H/K DPR 2005 i lag med B&W 703

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

H/K DPR 2005 i lag med B&W 703

Eg les på hifiklubben.no at desse høgtalarane treng ein kraftig kvalitetsforsterkar. Kan nokon definere ein "kraftig kvalitetsforsterkar" for meg? Kan ein DPR 2005 drive desse høgtalarane bra, eller må eg finne meg andre høgtalarar om eg vil buke denne forsterkaren?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Duksaum
    Eg les på hifiklubben.no at desse høgtalarane treng ein kraftig kvalitetsforsterkar. Kan nokon definere ein "kraftig kvalitetsforsterkar" for meg? Kan ein DPR 2005 drive desse høgtalarane bra, eller må eg finne meg andre høgtalarar om eg vil buke denne forsterkaren?
    Hørte den kombinasjonen for ikke så alt for lenge siden, og det hørtes ikke bra ut i det hele tatt.. Veldig lyst og heller ikke nok krefter.

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha deg bw703 bør du så absolutt kjøpe egene effektrinn med god stømforskyning!

Hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt meg en rimlig brukt reciver, Marantz kanskje? med preout og en brukt effektforsterker... Mange som er fornøyd med Rotel til B&W selv om jeg personlig ikke har så altformye overs for Rotel....

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville sterkt sterkt, vurdert Marantz PM-15S1! Den rocker som bare på 703!

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig ville jeg ikke kombinert 703 med H/K. Som nevnt i tråden, er et effekttrinn en meget god løsning, til B&W synes jeg både Rotel og Vincent spiller bra, Vincent kan bli litt skarp på B&W i diskanområdet etter min mening, men gir utrolig mye for pengene, og diskanten kan "fikses" med kombinasjon av kabler o.l mener nå jeg. Det mest optimale er å kjøpe et par Oberon blokker fra Midgard Audio, da jeg synes disse er en perfekt match for B&W, de er så utrolig nøytrale og detaljerte, framhever 703 sin flotte mellomtone på en perfekt måte.. (Les: <Det mest optimale>, i mine øyne, i henhold til pris)

Lykke til med valg, 703 er iallefall en veldig god høytaler til prisen..!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter forslaget til Kid! Glemte bort MA litt nå. Men det er en absolutt god kombo til B&W, dette har jeg hørt sjøl. Spiller utrolig flott. Og på 703 trenger du nok ikke stort mer en Oberon 4.1, så sparer du noen kroner

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror faktisk et par 2.1 hadde holdt, men dette ville jeg selvfølgelig testet. Steget opp til 4.1 prismessig er vel ikke det største hoppet heller..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DPR 2005 låter rimelig tamt syns jeg. Ikke HK lyd i det hele tatt!. uansett, bw 703 krever MYE effekt og god strømforsyning. Hørt rykter om at DPR 2005 fort går i protection når den presses.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig 2.1 holder, men jeg ville nok heller betalt det lille ekstra for 4.1, så har man vertfall nok strøm å levere (for sikkerhets skyld). Har sjøl litt erfaring med 703, og som Skorob sier, så kreves det litt effekt på dem, og da tror jeg Oberon 4.1 passer bra!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huffdå, problemet er det at eg allereie har gått til anskaffing av ein H/K DPR 2005... Det har seg slik at eg ikkje har råd til å kjøpe eit skikkelig effekttrinn med det første eller det neste. Vil det berre då berre bli dumt å kjøpe 703 då? Sånn generelt sett, kva høgtalarar bør eg sjå etter, som H/K-en kan drive fint? Eg spelar berre akustisk musikk, men vil også ha litt djup bass tilgjengelig om eg vil sjå ein film.

Takk for svar!

Newcomer 8-Ball sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Personlig ville jeg ikke kombinert 703 med H/K. Som nevnt i tråden, er et effekttrinn en meget god løsning, til B&W synes jeg både Rotel og Vincent spiller bra, Vincent kan bli litt skarp på B&W i diskanområdet etter min mening, men gir utrolig mye for pengene, og diskanten kan "fikses" med kombinasjon av kabler o.l mener nå jeg. Det mest optimale er å kjøpe et par Oberon blokker fra Midgard Audio, da jeg synes disse er en perfekt match for B&W, de er så utrolig nøytrale og detaljerte, framhever 703 sin flotte mellomtone på en perfekt måte.. (Les: <Det mest optimale>, i mine øyne, i henhold til pris)

Lykke til med valg, 703 er iallefall en veldig god høytaler til prisen..!
    Har du i det hele tatt hørt MA på 703?

Newcomer 8-Ball sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Duksaum
    Huffdå, problemet er det at eg allereie har gått til anskaffing av ein H/K DPR 2005... Det har seg slik at eg ikkje har råd til å kjøpe eit skikkelig effekttrinn med det første eller det neste. Vil det berre då berre bli dumt å kjøpe 703 då? Sånn generelt sett, kva høgtalarar bør eg sjå etter, som H/K-en kan drive fint? Eg spelar berre akustisk musikk, men vil også ha litt djup bass tilgjengelig om eg vil sjå ein film.

Takk for svar!
    Har du vurdert dali?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •