Roksan kandy mkiii

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer doberman sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Roksan kandy mkiii

Hei. Sitter med en Technicsreceiver og et par Dali 808. Tenkte å kanskje bytte ut technicsen med en Roksan kandy mkiii.

Så det jeg lurer på er,
    1. Driver denne daliene greit nok? Etter søk på roksan på forumet fant jeg veldig lite.
    2. Hva koster denne i dag, og hva bør den koste rundt 1 år gammel.
    3. Har den noen konkurrenter jeg heller bør vurdere?

Edit: har ikke kjørt optisk/ciax tidligere, og ser at denne heller ikke har det. Er det et stort minus?

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!

Roksan Kandy er sikkert en fin forsterker.

1. Stømforsyningen består blant annet av en 500VA trafo, og burde gi god kontroll på Daliene dine.

2. Prisen er jeg ikke sikker på, men i England koster den 650 pund. Tipper prisen i Norge ligger på omtrent 8000,- Kanskje litt mer. Hvis nyprisen er 8000 kroner, viller jeg betalt kanskje 5000 hvis forsterkern er strøken.

3. Tror nok at Kandy er en god forsterker, selv om ikke så mange på forumet bruker Roksan. Majoriteten her på forumet bruker jo CV, HK, Nad, Rotel og Midgard. Det finnes masse ukjente merker som er kjempegode.

Andre integrerte jeg også ville tatt en titt på?

En på hifisentralen selger en Arcam A-85 intergrert for 4000 kroner.

"Sted: Stavanger
    Tlf: 95253253
    Pris: 4000

2001 modell Arcam A85 kritikerrost integrert forsterker i topp stand til salgs. Nylig byttet hovedkort og testet av Akustikk as. Finish: sort."

Her er Konklusjonen til Soundstage:

Sound: "Huge and reverberant and totally alive" with "with deep authoritative bass and extended highs that seemed to hover in the air languidly decaying when they damned well felt like it"; "screams listen to me and then kicks you in the rear and makes you dance."
    Features: "Menu-driven microprocessor-controlled operating system" with "user-selectable volume-control 'laws'; "each input has its own software-controlled preset gain trim, and the tone controls can be assigned as global or per source," or they can be bypassed completely via the A85's direct mode.
    Use: "It's a monster that can devour any challenge you throw at it," so speaker load and sensitivity aren't much of an issue; but "using the remote for anything other than volume and balance is nearly impossible."
    Value: "When you consider that it only costs $1500, it's nothing short of miraculous."

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supert, da veit jeg det! Var innom HiFiCenter, og de hadde ikke hørt om merket engang. Hifiklubben meinte derimot at den var bra.
    Takker for svar!

Newcomer KimGD sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror den skal levere sitt. Kjenner en som har kjørt en slik forsterker på Patos eller Mangan "et eller annet", husker ikke helt. Syns selv den virker ok.
    Mener han betalte noe rundt 9000kr for et år siden, og selger den for h.b.o 3000, hvis den ikke er solgt.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er hifihuset i bærum som har roksan. de har sikkert noen brukte eller demo også
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av doberman
    Supert, da veit jeg det! Var innom HiFiCenter, og de hadde ikke hørt om merket engang. Hifiklubben meinte derimot at den var bra.
    Takker for svar!

Hvis gutta på HifiCenteret ikke engang hadde hørt on Roksan, burde de gå hjem og gjøre hjemmelesken sin litt bedre.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fant dette på nettet. Kan være litt til hjelp når du skal bestemme deg:-) http://audioreview.com/cat/amplifica...9_2717crx.aspx
    Og ja.. Arcam er meget bra:-)

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aldri hørt Roksan, men Arcam DiVA er iallefall en meget god match med Dali Blue, ville helt klart valgt en Arcam foran NAD, Denon, H/K og Yamaha iallefall.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal prøve Roksan, og se hvordan det funker. Hvis jeg føler at den er bedre enn det jeg har, og det bør den, så går jeg nok for den. Hvis ikke må jeg prøve Arcam. Har ikke prøvd disse høyttalerne på annet enn de er koblet opp mot nå, så man får se.
    Takker.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Da jeg skulle oppgradere forsterker for litt siden så lånte jeg med meg hjem Thule IA100, Primare I21, HK970 og Roksan Kandy. Etter mye testing fram og tilbake så endte jeg opp med Roksan. Jeg følte at den rett og slett gjenga musikken mest naturlig. Veldig bra oppløsning og det var lett å skille de forskjellige instrumentene fra hverandre. Alle de andre forsterkerne hadde mer dypbass, men Roksanene virket mye strammere og "rikitigere". Oppløsningen og stereoperspektivet synes jeg er supert. Kan låte litt hardt i diskanten på enkelte dårlige innspillinger, men med gode innspillinger er det etter min mening nydelig.

Jeg har begynt å kikke litt på Roksan Caspian som er toppmodellen deres. Liker virkelig Roksan-sounden og er nysgjerrig på denne...

PS. på min forsterkerjakt var jeg innom Oslo hificenter og nevnte at jeg hadde sett litt på Roksan. Da bare ristet de på hodet og viste meg en digital Onkyo som var "sinnsykt bra" men som jeg ikke kunne få låne med hjem.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dallaz

PS. på min forsterkerjakt var jeg innom Oslo hificenter og nevnte at jeg hadde sett litt på Roksan. Da bare ristet de på hodet og viste meg en digital Onkyo som var "sinnsykt bra" men som jeg ikke kunne få låne med hjem.

Det er akkurat den måten man skaffer seg nye kunder på.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oslo Hifi Center er flinke til å riste på hodet av andre produkter. Onkyo er ikke noe dårligere av den grunn...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min nye Roksan kandy K2 integrert igår. Kombinerer denne med NAD C542 cd spiller og Dali 8008. Roksanen erstattet NAD C270 effekt og NAD T 760 reciever. Vannvittig stor forskjell på lyden. Mye bedre trykk i bassen og flere detaljer i musikken.
    Skal vurdere nye høytalere og ønsker å sjekke ut Monitor Audio RS8 eller GS20:-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •