Pioneer vsx-915

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer vsx-915

Brukte en pioneer stereoforsterker med to jamo stativhøyttalere, men har byttet til denne receivern. Har bestilt meg nye bakhøyttalere, senter og sub, men tenkte jeg skulle teste receivern med de to ht. jeg har fra før. Vet ikke om jeg har gjort noe feil, men syntes lyden var bedre før.

Jeg har koblet dvd-spillern til receiver med koaks-kabel fra qed. Får håpe det blir bedre når jeg får satt opp hele systemet. Noen som har noe å si på dette?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aner ikke hvilken stereoforsterker du hadde før, men generelt så kan ikke en receiver i samme prisklasse spille stereo med samme kvalitet som en dedikert stereoforsterker. Sånn er det bare.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    haha, tror ikke den stereoforsterkern var noe spesielt dyr... kjøpte den og jamo-høyttalerne for 3000kr for 6 år siden...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stiller forsåvidt din nye reciver i et særdeles dårlig lys...

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer vel litt an på om du har noe aktivert som reduserer kvaliteten. Har samme receiver selv, og synes det er stor forskjell på om den er koblet som pure direct eller ikke, lydbildet kommer liksom litt mer frempå og blir mer detaljert. Jeg kjører digitalt fra en eldre Rotel CD-spiller og bruker en kabel som lå og slang i skuffen.

Og så har jeg har et par ht som er ganske sultne, og VSX915 klarer nok ikke å mette de med nok strøm, men synes allikevel at det ganske ok med tanke på prisen.

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her ville jeg nok sjekket innstillinger først... nye hjemmekinoforsterkere i dag er så avanserte og med så mye dilldall som reduserer lydkvaliteten i forhold til ren stereo at man må ha tunga rett i munnen når man stiller de inn.. prøv med pure direct og se (hør? ) hvordan det går..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    526
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan kanskje si hva du mener med dårligere lyd?Selv syns jeg ikke den automatiske kalibreringen var bra i det hele tatt,uansett hvor mange ganger jeg prøvde å stille inn og justere oppsettet.Alt for lystklingende for min smak.Endel bedre uten MCACC,men fremdeles for "slankt".

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har tydeligvis gått på den samme smellen som alle gjør når de bytter fra 2.0 til 5.x. Trikset er å bytte fronthøytalere også.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har faktisk ikke fått bakhøyttalerne og senter enda. kjører på 2.0 enda. Får sikkert ht. i neste uke, også går det en måned til jeg skal på et 3 måneders opphold i london. Har tenkt å kjøpe fronter når jeg kommer tilbake! Blir da snakk om XTZ W2MT.

Skal prøve med pure direct. Bassen var mye klarere på den gamle, prøvde med loudness også men det funka ikke på denne. Men dette årner seg nok når jeg får 5.1, og ihvertfall når jeg får nye fronter. Har trua på Pioneer!

Men sånne forslag som pure direct var mer det jeg var ute etter! Takker for det! Er riktig at det blir for mye dilldall på nyere komponenter...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan vedde ganske mye på at du ikke hører forskjell på "vanlig" og pure direct.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å lese bruksanvisningen anbefales derfor på det sterkeste. Da får man alltid mer glede av produktene man skaffer, og desto mindre frustrasjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, leste den men gadd ikke gjøre så mye ut av det! Skal ikke klage!

Men får se hvordan det blir når jeg hatt på 5.1 ihvertfall så får jeg heller klage eller rose produktene!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hold lankene langt borte fra loudness hvertfall, blir bare bulder. Og manualen er et godt tips også, det er komplisert leamikk man har i hylla, og ikke alt er like intuitivt hvis man ikke har erfaring med sånt utstyr. Lykke til, håper du blir mer fornøyd etterhvert.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •