konevennlig forsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 34
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

konevennlig forsterker?

Jeg har lett dag og natt etter de riktige høytalerne på bruktbørsen fant til slutt et par Dali Suite. Disse ble godkjent av min kone, men det leder meg til neste hindring --} Forsterkeren
    Jeg trenger en pen (svart) forsterker som faktisk tar seg bra ut i stuen. Tv'en og anlegget er en veldig sentral del av stuen så forsterkeren vil stå på display hele tiden. Jeg har vært innom Hk men kun pga utseende. Sjekket også ut Electrocompaniet sin ECI-3, men det ble i overkant dyr. Håpet på Å finne meg en brukt forsterker til 4-5000kr. Kan noen hjelpe

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cocoboy
    Jeg har lett dag og natt etter de riktige høytalerne på bruktbørsen fant til slutt et par Dali Suite. Disse ble godkjent av min kone, men det leder meg til neste hindring --} Forsterkeren
    Jeg trenger en pen (svart) forsterker som faktisk tar seg bra ut i stuen. Tv'en og anlegget er en veldig sentral del av stuen så forsterkeren vil stå på display hele tiden. Jeg har vært innom Hk men kun pga utseende. Sjekket også ut Electrocompaniet sin ECI-3, men det ble i overkant dyr. Håpet på Å finne meg en brukt forsterker til 4-5000kr. Kan noen hjelpe
    er vel ingen grunn til å se på H/K KUN pga utsene vel ? , er etter min menig kanon forsterkere. passer også, etter min mening, veldig bra til suite'ene dine ( har dette selv...)

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei cocoboy!

Det finnes mange pene forsterkere der ute.

Det ligger en ECI-3 på hifisentralen for 7000 kroner. Eller var det kanskje den du tittet på?

Der ligger det også en Copland CSA 8 Integrert forsterker for 6500,-
    Strøken. Nypris over 15000,-

Eller Cayin 265Ai Dual-Mono 2x50W Kl. A integrert forst. for 6500,-
    Veier 25 kilo er er meget god.

Kanskje noe dyre, men disse her er pene. IMO.

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    C. Alshus: Trådstarter sier han skal ha en SVART forsterker.

Mitt tips blir en brukt Cayin 252b.
    Link: http://www.interceptor.dk/cayin_252b.htm

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dæng-ng-ng-ng...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Thule IA60 eller IA100 må vel være midt i blinken? Rene linjer, og veldig minimalistisk. Jeg har en IA60 i oppsettet mitt nå, og er veldig fornøyd med den. Se bilder her .

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thule forsterkerene ser jo pene ut. Er jo ikke dermed sagt at de vil være optimale, men er nok verdt et forsøk.

Når det gjelder W og forsterker skal den helst være usynlig, og gjøre det W har lyst til at den skal gjøre uten at hun trenger å trykke en eneste knapp. :-)
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Active thomand3 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    primare i20.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du skal ha svart med pent design, synes jeg H/K er noe av det bedre i denne prisklassen. Men designet er vel litt sånn; enten så liker man det, eller så hater man det. Jeg for min del, synes det er utrolig rått, selvom jeg ikke har H/K i mitt rom. Lydmessig synes jeg heller ikke dem er så ille, litt rock'n roll følelse muligens, men ikke noe man ikke kan leve med. Smak og behag.

Ikke et direkte design produkt, men hva med Denon PMA-655?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til forumet cocoboy :wink:

Ellers så går det jo også ann å ta av seg tøflene å kjøpe en forsterker du liker og kommer frem til med å bruke ørene også.

En brukt og strøken ECI-2 kan kankje gjøre en god jobb for både ørene og øynene også .....;-)

Hva med denne? http://avforum.no/avtorget/showprodu...at=13&mypage=1

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tusen Takk For Alle Forslag

Tusen takk for alle forslagene, har sett på de fleste og liker i grunnen best Cayin 252b forsterkeren. Fint hvis noen kunne gitt meg tilbakemelding om det er en forsterker jeg bør invistere i. Ellers så er jeg åpen for flere forslag.

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for alle forslagene, har sett på de fleste og liker i grunnen best Cayin 252b forsterkeren. Fint hvis noen kunne gitt meg tilbakemelding om det er en forsterker jeg bør invistere i. Ellers så er jeg åpen for flere forslag.
    Det har stått en del positivt om nettopp denne forsterkeren her på forumet, prøv å se hva du finner med søke funksjonen ;-)

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cayin 252b ble valgt til årets forsterker i 10000 kr klassen av Lyd&Bilde i fjor,så den har utrolig bra lyd. Den er vel fortsatt referansen i sin klasse tror jeg.
    Jeg har hatt 252b selv. Eneste jeg ikke likte med den var de blå lysdiodene i fronten. De er alt for sterke synes jeg.

Cayin har forresten kommet ut med en forsterker som heter 153b. Den har samme utseende som 252b, bare at den er noen cm lavere.
    Den er på 2x100 watt og koster 6990 kr ny (252b koster 8490 kr).
    Dette sa Lyd&Bilde om den da de testet 153b: Dette er den beste forsterkeren vi har hørt til 7000 kr. Rett og slett!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rca inngang som ikke virker

Meldte meg som interresert på en forsterker og fikk svar tilbake at: "En av rca inngangene virker ikke (CD)" videre skrev han:"Butikk sier det ikke har noe å si for videre bruk av forsterkeren. Man skal likevel helst benytte XLR-in for CD med adapter om man ikke har xlr kabel. Dette adapteret følger selvfølgelig med. "

Høres dette greit ut for en forsterker i 6-8000 klassen (brukt), stemmer denne informasjonen eller må jeg evt fikse dette for ikke få "følgesfeil"
    Hvor stor er denne adapteren? Vil den spille noen rolle for lyden og (idiot-spørsmål) kan jeg ikke sette cd-spilleren på f.eks aux inngangen?

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik ser et adapter ut: http://www.mamut.com/dynabel/subdet456.htm
    Det er helt uproblematisk å bruke slike adaptere,de stikker bare 4-5 cm ut.
    Det skal ikke være noe forskjell lyden. Jeg hørte hvertfall ingen forskjell når jeg brukte slike på en EC 4,6.

Hvilken forsterker er det egentlig snakk om her?

Active AVsmurfen sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje litt sent, men hva med en integrert fra Densen?

Her f.eks: http://www.finn.no/finn/bap/object?f...90&pos=1&tot=1

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trenger Flere Forslag

Jeg har i utgangspunktet bestemt meg, men jeg klarer alikevel ikke å finne Cayin forsterekere som er brukte. Tenker da på 252b eller 135b. Hvis noen har en av disse som de vil selge så er jeg klar som ett egg, Hvis ikke så falt jeg litt for Eci-3 fra Electrocompaniet, men den ligger også i overkant av budsjettet. Men flere forslag mottas med takk

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har i utgangspunktet bestemt meg, men jeg klarer alikevel ikke å finne Cayin forsterekere som er brukte. Tenker da på 252b eller 135b. Hvis noen har en av disse som de vil selge så er jeg klar som ett egg, Hvis ikke så falt jeg litt for Eci-3 fra Electrocompaniet, men den ligger også i overkant av budsjettet. Men flere forslag mottas med takk
    ECI-3 ser fin ut den,men du bør ikke kjøpe forsterker bare etter utseende.
    Husk at det er lyden som er viktig. Hvis du liker litt feit og god bass,så kjøper du ikke Electrocompaniet. Jeg har riktignok ikke hørt ECI-3,men jeg har hatt AW-100DMB og EC-4,6. Det låt veldig pent,men hadde alt for lite bass etter min smak.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Electrocompaniet?

Vil dette si at du vil fraråde meg en ECI-3? Jeg har som sagt kjøpt noen små dali suite 1.5 høytalere. Disse skal hovedsaklig brukes til tv'titting og musikk.
    Hadde i grunnen tenkt at det "nye" anlegget skal fungere på en annen måte en slik jeg har brukt mine tidligere høytalere.
    Vil ikke en ECI-3 fungere skikkeligt på slike høytalere, burde jeg da hatt noen større høytalere som kunne spille mer bass?

Og Harman Kardon, er det noe jeg kan satse på eller er det litt for "rocka" forsterker til min Dali's.
    Jeg trenger hjelp, og er veldig åpen for forslag til passende forsterker evt frarådninger slik at jeg ungår bomkjøp

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •