Sony power amplifier, spesifikasjoner mm.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony power amplifier, spesifikasjoner mm.

Er det noen som har kjennskap til en to kanals effektforsterker fra Sony med modellbetegnelsen SRP-P300?

Spesifikasjoner?
    Ny pris i Norge?
    Egnet som forforsterker i et hjemmekinoopsett?

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hifly
    Er det noen som har kjennskap til en to kanals effektforsterker fra Sony med modellbetegnelsen SRP-P300?

Spesifikasjoner?
    Ny pris i Norge?
    Egnet som forforsterker i et hjemmekinoopsett?
    2x300watt ved 8 ohm, 2x450watt ved 4 ohm og 900watt brokoblet.
    Er nok en kraftig kar dette Ser jo tøff ut også. Men jeg aner ikke ved hvilke standarder det er målt, så en liten klype salt og litt variasjoner i specs må kanskje påregnes:lol: Mulig det er målt i pulser og/eller det er høy forvrengning ved oppgitte effekt.
    Nyprisen i Norge er veldig vanskelig å si, spesielt nå som sony har lagt ned norges-avdelingen sin.
    Men jeg gjetter at den holder relativt høy kvalitet og prisen var nok deretter, kan ha vært alt fra 15-30k. Ser at den går for 100 000yen brukt på den andre siden av verden.

Den er nok totalt uegnet som forforsterker i et hjemmekinooppsett Men som effektforsterker så kan den nok gjøre nytten, det er en pro forsterker så det er nok greit å sjekke ut evt viftestøy og sånt på forhånd, det er veldig kjedelig med vifter som står og støyer hele tiden.

Spennende sak denne forsterkeren, kan jeg spørre om hvor du har fått tak i en slik? Ikke akkurat vanlig med tunge profesjonelle sony forsterkere på denne siden av kloden.

A

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for utfyllende svar. Jeg har mulighet til å kjøpe forsterkeren av en kar som har brukt denne som forsterker i et lite PA system. Han kjøpte forsterkeren ny fra Sony for en del år siden.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hifly
    Takk for utfyllende svar. Jeg har mulighet til å kjøpe forsterkeren av en kar som har brukt denne som forsterker i et lite PA system. Han kjøpte forsterkeren ny fra Sony for en del år siden.
    Har du mulighet til å høre på forsterkeren før et evt. kjøp? Dersom prisen ikke er helt avskrekkende og den er i god stand så kan det være et meget godt kjøp.
    Som sagt så kan viftekjøling være en uting når den skal brukes hjemme, jeg så ikke om den hadde vifte på noen av bildene på nett, men jeg antar det siden den har såpass høy effekt. Men det er også mulig å få ned viftestøyen ved feks å bytte til en annen vifte med nivåregulering; sjeldent at man presser en amp like hardt hjemme som i et PA system :wink:
    Lykke til med et evt. kjøpt.

A

Newcomer ghost7 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    google er ein uting når du kun har ein referanse da :s vart litt overraske kor få resultater det vart spytta ut. anbefaler å prøvelytte til den saken...

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ghost7
    google er ein uting når du kun har ein referanse da :s vart litt overraske kor få resultater det vart spytta ut. anbefaler å prøvelytte til den saken...
    Allverdens spesifikasjoner sier ingenting om lyden i den nei ;-)
    Men utifra de japanske sidene jeg fant så gir den inntrykk av å være solid og påkostet, burde være god lyd i den, men det er kun ørene og resten av utstyret som kan gi et endelig svar på dette..

Mine erfaringer med sony produkter inkluderer billig med matchende lyd, billig med overraskende bra lyd, dyr med ganske dårlig lyd og dyr med veldig bra lyd.
    Det er så mangt som har kommet fra denne allsidige produsenten. Alt i alt syns jeg sony gjør en god jobb, spesielt på bildefronten har de tidligere vært veldig flinke.

A

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •