Hjelp til ny reciever.. - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 70 av 70
    Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Hva dere enn gjør så kikk nå for all del ikke på de tallene bakpå strømforsyningen! Disse tallene står der kun for å forvirre forbrukere.

H/K, Pioneer og Onkyo produserer fine receivere, og det blir til slutt et spørsmål om lydsignatur. Lykke til!
    Amen Pnerbye! Det er nettopp dette det handler om, hvilken lydsignatur trådstarter liker. Nå ser det jo ut som han får lånt meg seg hjem de forskjellige modellene, så da skulle det vel være greit å finne en receiver som faller i hans smak :wink:

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,763
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ganske stor forskjell i lydsignatur på Harman Kardon og Pioneer.

Vil tro at 90% vil si at H&K har en "råere og mer slagkraftig lyd" mens Pioneer er noe mer "sofistikert og korrekt".

Her er det med andre ord dine egne preferanser som gjelder og evt. utstyr du setter som et krav.

Farlig å spørre om slike ting her på forumet med så mange forskjellige preferanser ute og går.

Støtter forøvrig pnerbye 100% og det vil nok de fleste med litt kjennskap til elektronikk og måleteknikk gjøre. Hadde det ikke vært fint om de som skrev i bladene også satte seg litt inn i disse tingene så hadde vi sluppet slike flåsete kommentarer om at de lager effekt og slike ting.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oki... hehe

Da fikk jeg ordna så jeg får testa pioneer også, skal hente på lørdag..
    Men han ville ikke pakke ut en helt ny ax2, så da kunne jeg låne en 915 i stedet som står utstilt nå, men jeg regner med at jeg vil høre igjen samme lydsignaturen i 915 som i ax2, eller? For det er for det meste bare mer power i ax2.. litt anna å sikkert men dere skjønner hvor jeg vil? hehe

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får jo en idè. Det er fint du går litt grundig til verks. Det vil du ikke angre på!

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her er forøvrig tester av HCC av 1015 og H/K 635.. begge ble målt med lik metode (1kHz tone..) http://files.wibla.net/635.pdf http://files.wibla.net/1015.pdf

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen HDMI - det burde være minimumskrav per dd. Har hatt HK selv og var kjempefornøyd, men dagens krav er vel at HDMI er på plass. Eller???

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer vel helt an på behov?

Selv kunne jeg klart meg uten enn så lenge. Så lenge en ikke trenger å oppkonvertere signaler eller noe slikt og ikke har flere HDMI-kilder så er det ikke viktig. Jeg har bare en HDMI-kilde, og med tid og stunder dukker det kanskje opp en digital TV-tuner. I så fall får en kjøpt HDMI-switch separat for en rimelig penge (ca $100).

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg klarer meg fint uten hdmi, men det er fordi jeg bruker htpc.. vil nok gå over til projektor senere, men fremdeles med htpc :P

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg liker å sjekke ut ying nøye før jeg går iveien å bruker penger på det..

Sitter her nå med en pioneer 915 og har testa litt i dag..
    Sammenligne denne med en h/k til 12000kr blir litt feil, men den er meget lysere, og fler detaljer kommer frem på en måte, synd jeg ikke fikk prøvd de ved siden av hverandre, a/b testing..
    Men når jeg skrur opp en del så blir det slitsomt i lengden, men regner med at dette ikke er så stort prob på ax2 siden den har sikkert bedre kontroll enn 915..
    På en måte passer nok pioneer bedre til ht mine enn h/k, vanskelig å forklare, men flere detaljer å sånn kom frem, men håper at ax2 ikke blir "slitsom" å høre på i lengden ved høyere volum... Noen som vet?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, det har vel blitt sagt at pioneer er mer "korrekt" enn h/k.. h/k har jo gjerme mye mer tyngde i bunn... og ax2 vil garantert ha mye mer kontroll enn en fjertete 915... det er en av de tinga jeg merka da jeg gikk fra 409 til 1015.. utrolig mye bedre kontroll når man guffer på.. faktisk så god kontroll at det ikke vrenger før lenge etter at øra sier at nok er nok... er litt skummelt også, for en blir jo vant til at når det vrenger er det nok, men når det bare spiller -høyt- og like pent, så er det et advarselssignal som ikke er der lenger.. voila, hørselsskade...

BTW: var på legesjekk i forbindelse med sjømannsattest, og var der på hørselstest... enda strøken hørsel, men de måler jo ikke over 8khz... mistenker at jeg ikke hører stort over 15-16khz... men det er kanskje normalt?

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •