Shanling SLM-A40MKII

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Shanling SLM-A40MKII

Noen som kjenner Shanling SLM-A40MKII?
    Lydsignaturen?

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har den forsterkeren selv. Er det kanskje min du har sett i bruktbørsen siden du lurer?

Hvis du tar et søk i forumet på Hifisentralen vil ord som dette dukke opp:
    "Den overrasket meg med en spilleglede og en velloppløst, men samtidig behagelig lydsignatur"

"Heller litt mot det mørke i lydsignatur. Hadde Cayin 252b i ti dager før jeg kjøpte Shanlingen. Var du fornøyd med Cayin, kommer du til å ville ha sex med Shanling. Flere klasser bedre."

Det var nettopp disse ordene som fikk meg til å kjøpe Shanlingen og jeg angrer ikke et sekund på det.

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er hva forumbruker "toriamos" sa om Shanlingen:

Jeg kjenner den, både MKI og MKII.
    Dvs, har hatt begge i stua på hjemlån noen dager. MKI har gått ut av sortimentet så den kommenterer jeg ikke.
    MKII ER bra. Kommer selvfølgelig an på hva du sammenligner den med. Jeg sammenligner den med min gamle Electrocompaniet ECI1. Og i forhold til denne mener jeg følgende:
    Shanlingen er bedre på holografi, du ulike instrumentene framstår temmelig spikret i lydbildet. Lyden må defineres som varm, men jeg synes ikke den er mørk i lyden. Toppen er behagelig. Bunnen trykker bedre enn ECI1 og går dypere, men jeg kunne kanskje ha ønsket meg enda litt strammere bass. Sammen med mine Snell E III blir lyden ganske fet, men uten at detaljer går tapt. Fikk mange aha-opplevelser ved A/B testing mellom ECI1 og Shanling. Shanling er bedre på alle parametere. Merk at min ECI1 er omlag 14 år gammel og skulle hatt seg en oppgradering.
    Byggekvaliteten er veldig god. Utseende er også pent, enda penere i virkeligheten enn på bilder. Lydmessig er Shanling ganske lik TacT sin effektforsterker i titusenkronersklassen (husker ikke navnet) men Shanling sprudlet litt mer, TacT var mer anonym. Shanling passet meget godt i stua mi med Marantz CD6000OSE, Snell EIII. Brukte Shanlingens innebygde DAC og Coax digitalkabel.
    Jeg bare MÅ høre på Doxa 140 S først, om ikke den overbeviser meg, kommer jeg til å kjøpe meg en Shanling.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, jepp det er din jeg tenker på. Må jo undersøke så godt jeg kan