Har noen lyst til å prøve en VSX-915?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Har noen lyst til å prøve en VSX-915?

Heisann,

lurer på om noen av dere litt proffere gutta har lyst til å prøve å sette inn en Pioneer VSX-915 som forforsterker i anlegget deres for å teste hvordan den er som preamp. Har ikke klart å finne noen fornuftige svar på om den er OK eller ikke. Har ikke så mye å sammenligne med heller, så jeg er litt usikker på om den spiller OK. Begynner etterhvert å få et ganske greit sett med høyttalere(B&W Matrix 802s3 og Matrix HTM med Mirage OM-12 bak) og en Sunfire Cinema Grand som jeg tror spiller bra , så det hadde vært greit å testa om 915en duger.
    Send meg gjerne en PM eller mail på mjb1@frisurf.no hvis dere ikke vil poste noe her.
    Jeg bor litt i Aurskog og litt i Oslo for tiden til vi flytter inn i nytt hus i løpet av sommeren, så det hadde vært greit om det var i nærleiken.

Mvh
    Morten

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke de "store gutta" helt ser potensialet her.

EDIT: Les litt om VSX-915 og pre utgang så skjønner du nok hva jeg sikter til.

/L

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sikkert noen som har lyst til å prøve, men det som teller mest; Hvordan synes du den spiller? "Ulempen" med input fra andre, spesielt de med dyre anlegg og veldig høye krav, er at noe som som du ikke så på som et problem før, plutselig plager vettet av deg. Men for all del, det er litt morro å få annerkjennelse fra high-end gutta :wink:

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Prøving

Uttrykket "de proffe gutta" ble kanskje litt feil.
    Det jeg tenkte på var de som har litt erfaring i å lytte på utstyr av alle typer og vant til å gi en saklig uttalelse om hva de har hørt på.

Skjønner problematikken med å teste på et bedre anlegg, men da må vi bare oppgradere da vel :wink:

-Morten

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å ta hele moroa fra deg Morten, men husk at dette er en budsjett Receiver til 3K. Det faktum at den vant over endel andre Receivere i en test, sier allikevel at Pioneer kan endel om Receivere og ønsker sikkert å Poengtere dette med å lansere en Receiver som slår tenna inn på utstyr i 5K klassen

Men, det er endel ting som skuffer av tekniske detaljer som fikk meg til å avbestille et planlagt kjøp og det er bla. at Pre-Out blir tatt ut ETTER effektforsterkerene (som førøvrig er SANYO sine integrerte IC forsterkere, ref. skjema som jeg var litt ivrig på å bestille). Uansett, veldig bra dersom du er en lykkelig eier, det er ikke det jeg vil frem til. Receiveren har ut over dette fine detaljer mht. DAC etc, så noe dårlig kjøp er det uansett ikke.

/L

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av killroy
    ...at Pre-Out blir tatt ut ETTER effektforsterkerene...
    :shock: Seriøst? Er det andre receivere som benytter samme tjuvtriks?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok ikke så lett å ta fra meg moroa, serru :smile:

Hjemmekino er moro uansett, så mange tekniske muligheter og duppedingser å leke med uansett i mange år framover.

Ser poenget med at det er en billig-forsterker, men jeg har ikke klart å spa fram noen som har litt greie på ting som har testet denne som preamp. Kjøpte den fordi den har alle mulige formater og MCACC og diverse som jeg trenger som nybegynner. Har nå bestilt meg en lydmåler og skal sette meg ned og lære det jeg trenger for å få optimalt ut av det jeg har nå og eventuelt oppgradere de produktene som ikke funker så bra.

Tenkte kanskje det var flere som også var nysgjerrige på denne som preamp, men jeg er ikke god nok lytter til å sjekke om den er noe tess.

-Morten

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt du tar det sporty og ikke umiddelbart syns at slik "kritikk" er negativt eller nedverdigene ment, for det er det selvsagt ikke.

Dersom DU er fornøyd, så unnskyld meg drit i hva andre mener og kos
    deg meg musikk / film !

Det fine med et åpent forum er INNSPILL, IDEER etc, men ta ikke alt som et Fasitsvar. Prøv deg frem, lån noe utstyr, hør på noe "annet" til tider og du vil utvikle en egenart som DU liker.

Stå ved dette, men vær hele tiden moden for andres meninger mht. hva som kan forbedres.

På denne måten har du dine meninger inntakt, men med en viss fleksibilitet.

Kun et velment råd og ikke ment som noe Fasitsvar

Mvh,

/L

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av killroy

Dersom DU er fornøyd, så unnskyld meg drit i hva andre mener og kos
    deg meg musikk / film !
    Amen, om en kan bruke et slikt uttrykk her.

Når det sagt er sikkert den receiveren knall til prisen, ut fra det som har vært skrevet om den rundt omkring.

Lykke til. :-)
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •