Effektforsterker til Ikon 7.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Effektforsterker til Ikon 7.

Iløpet av sommeren skal det bli en oppgradering av forsterker til mine Dali Ikon 7. Jeg kunne tenkt meg en 5 kanaler slik at jeg trenger kun en forsterker til alle høytalerne. Da Ikon serien kan ha en noe pågående diskant, er jeg inntrisert en en forsterker med den fine varme lyden som PS AUDIO og THULE har. Det finnes vel også andre forsterkere med den rette lyden til Ikon serien. Noen som har erfaringer eller forslag er jeg åpen for forslag til forsterker. Prisklassen er rundt 20 - 25 lapper for et pent brukt eksemplar. Har hørt mye skryt om Midgard Audio, men vet ikke hvordan lydkarakteristikken fra de er.
    For mer info om annleget se gjerne min hjemmekino side.

http://minhjemmekino.no/Leikis

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Leikis
    Iløpet av sommeren skal det bli en oppgradering av forsterker til mine Dali Ikon 7. Jeg kunne tenkt meg en 5 kanaler slik at jeg trenger kun en forsterker til alle høytalerne. Da Ikon serien kan ha en noe pågående diskant, er jeg inntrisert en en forsterker med den fine varme lyden som PS AUDIO og THULE har. Det finnes vel også andre forsterkere med den rette lyden til Ikon serien. Noen som har erfaringer eller forslag er jeg åpen for forslag til forsterker. Prisklassen er rundt 20 - 25 lapper for et pent brukt eksemplar. Har hørt mye skryt om Midgard Audio, men vet ikke hvordan lydkarakteristikken fra de er.
    For mer info om annleget se gjerne min hjemmekino side.

http://minhjemmekino.no/Leikis
    Heisan!

Nydelig oppsett du har :wink:
    Ikon 7, har jeg desverre ikke hatt gleden av å hørt ennå, men har hørt en hel masse på Ikon 6 og det er en glimrende høyttaler. Når du sier budsjett på 20-25k, er det da bare for effekttrinn eller er det receiver og effekttrinn??
    Eller er det bare receiver?
    Vet ikke hvordan comboen Midgard - Ikon 7 vil være, men det jeg kan si er at Oberon helt klart var det mine Helicon 400 savnet :grin:

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Hei.

Tenkte på 20 - 25 k for eff amp ja. ;-) Men da tenkte jeg på en kraftig 5 kanaler :???: , slik at jeg slipper slå på/av flere forsterkere for hver gang det er film titing. Thule styrer nå PS Audio via en 12v trigger. Har Thule PR250B surr/pre amp. Helicon er vel ikke veldig ulik Ikon serien, så MA er vel muligens en fin kombo med Ikon serien også da. Har MA 12v trigger styring ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oberon har vel ikke 12v trigger, men trekker vel så lite strøm/utvikler så lite varme uansett at det ikke gjør noe om de står på når anlegget ikke er i bruk?

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Embla/Oberon etc, funger godt på Ikon. Men dersom du vil ha effekt til alle kanalene, har jo Rotel noen gode 5 kanals utgaver, det samme gjelder vel Primare?:wink:

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Classe

Ser det står en brukt Classe cam-180 til salgs nå, som er på 5 x180 w. Noen som har erfaringer med classe og lydenfra de ?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En mulighet er Arcam Diva P1000. Dette er et 7 kanals effekt-trinn som ligger på 25k
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Leikis
    Ser det står en brukt Classe cam-180 til salgs nå, som er på 5 x180 w. Noen som har erfaringer med classe og lydenfra de ?
    Har ikke hatt classe selv, men hørt mye delte meninger om dette merket. Mange mener at den er for nøytral i lyden, og at den blir litt kjedelig
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt CAP-2100 på 803D og 2xM400 +forforsterker på 802D, noe av det beste jeg har hørt Men det koster.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •