til hva jeg kan gjøre?

Trodde jo at HFK var det rette stedet å levere den inn, men de fikk som sagt ikke opp noe feil...

Problemer med dette hver dag, så nå har fruen og barna begynt å bruke lyden fra plasma`n istedet, siden det smeller så stygt fra "hjernen" i anlegget!

Funger helt fint ellers.

Nye inspill mottas med takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fremdeles problemer med denne forsterkeren. Jeg begynner å tro at det er en lodding som er dårlig et sted, for når jeg presser handa opp under bunnplata, "blekker" den ut, og når jeg slipper er den normal igjen. (Noen ganger er det faktisk omvendt)...

Er jeg på rett spor her?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hi!

Gammel tråd dette, men tenkte jeg kunne fortelle hvordan det gikk med forsterkeren til slutt alikevel.

Jeg leverte den inn på et annet verksted i nærheten, og de fant flere dårlige loddinger som de rettet opp i. Etter dette har den fungert som den skulle, og prisen for reparasjonen var ikke gal den heller.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •