Valg av ny Receiver

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av ny Receiver

Har tenkt å kjøpe meg ny receiver, noe som har vist seg å være vanskeligere enn først antatt. Har i dag en Yamaha RX-V 596, som jeg bruker til både musikk og film. I utgangspunktet hadde jeg tenkt å enten kjøpe Yamaha RX-V 757 eller Pioneer 1015.
    Har også vurdert å gå litt opp i pris, og har da vurdert Yamaha RX-V 1600 og Pioneer VSX-AX2AV. Er det mye å hente på å legge til de ekstra tusenlappene de litt større receiverne koster. Av høytalere har jeg Audio-Pro Black Diamond fronter, Black Vector Senter, Noen gamle Mission bakhøytalere, samt en B&W AS6 Sub. Bruker en Phillips DVP9000 Dvd spiller (som det ikke har vært et eneste problem med så langt, bank i bordet) som signalkilde. Har koblet til en BenQ 5120 med HDMI-DVI.

Noen som har noen meninger om dette? Kanskje det er noen andre receivere jeg bør vurdere i stedet. Leser at ikke alle receivere og høytalere er gode kombinasjoner. Noen som har erfaring med Audio Pro og noen av receiverne over?

Vil jeg merke stor forskjell ved å bytte til en nyere receiver, eller vil jeg bare bli noen tusenlapper fattigere? Receivereren er det eldste i oppsettet så det er vel den det er på tide å bytte.

Håper noen kan hjelpe meg med dette.

Bjørn

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener å huske at FallenA på forumet skrev at Audio Pro Black Diamond V2 trenger litt krefter for å gi punch i bassen. Av egen erfaring mener jeg disse høyttalerene manglet litt i bassen, men jeg har bare hørt dem på middelmådige forsterkere. Tror du vil oppdage at det bor mye i høyttalerene dine med en kraftig receiver.

Jeg vurderte lenge Black Diamond V2 selv, og da med receiver fra Yamaha eller Pioneer. De 2 du nevner bør være god match med høyttalerene.

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    V-596 har pre out til center og front, så jeg hadde kostet på to effekt trinn i stedet for å bytte receiver.

Dette gir MYE bedre lyd, og receiveren for mere krefter til å fordele til Surround HT og Senter kanaler.

Skal du bytte til "noe", så er du stort sett avhengig av et eget effekttrinn, så dette er ikke bortkastet uansett.

Har selv en V2500 med en Krell kav300 effektforsterker og dette låter kanon bra. Hold deg til Yamaha, ligg unna gamle 1015, men de nye AX2/AX4 skal være bra.

Let på forumet etter en god effektforsterker (ikke billige NAD 216, eller Rotel).

/L

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis RX-V596 støtter de lydformatene du bruker er jeg helt enig med Killroy. Gå for effektforsterker. Særlig til frontene, men kanskje også til Center.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •