Effektforsterkar til B&W 703 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 43
    Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av frankh
    RMB 1077 skal være konge ! En bekjent av meg har den, han er full av lovord.

Bruker B&W fra 600 serien riktig nok.

mvh
    Frank
    Ja, den fikk jo god kritikk i DVD-Hjemmekino, men så koster den også 20k da.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det koster å være kar :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jau, det er ein heil del merke tilgjendeliig der ute forstår eg. Det gjer jo slett ikkje valet enklare. Midgard Audio såg jo litt spanande ut, det må eg seie.

Eg er berre ikkje interessert i å kjøpe noko slikt tamt vås som den digitale H/K-en att. Vil 2 stk MA 6.1 levere like godt som ein analog effektf., skal ein seie rotel, på 2*200W? Eg vil ha ut alt av høgtalarane som er råd.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Duksaum
    Jau, det er ein heil del merke tilgjendeliig der ute forstår eg. Det gjer jo slett ikkje valet enklare. Midgard Audio såg jo litt spanande ut, det må eg seie.

Eg er berre ikkje interessert i å kjøpe noko slikt tamt vås som den digitale H/K-en att. Vil 2 stk MA 6.1 levere like godt som ein analog effektf., skal ein seie rotel, på 2*200W? Eg vil ha ut alt av høgtalarane som er råd.
    Det vil levere bedre

Newcomer mskjold sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hegel H200

Er budsjettet ditt 23.000 kr for stereoforsterker eller for et 5.1 oppsett?

Hvis det er god lyd i stereo som er hovedsaken så bør du sjekke ut Hegel H200 som forsterker til dine 703. Fått meget bra kritikker rundt om kring.

Oberon kan være bra det, men da jeg hørte dem syntes jeg dem var for lyse i toppen. Om rommet ditt ikke er noe problem når det gjelder diskant, kan disse forsterkerene være en perfekt match alikevell.

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mskjold
    Er budsjettet ditt 23.000 kr for stereoforsterker eller for et 5.1 oppsett?

Hvis det er god lyd i stereo som er hovedsaken så bør du sjekke ut Hegel H200 som forsterker til dine 703. Fått meget bra kritikker rundt om kring.

Oberon kan være bra det, men da jeg hørte dem syntes jeg dem var for lyse i toppen. Om rommet ditt ikke er noe problem når det gjelder diskant, kan disse forsterkerene være en perfekt match alikevell.
    Hegel har mye interessant. Syntes dem var for lyse i toppen? Fra hva av forforsterker/kilde? Finnes mye morsomt i dag..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Budsjettet er på om lag kr 23000,- for 5.1 oppsett. Det bør lyde stort sett like bra når eg ser på ein film som når eg høyrer på ei akustisk plate.

Eg det utan grunn at eg er litt skeptisk til å kjøpe MA framføre det meir velrenommert Rotel? Korleis er kvaliteten og holdbarheiten på MA, og korleis er servicen om noko skulle slutte å fungere? Kva nettbutikk er det eventuelt lurast å kjøpa MA frå?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Budsjettet er på om lag kr 23000,- for 5.1 oppsett. Det bør lyde stort sett like bra når eg ser på ein film som når eg høyrer på ei akustisk plate.

Eg det utan grunn at eg er litt skeptisk til å kjøpe MA framføre det meir velrenommert Rotel? Korleis er kvaliteten og holdbarheiten på MA, og korleis er servicen om noko skulle slutte å fungere? Kva nettbutikk er det eventuelt lurast å kjøpa MA frå?
    Kvaliteten og holdbarheten skal være god, det har ikke vært såvidt jeg vet noen feil på omlag 200 blokker som er solgt i Norge. De ti første som ble levert hadde en liten simpel feil, som ble rettet opp personlig av utvikler i MA hjemme hos kunden(e).

Som kunde skal du forholde deg til forhandler, så hendvendelser går jo via dem, og avhenger fra butikk til butikk. Kjøp evt. MA fra noen som også leverer Rotel? Da får du samme kundebehandling, som om du skulle hatt kjøpt Rotel. Ved spessielle spørsmål/hendvendelser/reperasjoner, lar det seg sikkert også gjøre å kontakte MA direkte.. Men regner med at dette helst ikke skal forekomme. Noen får korrigere meg hvis noe jeg sier ikke skulle stemme!

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tror du ikke skal være skeptisk til å kjøpe MA. Har kun sett gode tilbakemeldinger på servicen som produsent har gjort.

MA kan du kjøpe fra Emtech.no. De har god service.

Har selv Rotel på BW og er godt fornøyd med det. Flere fremhever dette som en god match, mens andre synes Rotel låter for "grovt". Har vel litt med preferanser og referanser.

Uansett bør du prøve deg frem på ditt eget anlegg om hva som passer best. Matching er det viktigste du gjør når du kjøper nye komponenter. Prøv å få lån med det ønsket forsterker hjem og hør om den gir det du er ute etter.

Om du ikke har et godt utvalg av hifi butikker i nærheten hvor du kan få hjemlån er nok netthandel løsningen. Da har du 14 dagers retur rett uansett. Noe som gir deg en mulighet til å teste ut.

Sitat Opprinnelig postet av kid
    Hegel har mye interessant. Syntes dem var for lyse i toppen? Fra hva av forforsterker/kilde? Finnes mye morsomt i dag..
    Mener oppsettet var en EC EMC 1 cd spiller, Usher PRE og Usher 6371 høytalere. Prøvde ut med Oberon 6.1 først, noe jeg syntes var for spist i toppen. Oberon er veldefinerte og detaljerte, samt ga et bra skyv i bunn.

Koblet på EC AW180 etterpå og da falt diskanten på plass. Det skal nevnes at det er AW180 er 22.000 kr dyrere en Obernon blokkene. Og bortsett i fra diskanten så ga ikke AW180 meg noe særlig mer.

Tatt i betraktning av pris så er Oberon et meget bra valg matchet riktig.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Lurte på om du opplevde det på dine egne 604 S4 skjønner du, for på akkurat de høytalerene opplevde jeg akkurat det motsatte. Synes Oberon 6.1 spiller veldig bra på Usher høytalerene til Majesty her på forumet, da hørte jeg dem riktignok på Linn spilleren til Snickers-Is og noen feite XLR kabler til blokkene. Høytalerkablene derimot var vel fra Biltema eller Clas Ohlson.. Interessant å høre!

Rotel synes jeg er veldig imponerende på det meste..

Intermediate Rojoh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Doxa (?)

Newcomer 8-Ball sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig mange i USA som bruker rotel på 703 og det er også utelukkende strålende erfaringer på den komboen også. Synes selv Ice blir litt for skarpt i toppen på 703, noen vil selvsagt si at det er ht sin feil, romakkustikk og andre relaterte ting. Men når jeg hadde en Marantz MA-9S1 på besøk hjemme i akkurat samme oppsett så falt alle brikkene på plass, det er noe av det nydeligste jeg personlig har hørt. Har desverre ikke budsjett til slik elektronikk.. :-?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville helt klart gått for et par ICE blokker, men ellers virker jo de nye ROTEL produktene bra, noen som har testa disse?

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 8-Ball
    Veldig mange i USA som bruker rotel på 703 og det er også utelukkende strålende erfaringer på den komboen også. Synes selv Ice blir litt for skarpt i toppen på 703, noen vil selvsagt si at det er ht sin feil, romakkustikk og andre relaterte ting. Men når jeg hadde en Marantz MA-9S1 på besøk hjemme i akkurat samme oppsett så falt alle brikkene på plass, det er noe av det nydeligste jeg personlig har hørt. Har desverre ikke budsjett til slik elektronikk.. :-?
    Interessant det du sier om Marantz, men ser at MA-951 koster flesk. Har hørt flere si at 703 og Marantz er en glimrende kombo. Sliter litt med skarp diskant selv på mine 703.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker MA oberon 6.1 + EC 4.7 PRE + Arcam cd192 cdspiller på 703. Låter ikke skarpt i toppen, men det er mye av den. Men det låter utrolig godt. Sleit også med skarpkanta lyd før jeg fikk EC 4.7 i hus.

Nå er diskanten godt polert ned, og utrolig behagelig. Anbefaler ikke EC'en til alle, siden den ikke henger like godt med som f.eks Parasound P3 på rock, som er viktig for mange. Selv hører jeg mye på rock, men også anna type musikk som gjorde at jeg valgte EC'en fremfor PArasound (vurderer å handle inn en, så har jeg 2 stk preamper... Forandring fryder til tider..).

Dypbassen er heller ikke EC'en sin sterkeste side... (EDIT: Mk2 er bedre på dypbassen, men mister da noe av den andre "rør" sjarmen lengre oppover i frekvensdelen.)

Newcomer 8-Ball sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra Marantz sine hjemmesider; Designed with driving the B&W Nautilus Loudspeakers in mind

Så ikke akkurat overaskende at MA-9S1 spillte nydelig sammen med 703.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mskjold
    Mener oppsettet var en EC EMC 1 cd spiller, Usher PRE og Usher 6371 høytalere. Prøvde ut med Oberon 6.1 først, noe jeg syntes var for spist i toppen. Oberon er veldefinerte og detaljerte, samt ga et bra skyv i bunn.

Koblet på EC AW180 etterpå og da falt diskanten på plass. Det skal nevnes at det er AW180 er 22.000 kr dyrere en Obernon blokkene. Og bortsett i fra diskanten så ga ikke AW180 meg noe særlig mer.

Tatt i betraktning av pris så er Oberon et meget bra valg matchet riktig.
    EMC1 tilfører litt i toppen, Usher preen er rimelig nøytral, det samme er 6.1, mens AW180 heller klart mot det varme. Hadde du for eksempel byttet Usher pre med EC 4.7 og EMC1 med Vincent S-6 hadde lyden med 6.1 antakelig blitt enda varmere enn med AW180.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blei Rotel 1095 på meg. Spørsmålet er kva kablar egskal nytte mellom Pre Out-kontantane på DPR-en og dei ubalanserte kontaktane på Rotelen? Phono eller coax?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    EMC1 tilfører litt i toppen, Usher preen er rimelig nøytral, det samme er 6.1, mens AW180 heller klart mot det varme. Hadde du for eksempel byttet Usher pre med EC 4.7 og EMC1 med Vincent S-6 hadde lyden med 6.1 antakelig blitt enda varmere enn med AW180.
    Ja, hadde en mistanke om at matchingen mot Oberon ikke var helt optimal. Nok en indikasjon på at prøving før kjøp er viktig.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blei Rotel 1095 på meg. Spørsmålet er kva kablar egskal nytte mellom Pre Out-kontantane på DPR-en og dei ubalanserte kontaktane på Rotelen? Phono eller coax?
    Phono

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •