Jeg trenger hjelp!!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Jeg trenger hjelp!!!

Er en ny bruker her på forumet,som jeg syntes virker veldig bra.. Lurer på om noen smarte hoder der ute kan hjelpe meg...
    Har gått til innkjøp av pioneer pdp 506xde og dvr 530h dvd opptaker..Skal nå til innkjøp til bra hjemmekinolyd.. Står mellom Pioneer VSX-AX2AV-S,Pioneer VSX-AX4AVI-S eller Denon Avr-3806..Hvem anbefaler dere der ute,har dere noen bra/dårlige erfaringer.. Har eller ikke kjøpt høytallere enda.. Har vurdert Dali ikon 6 men langt fra bestemt meg,så ikke nøl med å gi meg tips...
    På forhånd,stor Takk!!

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei og velkommen hit!

Alle de receiverne du nevner er bra, så tror ikke du går feil med noen av de,
    men hvilket budsjett har du til høyttalere da?
    Skal du ha fullt oppsett? 5.1 eller 7.1?

Newcomer Emilste sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se nyeste Lyd&bilde, der er denonen og ax4 testet!

Velg iaff pioneer siden alt det andre utstyret er pioneer, pluss pioneer er knallbra!

Intermediate JgR sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søkefungsjonen er øverst til høyre :wink: :razz: :grin: ;-)

Sjekk denne:
    http://avforum.no/forum/showthread.p...light=3806+ax2

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har kjøpt Pioneer plasma og DVD opptaker, så ville eg nok gått for Pioneer forsterkere også.

Når det gjelder AX2AV-S eller VSX-AX4AVI-S så må du nesten velge det du føler du har behov for, eller hva lommeboken tilsier... hehe

Uansett alle er bra forsterkere ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Alle de receiverne du nevner er bra, så tror ikke du går feil med noen av de,
    men hvilket budsjett har du til høyttalere da?
    Skal du ha fullt oppsett? 5.1 eller 7.1?
    skal ha 5 1 biamper frontene.. Hvordan høytalere ville du anbefalle til VSX-AX4AVI-S?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    skal ha 5 1 biamper frontene.. Hvordan høytalere ville du anbefalle til VSX-AX4AVI-S?
    Jeg kan komme med en masse forslag, hvis du gir meg ett budsjett
    Ser at du har vurdert Ikon 6. Det kan jeg skrive under på er en knallhøyttaler til prisen. Og i fullt surround-oppsett tok den pusten fra meg. Da verdt å merke seg med Vokal 2-centeren, hvis du vurderer Ikon-settet, foreslår jeg Vokal 2 centeren, den gjør seg mye bedre i det oppsettet. Dialogene trer mye bedre fram. Selvfølgelig bør du ha en brukbar sub til dette oppsettet.

Kom med ett budsjett, så kan du få flere forslag

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Jeg kan komme med en masse forslag, hvis du gir meg ett budsjett
    Ser at du har vurdert Ikon 6. Det kan jeg skrive under på er en knallhøyttaler til prisen. Og i fullt surround-oppsett tok den pusten fra meg. Da verdt å merke seg med Vokal 2-centeren, hvis du vurderer Ikon-settet, foreslår jeg Vokal 2 centeren, den gjør seg mye bedre i det oppsettet. Dialogene trer mye bedre fram. Selvfølgelig bør du ha en brukbar sub til dette oppsettet.

Kom med ett budsjett, så kan du få flere forslag
    ja det oppsettet har jeg hørt og det var veldig bra!! Har du noen godt sub med dette oppsettet? vet du om dali kun selges på hi-fi klubben? Budsjettet ligger på rundt det samme som dali ikon.. Ca 17500 + sub.. har du noen andre jeg kanskje burde vurdere?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja det oppsettet har jeg hørt og det var veldig bra!! Har du noen godt sub med dette oppsettet? vet du om dali kun selges på hi-fi klubben? Budsjettet ligger på rundt det samme som dali ikon.. Ca 17500 + sub.. har du noen andre jeg kanskje burde vurdere?
    Det finnes drøssevis med gode subber. Oppsettet jeg har lyttet til, ble brukt med en B&W ASW 600. Men du kan jo titte på SVS PB 10, eller XTZ 99 W 12, den skal visstnok gi utrolig mye for pengene (3.2k) også er den veldig pen i tillegg, synes nå jeg da. Andre oppsett du kan vurdere når vi nå er inne på Dali. Suite 2.8 er også veldig bra. Ta deg en tur på Hifiklubben, så ber du om en demo av begge de oppsettene. Ligger i omentrent samme prisleie.

Ellers ville jeg vurdert dette:

http://www.lsound.no/webedit_images/6073_original.jpg

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg da får alt utstyr i pioneer,du vet ikke om noen bra pioneer høytalere?? Men er ikke nødvendig med det.. Du vet ikke om noen tester med høytalere til VSX-AX4AVi-S??

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg da får alt utstyr i pioneer,du vet ikke om noen bra pioneer høytalere?? Men er ikke nødvendig med det.. Du vet ikke om noen tester med høytalere til VSX-AX4AVi-S??
    Nei, ikke sats på noen pioneer-høyttalere. Pioneer har noen svinaktig gode høyttalere, men de koster skjorta.
    Hvis du går for den Pioneer-receiveren (som er ett godt valg) så driver den alt i prisklassen for høyttalere du ser for deg. Hvis du har muligheten, så ta deg heller en runde på diverse hifi-sjapper, så finner du ut hvilken type lyd du liker og handler høyttalere utifra det. Husk at det er ditt øre, som skal bli fornøyd Tenk ikke så mye på hvilke høyttalere som passer til den receiveren. Den er kjempebra og vil passe til det aller meste i nevnte prisklasse. Good Luck :smile:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •