Denon 3802 el. 2106

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon 3802 el. 2106

Jeg har en Denon 3802 og lurer på om det er en nedgradering å kjøpe 2106. Tiden går fort så det jeg lurer på er om 2106 er gått forbi 3802 når det gjelder lydkvalitet. Skal drive Dali 8008 i front. Den kan jo bi-wire, men siden alle kanalene bruker samme strømforsyning så lurer jeg på om de driver høytalerne mine bedre enn 3802 med single-wire.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har nok mer effekt til rådighet med en 3802, mens lydprossesseringen er mer avansert med 2106. Alternativet er en 2106 med effektforsterkere i tillegg, da vil du få både i pose og sekk. Men da kan det kanskje være greit å hoppe til 3806...

Det kommer jo an på budsjett og hva du vektlegger mest. Alternativt kan du skaffe en ny DVD spiller med 5.1 utganger og kjøre innpå pre in på receiveren.

Du sier ikke noe om hva slags kilde du bruker, men er denne noen år gammel kan det være noe å hente der.

Ikke sikkert dette var mye til hjelp... :-)
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    garanterer at du vil angre om du bytter den ut med en ny til under halve prisen.
    hvor gammel er den 3-4år?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er vel snart 5 år gammel tror jeg. Jeg bruker en Denon 2910 som dvd spiller. Har ikke lyst til å legge så mye penger i det. Kommer jo "snart" nye surround formater, og da tankte jeg å heve budsjettet noen hakk.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •