Midgard Oberon 2.1 eller 2stk nad c272 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 49
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvorfor lese en masse drit når man kan komme til saken med en gang. Gutten er ute etter effekt og pr. idag er det de digitale ICE power baserte blokkene som gir mest for penga. Når man kan få 2 kw til 10k som også er i stand til spille "high-end" (for de som er opptatt av det), ser jeg ingen vei utenom ICE power. Og da er det naturlig å velge MA fordi de er "norskproduserte". Og de ser definitivt best ut, samt at de kommer i tre forskjellige finisher. Jeg er ganske sikker på at om man kjøper brukte, bør det gå å bytte finnish uten så mye om og men.. Har for meg at Isen er grei der.....

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig med Konrad, han er et poeng her!

Midgard Audio leverer varen på nesten uansett høyttaler, på mine Usher høyttalere som er veldig tungdrevene gjør dem en jobb flere andre forsterkere kunne sett langt etter! Disse blokkene har en utrolig effekt, som drar det meste av høyttalere, og nå snakker vi om et par blokker til en nette sum av 14.000kr, hvilken forsterker kan klare å dra så mange høyttalere til den prisen?
    For det andre, lydsignaturen i denne forsterkeren er utrolig god, veldig nøytral lyd, som passer det meste! Men det er selvsagt MYE annet som kan låte bedre til denne prisen, men da er som regel ikke kvaliteten ellers så god, og du skal lete en stund!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kid ligger med en sykdom for tiden, så da er det ikke stort annet å gjøre

Hvilket sier at dette var helt unødvendig innlegg!

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan fort bli litt kjedelig det ja,
    Føler du at MA 6.1 greier å balansere egensignatur helt nøytralt (kan bli litt kjedelig), eller fikk du mere av noe ved å sette disse inn ?

Du hadde vel besøk av "selveste" dvs. (isen). Var det noe som ble endret på mht.
    plassering, kabling etc. ved å sette inn 6.1 ?

Det er slike "ting" jeg savner, dvs. blottla 6.1 noen svakheter andre steder i signalkjeden etc..

God bedring !

/L

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg slet med "pusteproblemer" og "skarp" diskant, samt manglet punch i bass på mine 604 S3. Etter mange anbefalinger på ulike forum, har jeg testet X-antall høytalerkabler for å dempe det skarpe, samt gjort mange forbedringer i rommet, som hjalp noe. Det å dempe skarpheten med kabler, er bare noe tull etter hva jeg erfarte. Bass fikk jeg ikke skikk på, uansett hvor mange plasseringer som ble prøvd i dette rommet.

Etter at 6.1 ble integrert opplevde jeg detaljer i musikk jeg aldri hadde hørt før, noe som er utrolig morsomt. Min opplevelse, var at det ble som en ny høytaler kom i hus. Nå er det også mye mere morsomt å leke med plasseringer o.l. Bassområdet er akkurat sånn jeg så for meg at 604 S3 kom til å bli, det slår, men full kontroll hele veien.

Jeg kan skjønne veldig godt at for mange blir Oberon kjedelig, for slik mitt øre oppfatter lyden av den, leverer den det den får beskjed om. For noen er dette drømmen i en slik prisklasse, selv er jeg veldig glad i det lille ekstra på bassområdet, heldigvis har jeg funnet løsning på dette via min HTPC(Digitalt). Dette er sikkert ikke optimalt kontra en god cd-spiller, men til mine ører, får jeg lyden jeg liker igjennom min HTPC. Til musikk dvd-er blir Onkyo spilleren brukt..

Beklager hvis jeg har blitt oppfatta som stor tilhenger av MA, og at det evt. føles som jeg mener dette er "the only thing". Jeg er stor-fan av Vincent, samt at jeg liker veldig komboen B&W>Rotel. Men min opplevelse, samt kundeforhold til produktene MA, gjør at jeg til tider kan virke litt overivrig på MA produkter. Jeg har så langt kun gode og positive ting å si om Oberon, synes disse skoeskene er noen simple saker til prisen.. Men hva annet får man i samme prisklasse som leverer det samme? (Jo, andre ICE-baserte blokker) Blir vel litt hipp som happ, valget.. Og til de som foreløpig holder seg unna det digitale, har jeg full forståelse for det..

Edit: Takk! Håper jeg snart er på beina igjen, så sommeren kan nytes, og at det blir litt mindre innlegg på AVForum fra min side.. :-)

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var Majesty som hadde besøk av meg. Det skyldtes rett og slett at jeg hadde stor nok bil til å frakte høyttalerne hans, samt at jeg slo dette sammen med å besøke min søster i samme by, og at det passet å plukke opp høyttalerne på veien dit. Vi koblet derfor opp Oberon og 8571 samme dagen. Han har prøvd sin McIntosh i samme oppsett, men ikke andre forsterkere så vidt jeg vet.

Mid fikk da med seg sine egne samme dag (han var hos Majesty) så der har ikke jeg vært.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av killroy
    He, he, sjønner nesten ikke at noen gidder å spørre MAforum for andre løsninger på effekt trinn, for svaret er gitt. Trådstarter for ha meg unnskylt, men meningen har talt, kjøp x.1 er uansett svar på disse trådene.

Jeg har ikke noen nag til MA frelsen på dette forumet, men det hadde vært litt mere interessant med flere meninger. MA er litt overeksponert er det jeg prøver å si.

Godt valg

/L
    Hehe, dette minner meg om ramaskrikene som var da SVS var mye omtalt her på forumet. Alltid noen som skal sette seg på bakbena og gå mot noe som blir populært. Blir vel for kommersielt for noen... Det er ikke uten grunn at de faktisk blir anbefalt, noe jeg skulle tro du skjønte. Selvfølgelig er det sikkert en del annet som er bra også, men i den prisklassen Oberon X.1 opererer i er det ikke så veldig mye som kan tangere de, IMO. Når det kommer til matching ved at man ikke liker lydsignaturen de gir når man setter de opp i et oppsett er det en annen sak, og kan være grunn til å ikke velge de. Det må testes.

Så klart må man prøve å plassere om høyttalerne ved bytte av forsterker.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så er jo da spørsmålet: Hvis alle anbefaler MA og det er løsningen for de fleste, hvorfor er det da så mange på bruktbørsen? ( Litt djevelens advokat her..)

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen butikk i Oslo/Akershus/Østfold man kan høre noe fra Oberon-serien? Har lyst til å finne ut hva "the fuzz is about" Ikke at jeg tviler på at det er bra, men vil bare høre litt selv.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har på Solberg hifi pettermv.

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk for svar. Jobber i lørenskog, så vanskelig å komme dit på en hverdag, men håper å rekke det en lørdag :]

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Så er jo da spørsmålet: Hvis alle anbefaler MA og det er løsningen for de fleste, hvorfor er det da så mange på bruktbørsen? ( Litt djevelens advokat her..)
    For min del så er det plassproblemer som er hovedgrunnen til at jeg selger mine. I stedenfor å ha en haug med strømledninger og bokser gjemt under sofaen så er det enklere og ryddigere med alt i en boks. Ingenting å utsette på lyden fra Midgard. Vil si det er high end til lavpris!
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Vi hadde en opptelling i går og så langt er det levert 262 forsterkere siden desember. Det er bare 30 av disse som ikke er levert i Norge. I tillegg var det levert 22 stk fra før, altså er det jo en relativt lav prosentandel av dem på bruktmarkedet.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke misforstå, er absolutt ikke ute etter å henge ut noen... Som sagt, bare påpekte et ørlite paradoks...

Har lyst til å prøve disse på mine Infinity Kappa 600, de liker mye pulver, så det kan være det er en god match. Er litt redd for at det kan bli litt lyst, men får nå se.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du prøver å påpeke et paradoks er det en fordel at de i hele tatt er et da, JD...

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Hehe, dette minner meg om ramaskrikene som var da SVS var mye omtalt her på forumet. Alltid noen som skal sette seg på bakbena og gå mot noe som blir populært. Blir vel for kommersielt for noen... Det er ikke uten grunn at de faktisk blir anbefalt, noe jeg skulle tro du skjønte. Selvfølgelig er det sikkert en del annet som er bra også, men i den prisklassen Oberon X.1 opererer i er det ikke så veldig mye som kan tangere de, IMO. Når det kommer til matching ved at man ikke liker lydsignaturen de gir når man setter de opp i et oppsett er det en annen sak, og kan være grunn til å ikke velge de. Det må testes.

Så klart må man prøve å plassere om høyttalerne ved bytte av forsterker.

"Alltid noen som skal sette seg på bakbena og gå mot noe som blir populært. Blir vel for kommersielt for noen... Det er ikke uten grunn at de faktisk blir anbefalt, noe jeg skulle tro du skjønte"

Jeg har ikke noe problem med at ting blir "populære", og jeg aksepterer at majoriteten på dette forumet har akseptert MA sine B&O "ICE" standard byggeklosser, som er dønn lik Beast etc...

Kassa til MA er kul den og det låter sikkert fint (tror jeg kjøper noen bare for å teste snart ).

Generelt;
    Ikke "diss" MA x.1 (dønn ærlig nå, for Norge trenger pådrivere innen HI FI, så MA er hjertelig velkommen og kan godt stå i min stue snart..), men som forum, så vær litt mere beskrivende i hva vi andre duster ikke har fått med oss av opplevelse, finnes det noen problemområder som tilpasninger etc. Det blir litt mere interessant å lese slikt, ikke bare at alt ble helt "perfect". voila.

/L

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, godt sagt!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ??? Våken midt på
    Hallo kid, tar en liten "natta" hilsen herfra nå og så må du komme deg på jobb igjen og kjøpe mere snaks ; )

Trivelig forum dette, "Gamlinger" med Rør og Vinyl, "unghester med IS og Moro" og vi midt i mellom, som er vel fonøyd med at vi hører noe godlyd sånn litt utpå...

/L

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha.. *ler*
    Var det voldsomt til humor på deg i kveld, ikke dårlig.. Glad? Skal faktisk prøve meg på et litet kurs i morgen, så da begynner det vel å tusle sakte men sikkert mot "en bedre fremtid" -håper jeg. Har fått inn noen kroner på konto da, så kan nok bli noen oppgraderinger i nærmeste framtid :wink:

Får vel komme meg i posisjon-hvile, jeg også..

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må du legge deg da Kid! Det er natta nå!

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •