Surround Forsterker Til Patos Basic 500.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer Kooyo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Surround Forsterker Til Patos Basic 500.

Er på utkjikk etter en Bra surround forsterker til Mine
    Patso Basic høytalere Disse Høytalere har jeg

Patos Basic 500 Patos Basic 110 Ptaos Basic 210.
    Har tenk på på Forsterker til 6000 kr ca Helst med Preout til Fronthøytalere.
    Noen som har noe og Anbefalle.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Hvis jeg har forstått deg riktig, så har du et 5.1-oppsett, og da kan det svare seg (såfremt du tenker nytt) å vurdere en 7.1-forsterker som kan konfigureres til bi-amping av frontkanalene, f.eks en Pioneer i mellomklassen (6000-8000 kr). Alternativet kan være en litt eldre, men kraftigere 5.1-forsterker.

Jeg har hørt et Basic-oppsett spille med Onkyo TX-SR702, og det var en kjempebra kombinasjon, bl.a. fordi denne forsterkeren fra Onkyo er strømsterk, og i tillegg har gode DAC'er, samt en generelt veldig god forforsterkerdel (inklusive en meget god dekoding av DD/DTS). Den har også pre out for samtlige kanaler. Veiledende pris på denne var 9995,-. Kanskje mulig å oppdrive den brukt, men jeg har inntrykk av at de som sitter med tilsvarende nødig vil kvitte seg med denne. Onkyo'en var forøvrig THX-sertifisert.

Mange bruker ellers THX-logoen i dag. Jeg er i tvil om dette alene er grunn god nok for å velge ett produkt fremfor et annet uten THX-logo, men man får altså THX-modusene med på kjøpet, noe som kan være en potensiell forenkling for å få akkurat det lydbildet man vil ha når man snurrer film.

I samme vektklasse (15 kg(+)) finner du bl.a. Pioneer VSX-1015, som ble kåret til årets surr.forsterker 2005/2006 av EISA-juryen. Denne har vel både THX-sertifisering og biamping-mulighet, så vidt jeg vet. Denne koster nå knapt 6000 i flere butikker/kjeder, og bør absolutt være et potensielt godt kjøp. (OBS! VSX-1016 er på vei inn til Norge). En rabattert Yamaha i øvre mellomklasse er heller ikke å forakte.

Andre alternativer er Marantz SR 7500, DENON's 2000- og 3000-serie.

Mulighetene er mange. Prøv hjemlån hvis det kan la seg gjøre. Da har du returmulighet hvis du ikke blir fornøyd.

Mvh 777

Active cinema_mort sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal surr recieveren drive alle 5 høyttalerne eller skal du avlaste recieveren med eff trinn på frontene?

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg brukte en marantz sr7300 på patos B500, og det låt veldig bra. Da har 6.1, hvis du trenger det.
    Du får den billig på bruktmarkedet.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om recieveren skal dra alle høyttalerne vil jeg annbefale H/K reciever.. De kommer i 7,1 og med pre out.. Skikkelig strømsterke er de å

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Har nøyaktig samme oppsettet som deg (B500, B201, B101) og driver de med en Harman Kardon AVR635. Dette er en super kombo synes jeg, da frontene krever endel kraft for å virkelig yte bra.
    Men den koster jo det dobbelte av det du har planer om å bruke, så da vil jeg enten anbefale å kjøpe en litt billigere versjon fra HK e.l, og etterhvert kjøpe på ett effekttrinn til frontene.
    Eller så har jo bruktmarkedet mye å tilby da, hadde en H/K AVR7000 på nesten samme oppsettet før og det var like bra, men den er jo litt eldre og har litt mindre "ekstra", dog mulig å få kjøpt til 6-7000,-

MVH

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av prophets
    Hei

Har nøyaktig samme oppsettet som deg (B500, B201, B101) og driver de med en Harman Kardon AVR635. Dette er en super kombo synes jeg, da frontene krever endel kraft for å virkelig yte bra.
    Men den koster jo det dobbelte av det du har planer om å bruke, så da vil jeg enten anbefale å kjøpe en litt billigere versjon fra HK e.l, og etterhvert kjøpe på ett effekttrinn til frontene.
    Eller så har jo bruktmarkedet mye å tilby da, hadde en H/K AVR7000 på nesten samme oppsettet før og det var like bra, men den er jo litt eldre og har litt mindre "ekstra", dog mulig å få kjøpt til 6-7000,-

MVH
    Jepp. H/K er ingen dum kombo på b serien

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •