enkel budsjettsforsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

enkel budsjettsforsterker?

lurer på å "nedgradere" til noe mer praktisk enn rør. det låter så absolutt bra, men vil helst at ting står på alltid og ikke utvikler spillenergi som en liten varmeovn.
    på den andre side blir ikke stereon brukt så mye slik det står nå og jeg burde klare meg med noe simpelt...

den MÅ ha hodetlf. ut, og greie å drive mine litt sirompa dynaudio.

slik jeg har forstått har det akkurat komt en ny linje både fra rotel og marantz.

RA-04

PM4001 OSE

er det noen som har hørt desse? begge koster 3500kr. roteln gir 40watt, marantz 30. kanskje en smule lite. men kvaliteten på effektrinnet blir avgjørende der. (viss det finnes noe slikt i den prisklassen)

eide tidligere en ra971mk2, den falt ikke helt i smak. veldig tynn i lyden. ellers ok. har det skjedd noen oppdateringer, eller er det samme greia i ny pakning?

låter det hardt eller sterilt så får jeg noya slikt kan man ikke høre på. antar hodeltf. ut bruker samme kretsløp som høyttalerutgangene. å drive ting ala HD650 burde ikke være et problem?

takk for svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool

Hei og hå.

Du søker en ny budsjettforsterker, ser jeg.
    Jeg kan anbefale deg Sony TA-FB 940, selv om mange griner på nesa over forsterkere fra konsernet. Dette er en 70-watter med glimrende oppløsning og detaljeringsevne. Par den med et sett nøytrale - varme kabler både på linjeinngangen og ut til høyttalerne, og du har en lyd som jeg nok tror du kan leve lenge med. Kablene er ofte minst like viktig som selve kilden/komponentene for å få den lyden man er på jakt etter.
    Vekta på Sony-forsterkeren er 10,5 kg, og den har hodetelefonutgang, ja, samt en del andre ganske matnyttige finesser, faktisk. Modellen finnes i sølv og sort. Rent konstruksjonsmessig er dette en ,relativt sett, påkostet modell fra Sony-konsernet - faktisk den dyreste i sortimentet i Europa. (De store japanske hifi-firmaene satser ikke veldig mye på stereo for tiden....)

Prismessig ligger den vel noe over 3500 kr., men sjekk ut Sony's "husbutikk"; Serviceavdelingen, som både har kompetanse og hyggelige priser.

Når det gjelder HD 650 er vel disse ganske tungdrevne, og man må jo her bare prøve seg frem. På generell basis vil jeg si at det er svært få forsterkere/CD-spillere som har virkelig gode hodetelefonutganger, med egenskaper til å drive spesielt større "headsets" med et godt resultat.

Mvh 777

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •