Hjelp med min nye Pioneer VSX-916

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp med min nye Pioneer VSX-916

Fikk denne i går, og er stort sett kjempefornøyd, MEN, og dette er er stort MEN, jeg plages av å ikke kunne tyne ut litt ekstra volum. Dette er selvfølgelig ikke et hverdagsproblem, men med f.eks vorspiel kan det jo hende at behovet vil dukke opp..

Når jeg prøver å kjøre opp volumet nå, får jeg bare "Overload", og receiveren slår seg av automatisk. Dette skjer etter min mening på et ganske lavt volum (!!) ihvertfall i forhold til min gamle Kenwood som kunne kjøre volumet meget mye høyere enn det som er tilfellet i dag.

Trenger sårt hjelp fra dere her inne som kan så uendelig mye mer enn meg på området

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ops...

Så litt nærmere i brukerboka nå og så at jeg måtte fjerne metallplatene mellom de to forskjellige inngangene bakpå høytalerne når jeg biampa... har gjort det nå... Kan dette ha vært grunnen? Har barn i huset nå, så kan ikke pushe alt for mye på volumet hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter noen dager (og ordnet de tidlige startfase problemene (ja det var metalplatene som var problemet)) så må jeg bare si at jeg er superfornøyd med dette produktet!

Filmlyden er upåklagelig skarp og fin, mens sterolyden (hører mye på rock og metal) er rett og slett helt RÅ når man bruker "sound retriever" funksjonen på receiveren. FANTASTISK dybde og trøkk i lyden da!

Newcomer fnorre sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du leser testen av 416/516/916 i en annen tråd, kan du se at både 516 og 916 var plaget med mye kutting under test, også ved relativt moderate lydnivåer. Tenkte å kjøpe en slik selv, håper det ikke er et "problem", høres jo ut som du har fått løst det iallefall?

Hvordan fungerer USB-funksjonen forresten, er den brukandes til noe?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok jeg har løst problemet ja. Den har ikke kutta enda etter at jeg fjernet metallplatene bakpå høytaleren, og jeg trenger definitivt ikke høyere volum enn jeg har kjørt den på nå..

Ang USA så har jeg ingen USB-penn, og har dermed ikke fått testa den ut, men regner med at den skal funke helt ok..

Newcomer colgol sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahhh! Som jeg gleder meg:-D Håper den kommer i morgen til meg også:-D Godt å høre at den fungerer bra allikevel! Hører du noe forskjell med og uten bi-amping eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har faktisk ikke testa uten biamping. Var så ivrig på å få den opp, så har kjørt den med biamping fra første stund. Det skal dog sies at jeg har Eltax Millenium 500 høytalere (altså på ingen måte noe kremopplegg hehe) som tiltross for sitt frynsete rykte spiller som de ALDRI før har gjort Har fått dette bekreftet av flere kompiser Nå er det dog mest metall det går i her i gården da hehe, men med "sound retriever" funksjonen på og høyt volum er dette rett og slett rått! SUPERFORNØYD jeg

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •