Vurderer å bytte ut min Yamaha Rx-v440, men til hva?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer zarchon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vurderer å bytte ut min Yamaha Rx-v440, men til hva?

Har så smått begynt å tenke på å oppgradere min hjemmekino. Har vel kommet frem til at jeg starter med elektronikken. Har som sagt en rx-v440, som i og for seg er en meget god reciver i sin prisklasse, men mangler noen små finesser som bl.a. deling av sub-frekvens. Denne deler på 90 mener jeg å huske.

Har sett litt rundt en tid nå, og blir vel bare mer usikker av jo mer en ser
    Men har kommet frem til att budsjett ligger på 5-6000,-. Følgende har jeg vurdert: Nad T753v2
    Pioneer 1015
    Denon AVR-2106
    Yamaha rx-v757

Kan jo si hva som skal drives: Alt fra Jamo: E850 front, E530 Bak, Center160, Sub SW505. Blir nok byttet ut med tid å stunder, men får duge nå.

Hører en del musikk, og ser en god del film, så der er bruksområdet

Hva bør jeg velge her, eller finnes det andre alternativer, og ikke minst: vil en oppgradering fra 440'n være verdt det?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

NAD'en + Pioneer'en du nevner er de kraftigste forsterkerne blant de du lister opp. Jeg ønsker ikke å kommentere NAD-lyden, men Pioneer VSX-1015 bør være et kanonkjøp i prisklassen under 6000 kr., blant annet med mulighet for bi-amping av frontkanalene i et 5.1-oppsett. Pioneer er også kjent for et veldig oversiktlig brukergrensesnitt, noe man raskt lærer seg å sette pris på, også om man har holdt på i "gamet" en stund.

Jeg vil anbefale deg å prøve et eller flere av produktene hjemme før du bestemmer deg. Dessverre er ikke alltid dette så enkelt å få til i praksis, men Elkjøp har da i hvert fall 30 dagers returrett for varer kjeden i utgangspunktet hadde på lager.

Vær oppmerksom på at ny serie av Pioneer surr.forsterkere (bl.a. VSX 1016) er på vei inn til butikkene snart.

Med hilsen 777

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Yamaha RX-V650. Er fornøyd med den, men delefilteret til subben fungerer dårlig. Hører ikke mer dybbass om man skrur fra 80HZ til 60HZ. Har hørt andre nevne dette også med Yamaha. Mulig det er forbedret på de nye modellene, ellers er det nemlig en kjempe god receiver.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 777
    NAD'en + Pioneer'en du nevner er de kraftigste forsterkerne blant de du lister opp. Jeg ønsker ikke å kommentere NAD-lyden, men Pioneer VSX-1015 bør være et kanonkjøp i prisklassen under 6000 kr., blant annet med mulighet for bi-amping av frontkanalene i et 5.1-oppsett. Pioneer er også kjent for et veldig oversiktlig brukergrensesnitt, noe man raskt lærer seg å sette pris på, også om man har holdt på i "gamet" en stund.

Jeg vil anbefale deg å prøve et eller flere av produktene hjemme før du bestemmer deg. Dessverre er ikke alltid dette så enkelt å få til i praksis, men Elkjøp har da i hvert fall 30 dagers returrett for varer kjeden i utgangspunktet hadde på lager.

Vær oppmerksom på at ny serie av Pioneer surr.forsterkere (bl.a. VSX 1016) er på vei inn til butikkene snart.

Med hilsen 777
    Er det noen spesiell grunn til att du ikke vil komentere Nad, eller er det bare på grunn av at du ikke har hørt den? Er det noe negativt så kom med det, også positivt

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt NAD sine receivere selv, men hører at mange sier de sliter med støy. Gå for Pioneer.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Hei, zarchon.

Ang. min manglende kommentar på NAD-lyden, så skyldes dette i hovedsak at jeg ikke kjenner produktene deres godt nok. Dette betyr IKKE at jeg aldri har hørt NAD, men at jeg ikke vil ta standpunkt til noe som er meg litt fremmed. Dette er en ærlig sak, fordi jeg ønsker å stå for det jeg sier. Har erfaring med flere Pioneer surr.forsterkere - derfor tør jeg å mene noe om disse (selv om altså de enkelte produktene kan variere noe i lydsignatur).

VSX-1015 vant prisen for årets surr.forsterker under EISA Awards sist høst. Dette i seg selv burde være en anbefaling god nok.

Mvh 777

P.S. Man har aldri før fått mer for pengene i klassen for surr.forsterkere 6000-8000 kr!

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp heller denne, Yamaha er bra;

http://avforum.no/avtorget/showprodu...at=13&mypage=1

Alternativt en Denon 380x (finnes også på AVforum til 5K)

/L

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøper du Yamaha bør du undersøke dette med delefilteret til subben først. Fungerer som sagt ikke på min og hørt andre ha samme problem. Jeg setter delefrekvensen til default (80HZ) og styrer bakpå subben istedet.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den nye til Pioneer (vsx-1016) virker jo ganske kurant da, noen som vet når denne finner veien til butikkhyllene? Evt. hvem som kommer til å selge den.
    Eneste som taler imot er vel designet, som er nevnt i en annen tråd Kunne vært bedre, men er igrunn mer interessert i hvordan den yter enn hvor bra den tar seg ut i racket

En annen ting, lastet ned manualen til 1015, og der stod det jammen meg att det skulle være 60cm over forsterker, og var det ikke 30cm til hver side. Er dette riktig??? I så fall må den jo nesten stå midt på stuegulvet :P Noen som har noen erfaringer å komme med ang. luftrommet rundt reciveren

Newcomer Kooyo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei viss du Bruker suB utgangen LFE så hjelper det uansett ikke hvor mey du skrur på delefilteret Da Dette ikke er i Bruk nå man bruker LFE

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av zarchon
    Den nye til Pioneer (vsx-1016) virker jo ganske kurant da, noen som vet når denne finner veien til butikkhyllene? Evt. hvem som kommer til å selge den.

En annen ting, lastet ned manualen til 1015, og der stod det jammen meg att det skulle være 60cm over forsterker, og var det ikke 30cm til hver side. Er dette riktig??? I så fall må den jo nesten stå midt på stuegulvet :P Noen som har noen erfaringer å komme med ang. luftrommet rundt reciveren
    For det første; du kan være bombesikker på at Elkjøp-/Lefdal-kjeden kommer til å føre denne modellen. Regn med prisområdet 6000-7000 kr, ut fra forgjengeren. Når den kommer vet jeg ikke, men den bør være rett rundt hjørnet (skjønt en Elkjøp-ansatt jeg kjenner sa for et par tre dager siden at noen nye Pioneer-forsterkere var litt forsinket - det kan også variere med butikkene hvor raskt en vare kommer i salg)

For det andre; du trenger ikke å bekymre deg særlig om luftrommet OVER forsterkeren før dette havner under ca. 10 cm. Når det er sagt så blir en del Pioneer-forsterkere i alminnelighet ganske varme. Det skyldes ikke minst bruken av MOS-FET transistorer. Avledning av sidevarmen er ikke så kritisk som varmen OVER. Varm luft stiger til værs, ikke sant. Det er heller ikke sikkert at Pioneer-forsterkeren har luftlommer på sidene for varmeavledning, og for den saks skyld så kan du fint sette den inne i et rack-møbel.
    Det er dog en fordel, ikke minst praktisk, at bakveggen er HELT åpen. (Nevner dette i tilfelle du måtte ha et lukket rack)

Med hilsen 777

P.S.: Har du sjekket evt. gode tilbud på VSX-1015?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke sjekket spesielt etter gode tilbud på 1015 nei, vet du om noen kanskje ?

Var/er jo en 1015 til salgs på avtorget nå, men prisen er vistnok oppe i 3750,- allerede...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •