Effekttrinn til Electra 946

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Effekttrinn til Electra 946

Jeg har en Arcam P1000 som driver disse i dag, men den blir i minste laget. Har derfor tittet på noen stereo slutt-trinn som jeg vurderer. Noen som har erfaring med disse, eventuelt andre forslag???
    -Vincent SP993
    -Rotel RB-1090
    -Midgard Oberon 6.1
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror Midgard er saken for disse. Jeg har desverre ikke fått prøvd Midgard på Electra serien, så er litt på glatt is nå. Men tror disse ville gitt en utrolig god lyd i Electra, også har du jo masser av krefter!

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bi-ampe med 2stk Vincent SP331. Da får du 300watt i 8 ohm og 160 000mf pr kanal. og du sparer 4 000 i forhold til prisen på 1stk 993. Har hørt dette på både electra 936 og 946 og mener at dette er en meget bra match. Detaljert, oppløst og nøytral i klangen med masse krefter. Akto har hatt dette oppsettet da han hadde Electra i kinoen sin, så kanskje du kan sende han en PM for litt mer info, eller så er det vel ikke umulig at han kikker på denne tråden etterhvert :wink:

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok Vincent vil være et godt valg Men har ikke hørt dem på 946.. Marantz har nok et veldig godt forslag!:wink:

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Tror nok Vincent vil være et godt valg Men har ikke hørt dem på 946.. Marantz har nok et veldig godt forslag!:wink:
    Ser du kjører Midgard på B&Wene dine. 600w pr kanal. Blir ikke dette litt overkill??
    Hvordan er lyden i dem. Har hørt på Embla, men syntes de låt for kaldt og hardt. Samme erfaring har jeg med digitale surroundforsterkere jeg har hørt på.....
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Bi-ampe med 2stk Vincent SP331. Da får du 300watt i 8 ohm og 160 000mf pr kanal. og du sparer 4 000 i forhold til prisen på 1stk 993. Har hørt dette på både electra 936 og 946 og mener at dette er en meget bra match. Detaljert, oppløst og nøytral i klangen med masse krefter. Akto har hatt dette oppsettet da han hadde Electra i kinoen sin, så kanskje du kan sende han en PM for litt mer info, eller så er det vel ikke umulig at han kikker på denne tråden etterhvert :wink:
    Har vurdert dette, men 2 stk 331 begynner å ta mye plass når det må stå fremme. 993 er jo også et beist, men den bygger hvertfall noe lavere i et rack som allerede er ganske fullt
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Ser du kjører Midgard på B&Wene dine. 600w pr kanal. Blir ikke dette litt overkill??
    Hvordan er lyden i dem. Har hørt på Embla, men syntes de låt for kaldt og hardt. Samme erfaring har jeg med digitale surroundforsterkere jeg har hørt på.....
    I dag er det vel litt overkill, og kunne fint klart meg med sikkert 4.1. Prisforskjellen fra 2.1, til 4.1 og fra 4.1 til 6.1 gjorde at jeg ikke vurderte noe annet til fronter engang. Synes det er så minimal prisforskjell, pluss at jeg da har fremtidige muligheter.

Jeg opplever dem som helt nøytrale, lyden som kommer fra dem kommer avgjort fra kilde/eq. Selv er jeg veldig fornøyd, med nå et mye mer detaljert lydbilde og en herlig kontroll på bass... Smaksak, mange mener dem blir for "kjedelige". Smaksak. Har du den oppfatning av digitalt, vil nok neppe Oberon høres annerledes ut. Men som sagt, mye du kan gjøre med en forforsterker/eq.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv Musical Innovation, som hånd i hanske, eller hånd i stålhanske rettere sagt. Jmlab er brukt under utviklingen av disse, hør med Hifi-huset.

mvh

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Øyvind H
    Prøv Musical Innovation, som hånd i hanske, eller hånd i stålhanske rettere sagt. Jmlab er brukt under utviklingen av disse, hør med Hifi-huset.

mvh
    Hvem er et som fører disse? Ikke hifi-huset hvertfall
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står noe brukt der ihvertfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er nok HiFi-Huset jo som fører disse.
    Er jo HiFi-Huset med Andre som hadde kr vel, å Roar Malmin som bygget det.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akto var veldig fornøyd med Vincent på sine JM-946. Var iallefall slik jeg oppfatta det.

Men av de 3 du nevner, du går ikke fiel med noen. Men Rotelen har mye guffe, og er den klart mest "rocka" av disse 3. MA'en vil være den som er mest "nøytral"( nå er jo dette uttrykket rimelig vagt forklart....). Mindre "groms" på MA'ene.

Mitt valg, gå ut og sjekk selv . Finnes mye rått ute der.. Spessielt på bruktmarkedet (hvor du ofte finner f.eks Parasound A21 til en rimelig penge ).

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Akto var veldig fornøyd med Vincent på sine JM-946. Var iallefall slik jeg oppfatta det.

Men av de 3 du nevner, du går ikke fiel med noen. Men Rotelen har mye guffe, og er den klart mest "rocka" av disse 3. MA'en vil være den som er mest "nøytral"( nå er jo dette uttrykket rimelig vagt forklart....). Mindre "groms" på MA'ene.

Mitt valg, gå ut og sjekk selv . Finnes mye rått ute der.. Spessielt på bruktmarkedet (hvor du ofte finner f.eks Parasound A21 til en rimelig penge ).
    Akto selger et japansk effekttrinn som han skryter av. Dette må han jo nødvendigvis ha testet opp mot sine egne 946. Tror jeg skal kontakte han og forhøre meg litt
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akto selger et japansk effekttrinn som han skryter av. Dette må han jo nødvendigvis ha testet opp mot sine egne 946. Tror jeg skal kontakte han og forhøre meg litt
    Det effekttrinnet er solgt (dette vet jeg, for jeg prøvde forgjeves å få kloa i det :sad: ). Men jeg skal ærlig innrømme at det er det råeste jeg har hørt med Jmlab! Har ikke hørt dem på electra, men på mine egne cobalt 826s og de er ikke så ulike fra electra i lydsignaturen. Tror også at Jfinneru har testet disse med electra be, og han også hadde vel stort sett bare positive ting å si.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom klangen med Arcam er slik du vil ha den vil både Oberon og Musical Innovation fungere bra. De vil gi deg den samme klangen, men med litt mer ro i mellomtonen og noe mer fart nedover i bassområdet.

Musical Innovation må man nå direkte til Roar Malmin for å få tak på så vidt jeg har forstått. Imidlertid ble de tidligere levert gjennom Hifihuset.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om det er mulig å få tak i Nakamichi-effekttrinn idag??
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Dersom klangen med Arcam er slik du vil ha den vil både Oberon og Musical Innovation fungere bra. De vil gi deg den samme klangen, men med litt mer ro i mellomtonen og noe mer fart nedover i bassområdet.

Musical Innovation må man nå direkte til Roar Malmin for å få tak på så vidt jeg har forstått. Imidlertid ble de tidligere levert gjennom Hifihuset.
    Ingen ting å si på klangen i Arcamen, men den har ikke den snerten i bassen jeg ønsker. Regner med at det er litt manko på krefter......
    Roar Malmin sier meg egentlig ikke så mye. Produserer han på ordre, eller har han noen som distribuerer for seg?
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan ta kontakt med Malmin på roar@musicalinnovation.com
    Han holder til i Hokksund og er også repartør for blant annet Hifi-Huset

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

en gammel tråd, MEN

velger å starte denne tråden igjen siden jeg vurderer å skaffe meg jmlab electra. er ikke sikker på hvilken, men vil tro det blir enten 926 eller 936.

Trenger jo selvfølgelig effekttriinn også, og nå som det kanskje har kommet enda flere erfaringer på forumet vil jeg høre litt om dette...
    hvilke effektforsterkere er optimale? Tror det blir så jeg kjøper det meste brukt på hifihuset, men er ikke låst til noe men ser helst at det er brukt (FINT brukt selvfølgelig) siden det gir mer valuta for pengene.

Budsjett? Uvisst.. men ikke så mye mer enn 30000... :/

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0