Offisiell tråd: Arcam AVR350 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Active bjorlien sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Får gi nytt liv i denne "gamle" tråden Har ett spørsmål ang AVR350, jeg har idag ett par iQ9 høytalere som jeg tror denne forsterkeren takler kjempe! Men har planlagt nye høytalere med tiden, da noen større Canton eller Kef xQ40, noe som jeg tror denne AVR350 alene vil slite med og få 100% ut av høytalerne.

Så spørsmålet er, hva kan jeg gjøre for å oppdatere en AVR350 etter hvert? Er det mulighet for å koble til 1 eller 2 effekttrinn/monoblokker til frontene?

Mvh
    Bjørn Tore

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. AVR350 har pre-out's til alle kanalene. Så da kan du selv bestemme hvilken kanaler du ønsker å bruke eksterne effekttrinn på

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjorlien
    Får gi nytt liv i denne "gamle" tråden Har ett spørsmål ang AVR350, jeg har idag ett par iQ9 høytalere som jeg tror denne forsterkeren takler kjempe! Men har planlagt nye høytalere med tiden, da noen større Canton eller Kef xQ40, noe som jeg tror denne AVR350 alene vil slite med og få 100% ut av høytalerne.

Så spørsmålet er, hva kan jeg gjøre for å oppdatere en AVR350 etter hvert? Er det mulighet for å koble til 1 eller 2 effekttrinn/monoblokker til frontene?

Mvh
    Bjørn Tore
    Jeg ville avventet en oppgradering av effekt før du har testet ut hva AVR350 faktisk klarer å gjøre med de nye høyttalerne du kjøper. Jeg har selv hatt AVR350, og det er beundringsverdig hva den klarer å levere, også på relativt tungdrevne høyttalere. Med sin strømforsyning på 1200VA kan AVR350 måle seg med mange dedikerte stereokomponenter når det gjelder krefter.

En liten digresjon: Det var mang en lytter som fikk hakeslepp når jeg hadde demo hos meg tidligere med AVR350 som sjef for mine forrige høyttalere Martin Logan Vista. Jeg hadde et effekttrinn som stod på, men som ikke var koblet til. Men det visste ikke lytterne før jeg skrudde av effekttrinnet og musikken fremdeles fløt ut av høyttalerne...

Til slutt: Som siste innlegg sier, det er ingenting i veien for å kunne koble til effekttrinn dersom behovet skulle tilsi det. AVR350 har jo pre-out på alle kanaler.

Newcomer Ram1s sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Volumproblemer med AVR 350

Her er det lenge siden det har vært aktivitet.

Min AVR 350 har over en lengre tid hatt volumproblemer, dvs at volumet på høyre kanal øker kraftig fra 69-70,er det noen som vet noe om dette?

Hvem forhandler denne type Arcam produkter i Norge?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ljudtema har tatt over agenturet for Arcam i Norge. Ta kontakt med dem: www.ljudtema.no

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •