Nye Midgard Audio 1000 (?) watts monoblokker!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 70
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye Midgard Audio 1000 (?) watts monoblokker!

Etter hva jeg skjønner er det noen slike på gang, spørsmålet blir da når de er tilgjengelige. Det er visst snakk om en pris på 18 000,-, og navnet blir sannsynligvis MA Oberon 10.1? 1000 watt i 8 ohm er vel en våt drøm for mange..

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Etter hva jeg skjønner er det noen slike på gang, spørsmålet blir da når de er tilgjengelige. Det er visst snakk om en pris på 18 000,-, og navnet blir sannsynligvis MA Oberon 10.1? 1000 watt i 8 ohm er vel en våt drøm for mange..
    Ja, det drypper av meg allerede :grin:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Ja, det drypper av meg allerede :grin:
    La oss si at du har et par 4 ohms høyttalere med mulighet for biamping. Da er det fort snakk om 4000 watt på frontene gutter

Med triamping og høyttalere som med impedanse ned mot 2 ohm vil du vel kunne oppnå en 10-12 000 watt?

kanskje like greit å investere i eget kraftverk først som sist :-P

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis dette kommer så regner jeg med det blir MA 6.1 på diskant/mellomtone i CV! 1515 og MA X.1 (10.1) på bassene

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    haha.. sjekk annonsen min igjen!!...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La oss si at du har et par 4 ohms høyttalere med mulighet for biamping. Da er det fort snakk om 4000 watt på frontene gutter

Med triamping og høyttalere som med impedanse ned mot 2 ohm vil du vel kunne oppnå en 10-12 000 watt?
    Tja, dette må vel kalles overkill :grin: Tror 2x600watt til frontene holder lenge
    jeg da. Når er det da snakk om at disse blir lagt ut for salg eventuelt.
    Nå må isen-fisen komme med litt info her :wink:

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    haha.. sjekk annonsen min igjen!!...
    Fabian din knallis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Tja, dette må vel kalles overkill :grin: Tror 2x600watt til frontene holder lenge
    jeg da.
    Du sier noe der. Er vel ikke så veldig mange som har behov for 2x1000watt i hjemmekinoen? Men er jo kjekt å ha litt headroom. Man vet aldri når man vil oppgradere igjen. Da kan det jo vertfall være greit å slippe tenke på at man trenger mer kraft:grin:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Jeg skal innrømme jeg lagde denne tråden med utgangspunkt i salgsannonsen til fabian. Men vi skal ikke avskrive dette som urealistisk allikevel.

B&O benytter så vidt jeg vet 1000 watts ICE-moduler i sine beolab 5. Og ikke bare det, snickers har tidligere uttalt at MA kommer med noen enda kraftigere forsterkere ettersom det visstnok kan være et behov for det på enkelte høyttalere - muligens noen av modellene som kommer fra MA etter hvert.

Og da ville jo 1000 watt vært et naturlig neste skritt!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja du sier noe, Jørn hadde jo 1200 watterne til McIntosh i kinoen sin.. tror hvertfall han hadde det på det ene bildet han la ut i tråden sin..! Hvis ikke det var hakket mindre da, men så ut som 1200'watteren.

Ulven snakket jo også om å ha den Mc'en til hans JBL'er. Så om det kommer noen ICE 1000 wattere er det sikkert flere som kjøper!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Ulven snakket jo også om å ha den Mc'en til hans JBL'er. Så om det kommer noen ICE 1000 wattere er det sikkert flere som kjøper!
    Tviler vel ikke på at mange kommer til å kjøpe. Ganske grei pris! Men om det er så sykt mange som har behov.. Hva tror dere? Kunne ikke folka her på forumet klart seg med hakket mindre en 6.1?
    Fabian, har du behov for nye effektforsterkere?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha. 1000w er jo helt rått da Og til 18.000 så kan man jo drive det man måtte ønske for en billig penge!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Tviler vel ikke på at mange kommer til å kjøpe. Ganske grei pris! Men om det er så sykt mange som har behov.. Hva tror dere? Kunne ikke folka her på forumet klart seg med hakket mindre en 6.1?
    Fabian, har du behov for nye effektforsterkere?
    Populære masseproduserte høyttalere som CV CLS/CLSC-215 kan visst med fordel ha brukt for ENDA mer krutt enn 600 watt for å bli drevet helt ut etter hva jeg skjønner. Og dette er jo ikke verdens mest tungdrevne høyttalere med en følsomhet på 97 dB heller. Forøvrig er det jo slik at de fleste gutta boys her inne ikke nøyer seg med det nest beste, så å kunne slå i bordet med 1000-watts-forsterkere tror jeg mange godt kunne tenkt seg

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, du har et poeng der a|ex!

Men hvordan blir det med kabinettet tro...1000w i de små skoeskene er jo helt vilt hehe. Man skulle nesten ikke tro 4.1 inneholdt så mange watt til og med!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Populære masseproduserte høyttalere som CV CLS/CLSC-215 kan visst med fordel ha brukt for ENDA mer krutt enn 600 watt for å bli drevet helt ut etter hva jeg skjønner. Og dette er jo ikke verdens mest tungdrevne høyttalere med en følsomhet på 97 dB heller. Forøvrig er det jo slik at de fleste gutta boys her inne ikke nøyer seg med det nest beste, så å kunne slå i bordet med 1000-watts-forsterkere tror jeg mange godt kunne tenkt seg
    Du sier helt klart noe der! Men fatter meg ikke på alle disse cv folka. Hvordan kan det ha seg at de bruker 20k på forsterkere til clsc 215. Synes så overhode ikke et ht par til 8k fortjener dette. Vertfall ikke et cv par. Vil ikke være frekk. Men er litt i overkant av hva de fortjener synes jeg. Nå har jo jeg aldri hørt cv på noen så dyre effektforsterkere. Men tviler på at det kan være så utroli mye bedre en noen til 10k. Tror en effektforsterker til 10k kan få ut alt som bor i cv!
    Men dette er det vel mange meninger om. Håper bare noen forstår meg:???: hehe...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forøvrig er det jo slik at de fleste gutta boys her inne ikke nøyer seg med det nest beste, så å kunne slå i bordet med 1000-watts-forsterkere tror jeg mange godt kunne tenkt seg
    Hvem kunne ikke tenkt seg det? hehe

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jippikanippi!! Gleder meg allerede til 2007 når man får 6000W ..og tenk i 2008 så får man 1 MW i en litenn fyrstikkeske.

Eller vent litt...har vi 80-talls reunion for WATT?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Jippikanippi!! Gleder meg allerede til 2007 når man får 6000W
    hehe:grin: *ler*

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Du sier helt klart noe der! Men fatter meg ikke på alle disse cv folka. Hvordan kan det ha seg at de bruker 20k på forsterkere til clsc 215. Synes så overhode ikke et ht par til 8k fortjener dette. Vertfall ikke et cv par. Vil ikke være frekk. Men er litt i overkant av hva de fortjener synes jeg. Nå har jo jeg aldri hørt cv på noen så dyre effektforsterkere. Men tviler på at det kan være så utroli mye bedre en noen til 10k. Tror en effektforsterker til 10k kan få ut alt som bor i cv!
    Men dette er det vel mange meninger om. Håper bare noen forstår meg:???: hehe...
    Det er jo ikke prisen som bestemmer da.. men tar du antall watt.. fra 400watt fra 2x272 til MA 6.1 er det stor forskjell og flere DB, og det er helt klart verdt det, kontrollen kan ikke sammenlignes. Men nå synes jeg dette blit litt vel OT, hva CV fores med og ikke har ikke noe med denne tråden å gjøre!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Majesty
    Hehe, du har et poeng der a|ex!

Men hvordan blir det med kabinettet tro...1000w i de små skoeskene er jo helt vilt hehe. Man skulle nesten ikke tro 4.1 inneholdt så mange watt til og med!
    Det er jo faktisk god plass i 6.1 også. Overraskende mye romrom nedi der. Så 400 watt til burde man sikkert få plass til nedi der

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •