Nad 370 + Nad 270

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nad 370 + Nad 270

Heisann, jeg er ny her på forumet.

Jeg har fått blod på tann etter cerwin vega, jeg har vært på Hifiklubben i ski å titta litt. Hjemme nå har jeg Patos 301 mkII med en Parasound HCA 750A effektforsterker og en Parasound Zpre preamplifier som jeg henta fra stua, men nå vil fattern ha de tilbake så jeg må kjøpe meg et nytt annlegg. Jeg er keen på CW! CLSC215 eller CLSC15. Etter litt titting på diverse steder har jeg funnet ut at NAD er et bra valg til disse høytalerne, spørsmålet mitt er om NAD 370 kan brokobles med NAD 270 og hvor mye effekt (8ohm) vil det bli da?

Takker for svar og anbefalinger!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for classic 15 om du skal ha NAD 370+270. Classic 215 krever sinnsykt mye mer enn disse.. og du får likevel MYE trøkk!

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av krissern89
    Heisann, jeg er ny her på forumet.

Jeg har fått blod på tann etter cerwin vega, jeg har vært på Hifiklubben i ski å titta litt. Hjemme nå har jeg Patos 301 mkII med en Parasound HCA 750A effektforsterker og en Parasound Zpre preamplifier som jeg henta fra stua, men nå vil fattern ha de tilbake så jeg må kjøpe meg et nytt annlegg. Jeg er keen på CW! CLSC215 eller CLSC15. Etter litt titting på diverse steder har jeg funnet ut at NAD er et bra valg til disse høytalerne, spørsmålet mitt er om NAD 370 kan brokobles med NAD 270 og hvor mye effekt (8ohm) vil det bli da?

De kan brokobles ja, med et resultat av 300 watt per forsterker. Til Classic 15 fungerer det bra, men til Classic 215 trenger du litt mer futt. For anbefalinger og tips, sjekk her.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Gå for classic 15 om du skal ha NAD 370+270. Classic 215 krever sinnsykt mye mer enn disse.. og du får likevel MYE trøkk!
    Ok. Er det da en mulighet å kjøpe en 372 til cl15 istedet, eller blir det for lite power?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har demonstert CVCLSC215 med NADC372 og NADC272 mange ganger, og det fungerer kjempefint! Fått de til å spille bra på NADC372 alene også. Så vidt jeg vet er det nesten samme kreftene på de foregående modellene. Good Luck!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om en sier Nad 372+272 spiller bra på CLSC215 har man aldri hørt dem med en ordentelig PA-forsterker, jeg kjørte mine på 2stk QSC RMX1850HD brokoblet, dette skal gi rundt 1200w pr høytaler i 8ohm, høytalerne tålte fint at jeg spillte til clipping indikatorene tentes titt å ofte, med unntak av thermosikringen på diskanten som løser ut ALT for tidlig da.

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Er det da en mulighet å kjøpe en 372 til cl15 istedet, eller blir det for lite power?
    Det blir for lite. 372 og 272 er vel nesten minimum..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kompis har gitt meg et bra tilbud på en NAD 218 som visstnok er en ganske kraftig effektforsterker. Hvis jeg kjøper denne hva burde jeg bruke som forforsterker da? Kan NAD 218 kombineres med f.eks NAD 370/372, og ville disse bro kobles?

Alt dette tatt med forbehold til Cerwin Vega CLCS15

Takker for svar :wink:

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kompis har gitt meg et bra tilbud på en NAD 218 som visstnok er en ganske kraftig effektforsterker. Hvis jeg kjøper denne hva burde jeg bruke som forforsterker da? Kan NAD 218 kombineres med f.eks NAD 370/372, og ville disse bro kobles?

Alt dette tatt med forbehold til Cerwin Vega CLCS15

Takker for svar :wink:
    NAD 218 er et kraftwerk som drar clcs15 meget bra (nå får du desverre ikke kjøpt clsc15 lengre ifra hifiklubben. kommer oppdaterte modeller om 1mnd eller noe.)

Men, NAD 218 kan ikke konkurere med NAD 372/272 på lydkvalitet! Normalt sett skal EN NAD 372 greie å sveive igang CV clsc15 rimelig bra (men du får ikke maxa dem , da må du ha NAD 272 attåt).

Newcomer reVo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    spørsmålet mitt er om NAD 370 kan brokobles med NAD 270 og hvor mye effekt (8ohm) vil det bli da?

Ja de kan brokobles, som det står lenger oppe også. Det vil gi 300watt kontinuerlig 8ohm pr. forsterker. Tror det vil funke greit på Clsc15. Men Clsc15 selges desverre ikke lenger på HiFi-Klubben, så da må du finne dem brukt, eller gå for Clsc12.
    På Clsc12 vil NAD'en være en meget bra match, bedre en på Clsc15.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •