Hjelp til ny reciever.. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 70
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    okei, ja innerst inne så tror jeg det blir ax2. For det er jo sant at 1015 byner å bli gammel, hvor "gammel" er ax2 ca da?

Hehe, ja det er en mulighet å "låne" en fra elkjøp...

Med tankegangen jeg har når jeg skal handle ting så ender jeg nok opp med ax2 ja, skulle egentlig bare kjøpe svspb10, men tenker da at når jeg først bruker penger på det, hvorfor ikke kjøpe noe bedre så jeg slipper å tenke på hvor mye bedre plus/2 er liksom.. så da endte jeg opp med det..

Men uansett tror jeg at en ax2 blir en brukbar oppgradering fra det jeg har.. hehe

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe... budsjettet mitt sprakk også skikkelig da jeg skulle handle hjemmekinolyd! Hadde opprinnelig et budsjett på maks 20000 til lyd.

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ax2 er vel bedre på tilkoblinger også... 1015 har vel ikke hdmi?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pnerby: Hehehe, ja dette er en veldig farlig hobby.. det går aldri etter planen, kommer alltid noe som gjør at jeg må begynne å tenke på at når jeg bruker noen tusen, hvorfor ikke bruke mer når jeg er i gang.. Tenker sånn at da kan jeg kjøpe bursdagsgave og julegave til meg selv når jeg skal ha noe nytt.. farli farlig dette...

frdrk: Ja det er nok en helt anna forsterker regner jeg med. Det er vel ikke hdmi på 1015 trur jeg..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg usikker igjen... hmmm :-?

Har kikka litt på Rotel RSX-1067. Og vil tro den har bra med krefter så jeg ikke trenger noe mer power til denne med det første, så da var det pioneer ax2 jeg så på sist.. Ikke lett dette... Og hvordan låter rotel på psb høyttalere.. Noen som har hørt/har denne kombinasjonen??

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får du den til under 10k ny? Da er den et godt kjøp. Den mangler romkorreksjonen til AX2 som er meget bra men når det gjelder krefter er det værre å si hvem som best.

AX4 er målit til 179 Watt i 8ohm og 305 Watt i 4 ohm i Hemmabio.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et eller annet sted bør grensen gå for hvor mye krefter en trenger. Når du finner en forsterker som har tilstrekkelig med krefter bør det holde, og da er det andre kriterier som er mye viktigere. Romkorreksjon er en viktig funksjon.

Finn en receiver som har flest mulig at de funksjonene du ønsker samtidig som den har tilstrekkelig med krefter. Skulle du mangle bittelitt krefter så kjøper du heller en stereo effektforsterker, eller 2 monoblokker, til frontene senere.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oki... Nei får den for 13000 el noe..

ja det er dette med romkorreksjon som gjør at jeg vurderer pioneer enda... Ja har jo muligheten til å bygge ut senere da... Så det er dumt å ikke kjøpe romkorreksjon nå? Har aldri prøvd det selv...

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er lurt å ha masse funksjonalitet. Ser ingen grunn til at en AX2 skal bli for liten for deg, men dette kan du evt. løse med effekttrinn. Det tror jeg er lurt.

Selv går jeg med en følelse av at jeg gjerne skulle hatt en rimligere prosessor og heller investert i noen effekttrinn, men dette blir neste fase for min del. Jeg har bestemmt at jeg skal gjøre mest mulig ut av det jeg har i minst ett år før jeg begynner å vurdere alternativer.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vegarron
    Så det er dumt å ikke kjøpe romkorreksjon nå? Har aldri prøvd det selv...
    Kommer an på rommet ditt bl.a. det. For mange er romkorreksjon et must på grunn av de korrigeringer og begrensninger rommet gir/skaper, men det er fullt mulig å få god lyd både på film og musikk uten romkorreksjon. (For å nyansere det littegrann...)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar..
    Ja det er vel liksågreit å gå for noe med rk, når j førstes skal kjøpe, så er det vel bedre å bygge ut med effekt senere..

Driver å bygger rom så det veit jeg ikke hvordan blir, så da kan det vel være lurt å gå for rk ja...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ser jeg at netshop har pioneer 1015 til en grei pris, da begynner jeg å lure igjen, skal jeg kjøpe denne istedenfor ax2 når jeg sikkert kommer til å kjøpe effektrinn senere uansett... hmmm.
    For det er sikkert en helt grei forforsterker i den...

Huff ikke lett dette... Må slutte å lese sjekkealt mulig tror jeg

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan i hvertfall anbefale AX2/4.

Jeg har 4 selv og på papiret skal det være svært liten forskjell i effekt mellom disse.

Jeg synes romkorreksjonen fungerer bra, og bruker denne selv både på film og musikk.

I rommet til Anfield for eksempel så er lyden bedre ute romkorreksjon, enten det er Pioneer eller Denon.
    I min kino blir det best med.

Du må nesten se på behovene og prøve deg litt frem.

Men, har du ett rom som ikke krever korrigering så er det jo "bortkastet".

Nå betaler du svært lite for romkorreksjonen i dag, og må kjøpe relativt dyre løsninger fra Rotel og Arcam for å "slippe".

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vegarron
    Nå ser jeg at netshop har pioneer 1015 til en grei pris, da begynner jeg å lure igjen, skal jeg kjøpe denne istedenfor ax2 når jeg sikkert kommer til å kjøpe effektrinn senere uansett... hmmm.
    For det er sikkert en helt grei forforsterker i den...

Huff ikke lett dette... Må slutte å lese sjekkealt mulig tror jeg
    Bestilte akkurat en 1015K

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg en H/K avr 635 på test, var vel egentlig ikke med i vurderinga av reciever men.. Men den er en bra kandidat nå den også.. Alt bleliksom mye klarere. Har ikke fått testa noe særlig på stereo enda, men til film/dvdaudio fungerer den bra til mine psb.. Er nok mulig den farger lyden litt. Men må teste mer... Men regner med den har mer power enn f eks pioneer ax2?
    Alt i alt så skjedde det veldig mye med lyden her, men det bør det jo gjøre og siden den recievern jeg har er 5 år gammel..
    Dette er en veldig farlig hobby, ihvertfall når jeg kan få testa ting hjemme.. Men moro er det jo da..

Noen som har dårlig erfaring med H/K?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    H/K er solide recievere

Jeg er selv i ferd med å teste ut 1015 (hatt 409 siden aug. 2001, så ting var modent for oppgradering), og jeg er foreløbig -veldig- fornøyd.. MCACC funker også utmerket

Virker som om forsterkeren har krefter nok til å drive tannoyene mine også.. det er en god ting

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det virker som den er bra strømsterk gitt.. Utseende er jo ikke så værst heller.. Jeg skulle nok fått tak i en ax2 å prøvd den å, for å sammenligne.. Men det blir vel ikke lett tror jeg.. :???:

Ja det har tydeligvis skjedd mye på 5 år gitt, merker det her og ja..
    men det er umulig å bestemme seg for hva man skal gå for da.. Men mulig jeg skal prøve onkyo også. Får se over helga..
    Men det er pioneer jeg har mest lyst til å teste nå, mot H/K.

Ja jeg hørte på tannoy og H/K i går og det var fint... Fikk lyst på nye ht og.. Ikke bra dette... hehe

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mm, AX2 er nok enda råere, uten at jeg har testa den, men 1015 virker helt ok for mitt bruk foreløbig hvertfall. Den føles så jævlig solid ut når man håndterer den også.. skikkelig kvalitetsfølelse all around, utenom at skruterminalene til høyttalerkabler kunne vært bedre, men da kan man vel like gjerne bruke bananplugger...

uansett virker det som om mine tannoy'er likte effektøkningen fra pioneer vsx-409 til vsx-1015, selv om jeg ikke har fått testa på maks guffe enda.. ser frem til å få gjort det om noen timer

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oki.. ja skulle asolutt testa ax2, men vi får se om det lar seg gjøre..

Men det spørs om pioneer leverer like mye watt som H/K da, noe jeg tviler på.. Da det står 460w bak på strømforsyninga på pioneer... Og på H/K står det vel 1000 eller 1100w.. Det gjør at jeg blir int i h/k, selvom det var ax2 eller 1015 jeg egentlig hadde tenkt til å kjøpe.. hmm

Men skal teste litt i helga, så får jeg se om jeg prøver onkyo 803 også.. Greit å få testa litt forskjellig før jeg svir av såpass med kroner..

Ja det er fler som ikke får skrudd opp når enn selv vil.. Må komme igang med bygginga av kinorom snart så kan jeg spille når JEG vil.. hehe

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    H/K er faktisk litt -svakere- enn 1015 utenom med alle fem kanaler drevet i 4 ohm, ellers har pioneer mer effekt. Sykt men sant

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •