NAD vs HK effekt??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NAD vs HK effekt??

Hadde en NAD T743 på 5x50w før, og denne hadde helt sinnsykt med power. Mine Dali Concept 6 spilte som bare F...! Grunnen til at jeg byttet var fordi NAD forsterkerne har en utrolig irriterende suselyd. Vel, nå har jeg en Yamaha RX-V657 på 7x95w, og er ganske fornøyd, men synes NAD'en ga mere trøkk i høyttalerne. Har nå tenkt å bytte og hørt at Harman Kardon er tingen hvis man ønsker god effekt. Dessuten er designet meget fint! Jeg har sett på AVR 130/135, disse er jo greie i pris....vil den klare å gi mine Dali Concept 6 god trøkk? Sånn sammenlignet med NAD T743? Eller må jeg opp på AVR 235/240 for å få bra trøkk? Er ganske uerfaren på dette området...

Active mr.Fahrenheit sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har ikke hørt avr 135, men harman/kardon er jo veldig konservative når de oppgir watt, og jeg skulle da tro at 40 h/k watt ville drive de fint. men det vil nok "dessverre" rocke enda mer om du går for en av de større modellene.

bruker du consept 6 i stereo så kunne kanskje hk 979 være et supert valg? denne skal vistnok rocke MEGET bra! den koster det samme som avr 135 og.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vurdert stereo også ja.....får jo mye mer watt for pengene!! Men har jo aller mest lyst på surround, men kan ikke strekke meg lenger enn til AVR 235, gidder ikke bruke mer penger... Har hørt at HK surround receivere suger i stereo?? Noen som har meninger om dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RX-V657 har vel pre-outs?
    Da kan du eventuelt bi-ampe receiveren med et effektrinn til frontene.
    657'ens effektforsterker trenger da kun å drive center og bakkanaler.
    Om du liker dagens lydsignatur, vil den beholdes mens det hele blir mye mer dynamisk og med mindre forvrengning.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tingen er at jeg uansett har lyst å bytte ut Yamaha'en. Litt kjedelig design. Nettopp investert i et sort Samsung LCD, så da har jeg lyst å ha HK receiver + HK dvd....det er jo bare lekkert sammen!!

Newcomer cv-arnesen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldri hørt noe om at H/K er spesielt dårlig i stereo jeg nei! 235/40 burde levere vel så my krefter som Naden og se bra ut i tillegg :wink: Min Avr330 er vel snart 1 1/2 år gammel og har aldri hatt noen problemer med den så lenge jeg har hatt den værtfall :wink: Personlig liker jeg også lyden i Harman/kardon veldig godt

mvh Jon Arnesen

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bache83
    Tingen er at jeg uansett har lyst å bytte ut Yamaha'en. Litt kjedelig design. Nettopp investert i et sort Samsung LCD, så da har jeg lyst å ha HK receiver + HK dvd....det er jo bare lekkert sammen!!
    Harman Kardon er konge på hjemmekino og strømkraftig gir herlig dynamikk på musikk.Vil anbefale deg å dra å høre på de du er interessert i.Du kan sitte å diskutere her på forumet lenge men det er du og dine ører som bestemmer hva du vil ha.Sjekk ut også Denon sine.Harman kardon har flott design.Har sjøl en H/K AVR 5000(finnes ikke lenger)Synes den er konge på hjemmekino og musikk.litt dårligere i stereo men det er så lite av betydning synes nu jeg.

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må bare supplere med at HK leverer godt når det gjelder stereo, uansett om du kjører surround forsterker eller ikke.. men så klart vil en dedikert stereoforsterker gjøre jobben bedre

EDIT: fant denne på finn.no
    http://finn.no/finn/bap/object?finnk...ot=1612&page=3

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk litt sansen for HK 970.....der er det ihvertfall krefter nok?? Kommer ikke til å bruke bakhøyttalere i oppsettet mitt, men liker jo å ha center da.....når jeg ser film

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt at HK surround receivere suger i stereo?? Noen som har meninger om dette?
    Dette er FEIL, det som er riktig er at at denne recieveren i likhet med alle andre i denne prisklassen kommer til kort mot de beste stereo forsterkere til samme pris.

og så kan man diskutere i det uendlige hvilke som er den beste stereoforsterkeren til 5000, det som i alle fall stemmer er at hk 970 er en meget bra forsterker til pop/rock!!

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Avr 235!

Det er godt med trykk i denne! Har den selv og den har fått gode kritikker både i DVD-Hjemmekino og Lyd og Bilde. Den driver Concept uten problemer overhodet :wink:
    Jeg vurderer å oppgradere, så er du interessert i min send en PM.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vurdert stereo også ja.....får jo mye mer watt for pengene!! Men har jo aller mest lyst på surround, men kan ikke strekke meg lenger enn til AVR 235, gidder ikke bruke mer penger... Har hørt at HK surround receivere suger i stereo?? Noen som har meninger om dette?
    Det er mulig dette er gjeldende for HK's eldre modeller! Det er imidlertid ikke tilfelle når det gjelder di nye receiverne.
    Har du en brukbar cd-spiller, så har du lyd i massevis.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Vetteman her! jeg var på fest hos noen som hadde en av de nye H/k recieverene samt noen Jbl høyttalere, og jeg klarte selvsagt å snike meg til en liten lytte seanse tidlig på kvelden. Når det gjelder stereo lyden så var det ingenting å si på den. (ble spillt musikk som Metallica og Black Sabbath)

så Bache83, det er ikke sikkert at en surround reciever hemmer stereo delen i den grad du har blitt fortalt, men som nevnt før så vil du få bedre lyd i en stereo forsterker ala Hk 970.

Fikk litt sansen for HK 970.....der er det ihvertfall krefter nok??
    HK 970 har krefter i massevis til Consept 6

Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke annet enn å anbefale forsterkerne til HK. Jeg har AVR 630, og det er i alle fall mer enn nok trøkk, spiller vanvittig tøft og drar på med veldig bra bass på mine AudioPro. Jeg har lest noen steder at AVR630 ikke er så god på stereo. Det har jeg ikke merket noe til, men det sies at AVR635 er bedre i stereo.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men spørsmålet er vel hvordan AVR 235/240 vil være i forhold til RX-V657 som jeg har i dag? Har desverre ikke anledning til å lytte på AVR 235/240. Og hva er egentlig forskjellen på AVR 235 og 240? Er det kún denne iPod-funksjonen?

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville helt klart gått for 235/240! 135 blir nok i svakeste laget, det funker sikkert greit, men vil ikke utnytte potensialet som ligger i høyttalerene. Sørg for at det er x35/x40 dog, x30 serien var ikke god nok på stereo...

Med disse høyttalerene og en viss interesse for film burde du nok gå for reciver i stede for stereo, da forskjellen ligger i detaljene og i lydbildet. Lydsignaturen er nemlig den samme på reciverene og stereo forsterkerene...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men spørsmålet er vel hvordan AVR 235/240 vil være i forhold til RX-V657 som jeg har i dag? Har desverre ikke anledning til å lytte på AVR 235/240. Og hva er egentlig forskjellen på AVR 235 og 240? Er det kún denne iPod-funksjonen?
    Spesifikasjoner AVR 240:

http://www.deal.no/produkt.cfm?kid=366&id=96590

Spesifikasjoner AVR 235:

http://www.hjemmekino.no/database/av...nfo.aspx?ID=92

Newcomer reVo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også hørt veldig mye positivt om H/K. Det sies at de er utrolig strømsterke og H/K har veldig strenge krav når de måler watt'en sin. Så jeg regner med at H/K AVR135 og Dali Cencept 6 vil fungere helt utmerket! ;-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •