Bør jeg kjøpe Harman/kardon avr7000?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bør jeg kjøpe Harman/kardon avr7000?

Jeg er på utkikk etter en grei reciever til ok pris.

Har funnet en avr7000 som selger forlanger 4500,- for. er dette en grei pris?

begynner kanskje avr7000 å bli utdatert, eller henger den fortsatt med?

hvis valget står mellom avr7000 og en denon 1906, som har 7 kanaler, autooppsett/romkorreksjon og er NY med garanti til 3000, fra hifiklubben, hva ville dere som har litt peil ha valgt, og hvorfor?

Håper noen tar seg tid til å svare en stakkars nybegynner... ops:

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium

hvis valget står mellom avr7000 og en denon 1906, som har 7 kanaler, autooppsett/romkorreksjon og er NY med garanti til 3000, fra hifiklubben, hva ville dere som har litt peil ha valgt, og hvorfor?

Har avr 5000 gikk vel ut for masse år siden.avr 7000 er kanon bra forsterker kostet vel 12000kr ny da den kom.sjekk ut harmankardon.com og søk på avr7000.har vel ikke 7kanaler.men holder med 5.1 for meg .autooppsett har avr7000 funker som bare det...Denon 1906 har nok i samme krefter som avr7000.Skal du ha trøkk får du det gjennom avr 7000.strømsterk til de grader.
    Hvorfor skal han selge den?Brukt eller?

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av øivindo
    Har avr 5000 gikk vel ut for masse år siden.avr 7000 er kanon bra forsterker kostet vel 12000kr ny da den kom.sjekk ut harmankardon.com og søk på avr7000.har vel ikke 7kanaler.men holder med 5.1 for meg .autooppsett har avr7000 funker som bare det...Denon 1906 har nok i samme krefter som avr7000.Skal du ha trøkk får du det gjennom avr 7000.strømsterk til de grader.
    Hvorfor skal han selge den?Brukt eller?
    http://www.harmankardon.com/product_...sjump=&#active

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium

Hei og velkommen hit!

Jeg ville ikke kjøpt en AVR 7000 for 4,5k, for den prisen finner du noe som er mye bedre og mye nyere på bruktmarkedet.
    Hvilke høyttalere skal du bruke receiveren til da?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det har vært litt tull med en del HK 7000, men det er en knall forsterker. Tror bruktpris på denne ligger mellom 4 og 5k i dag. Den har nok mer krefter enn Denon receiveren som du har sett på, men det spørs hva du prioriterer, romkorreksjon eller krefter? Denonen kan du slenge på effekttrinn på senere og beholde romkorreksjonen.

Tror kanskje jeg ville gått for Denon og effekttrinn til frontene. Slenger du inn rundt 2k kan du få deg en grei effektforsterker på bruktmarkedet. :-)
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for hjelpa!
    da tror jeg jeg skal la avr7000 være, om noen andre vil ha den, er det ton art i trondheim som har den. (tonart.no) ligger under tilbud

jeg hadde egentlig kun tenkt meg en billigbillig 5.1 løsning med separate komponenter, men merker at jeg begynner å spore av litt allerede. ;-)

Dreiv for noen år siden på med litt småseriøs hi-fi, og brukte fra jeg var 16-20 rundt 150000 på mye forskjellig. begynte med teac og genexxa, endte opp med qed forforst., selvbygde høyttalere, aktiv deling og dobbelt oppsett med doxa eff.forst.... :-)
    så er litt redd for hvor jeg havner nå, har jo akkurat kjøpt oss hus, og her har vi loftsstue på rundt 30kvm gulvflate... :razz:

Men plana er egentlig å gå for dynavoice f6 i front (banner i kjerka nå?) pga div tester jeg har funnet på de. kanskje et par f6 bak også, om det egentlig er verdt å bruke "store" høyttalere bak? Er det "mye som skjer" i bakkanalene, eller trenger jeg ikke mer en noen små satelitter bak?

med to par f6 og senter i samme serie havner jeg på rundt 1400kr, (har en kompis som antakelig skaffer til innkjøpspris) så da tenkte jeg og legge i litt mer enn opprinnelig tenkt på reciever/forsterker nå. (trenger egentlig ikke radiodelen, har jo radiokanalene via parabol) da kan jeg heller oppgradere høytt/ dvd senere. planene inkl. (ivertfall) èn phobos sub også, etterhvert.

skal prøve å stoppe meg selv på 4000kr for forst/reciever, men om et GODT tilbud dukker opp, kan jeg strekke meg litt lenger..

ble et langt og rotete innlegg dette (har vært på jobb i hele natt,TRØTT)

For å oppsummere;
    finnes det noe alternativ til (2 x) dynavoice F6+ senter til ca samme pris?(gjerne brukt, om noen vet av)

Bør jeg gå for f6 bak også, eller blir det ca det samme med småhøytt. bak?

Noen som kan anbefale forst/reciever til MAX 4500, nytt eller brukt?

tilleggsspm,hva trenger jeg egentlig av muligheter på forst.?
    trenger jeg 7.1, auto-oppsett,romkorr.? hva er forskjellen på dts og dts-es/dolby digital og digital-ex? funker det bra å spille -es/-ex lyd på utstyr som kun har dts/dd? hva med fremtiden?

Da skal jeg hoppe til køys, håper det ligger noen gode svar og venter på meg når jeg står opp!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan hende at det har vært like greit å ha små høyttalere bak, og heller legge de ekstra kronene i en receiver. En annen ting er at du antakelig vil få lyst på en sub ganske kjapt, og da får du brukt de ekstra kronene uansett.

Når det gjelder F6 så tror jeg at det er et godt kjøp.

Du har nok heller ikke behov for et kraftverk av en forsterker for å få disse til å låte bra, så Denonen du har sett på kan være et bra valg i så måte.

Lykke til. :-)
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei du bør ikke kjøpe avr7000. annahver går jo opp i røyk

Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde avr5000 for en tid tilbake og den var bra helt til jeg hørte andre receivere....
    Forforsterker delen i avr5000 og avr7000 var dårlige. De har blitt mye bedre på de nye modellene.

Newcomer Verinoloth sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVR 7000 er en konge forsterker. Men jeg tror 4.5k er litt for mye for den. Og den har en tendens til å bli litt hard i toppen under litt høye lydnivåer.
    Den er veldig strøm sterk, men med litt større ht's så går den tom for krefter. Det gjør den ihvertfall med meg. ( når eieren har høy promille).

Anbefaler deg å høre forsterkerene på de høyttalerene som du har lyst på. Å bestemme deg for den du liker best.

Lykke til.

MvH Verinoloth

Edit: Jeg ser endel personer har problemer med AVR7000, men jeg har hatt min i 4-5 år nå å jeg har ikke hatt et eneste problem enda.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Kan hende at det har vært like greit å ha små høyttalere bak, og heller legge de ekstra kronene i en receiver. En annen ting er at du antakelig vil få lyst på en sub ganske kjapt, og da får du brukt de ekstra kronene uansett.

Når det gjelder F6 så tror jeg at det er et godt kjøp.

Du har nok heller ikke behov for et kraftverk av en forsterker for å få disse til å låte bra, så Denonen du har sett på kan være et bra valg i så måte.

Lykke til. :-)
    saken er at det blir ikke store besparelsen å gå for små høytt. bak, ca 200kr.. og det er før stativ/oppheng er kjøpt til de bak. Jeg har fått lov av sambo'n til å ha f6 bak også :grin: , men jeg lurer på om det er noe vits i å trå til med så store bakhøyttalere? jeg vet ikke hvor mye som skjer i bakkanalene på dts/dd?

Hva ville dere ha gjort, om prisen var det samme, og dere fikk lov av kjærringa? store eller små bakhøyttalere? :?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På noen filmer kan det være kjekt å ha store HT bak, men de aller fleste har bare effekter i bakkanalene. Har selv HT med 8" bak, men kommer til å anskaffe mindre med tid og stunder. Mye på grunn av det praktiske, men også mye for at jeg ikke har behov for store bak. Men som du sier er det ikke så mye å spare på det, (husk at det blir rimeligere frakt med små) så det er en vurderingssak. Passer det inn så kan det kanskje være greit med store. :-)

Newcomer Verinoloth sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har faktisk større HT bak enn framme.
    Store HT leverer en annet type lydtrykk og dynamikk en små. (min erfaring)
    Så jeg ville gått for store fronter og bak HT hvis jeg hadde valget.
    Lykke til.

MvH Verinoloth

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Verinoloth
    Jeg har faktisk større HT bak enn framme.
    Store HT leverer en annet type lydtrykk og dynamikk en små. (min erfaring)
    Så jeg ville gått for store fronter og bak HT hvis jeg hadde valget.
    Lykke til.

MvH Verinoloth
    Men du tror jo at alt under 12" er hodetelefoner også da. :-)

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har HK AVR7000 selv og den fungerer utmerket hos meg. Utrolig gøy på film med kraftige høyttalere med store basser. Massevis av punch. Og MEGET strømsterk

Newcomer deep purple sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stikkord for denne tråden